Урок української мови "Закріплення знань про речення. Встановлення зв`язку слів у реченнях за питаннями (впр. 1-3, с. 147)."

Про матеріал
Тема. Закріплення знань про речення. Встановлення зв`язку слів у реченнях за питаннями (впр. 1-3, с. 147). Мета. Закріпити й узагальнити знання учнів про типи речень за метою висловлюваня, головні члени речення; розвивати кмітливість, фонетичний слух, пізнавальні інтереси учнів; виховувати охайність при роботі в зошиті, любов до природи. Обладнання. Предметні малюнки, картки . Тип уроку. Закріплення знань
Перегляд файлу

Дата                                 Урок                               Укр.мова                           2 кл.

Тема. Закріплення знань про речення. Встановлення зв`язку слів у реченнях за

          питаннями (впр. 1-3, с. 147).

Мета. Закріпити й узагальнити знання учнів про типи речень за метою висловлюваня,

           головні члени речення; розвивати кмітливість, фонетичний слух, пізнавальні

           інтереси учнів; виховувати охайність при роботі в зошиті, любов до природи.

Обладнання. Предметні малюнки, картки .

Тип уроку. Закріплення знань

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка д\з. (Робота в парах)

2.Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

П п П п П п пис ач оч писачок

- Що таке писачок?

Словник. Писачок — це паличка, якою розписують писанки.

-Які бувають писанки?

3.Фізкультхвилинка зорова.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Підготовча робота (усно)

- Знайдіть основу речення (з допомогою вчителя).

Осінь - чарівниця ступає, іскриться, фарбує, малює.

Доберіть залежні слова:

Красуня (яка?)… Ступає (де?)… Іскриться (чим?)…..Фарбує (в яке?)…

Фарбує (що?)…Малює (що?)…Картини (які?)…

- Виконайте звуко-буквенний аналіз слова ОСІНЬ.

2.Робота над мовним матеріалом

- Порівняйте тексти.

• Насунула хмара. Полив дощ. Раптом визирнуло сонечко. Зазеленіла травичка. Защебетали птахи.

• Насунула дощова хмара. Полив сильний дощ. Раптом визирнуло веселе сонечко. Зазеленіла молода травичка. Дзвінко защебетали птахи.

- Чим відрізняються тексти? З якого тексту ми дізнаємося більше?

Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізнатися більше, ніж з речень, складених тільки з головних слів.

3.Виконання вправи 1 (с. 147)

- Прослухайте текст. Перекажіть його.

Маленька Зоя чекає маму. Вона прислухається до завивання вітру. Зої здається, що за вікном великий страшний звір. Ось він стукає у вікно. Зоя заплющує очі.

Прийшла мама. Вона підійшла до Зої. Обняла, поцілувала.

- Тобі не страшно було, доню? — питає мама.

- Ні, не страшно! — промовляє Зоя.

Вона підходить до вікна. Вітер не виє. Він тихо шумить.  За Василем Сухомлинським

- Кого чекала маленька Зоя?  До чого прислухалася дівчинка?

- З ким Зоя порівнює завивання вітру?  Хто заспокоїв Зою?

- Доберіть з тексту слово, близьке за значенням до слова виє. (Шумить)

4.Самостійна робота

- Спишіть речення останнього абзацу вправи 1. Підкресліть головні слова.

- Запишіть парами слова, зв'язані між собою.

5.Виконання вправи 2 (с. 147)

- Установіть зв'язок слів у виділених реченнях вправи

 1. Зразок виконання

(Хто?) мама; мама (що зробила?) прийшла.

(Хто?) вона; вона (що зробила?) підійшла; підійшла (до кого?) до Зої. (Хто?) Зоя; Зоя (що робить?) чекає; чекає (кого?) маму; Зоя (яка?) ма¬ленька.

6. Фізкультхвилинка.

7. Творча робота.Гра «Додай словечко».

- Поширте речення, по черзі додаючи до них по  одному слову. Виграє той, хто повторить без помилки  попереднє речення і додасть своє слово.

Завдання. Олег жував. Песик біг. Сонечко світило. Посадив дід.

8.Запис під диктування з коментуванням

- Запишіть речення під диктування. 

- Поясніть, які це речення за метою висловлювання та інтонацією. 

Осіннє листя тихо падає. (Розповідне, неокличне) 
Коли знову пригріє сонечко? (Питальне, неокличне) 
Яка ж гарна весна! (Розповідне, окличне) 
Бережіть книгу – джерело знань! (Спонукальне, окличне)

9. Вправа 3 (с. 147)      Прочитайте виразно текст.

Катрусі здається, що писанку, шкрябанку, крапанку придумала весна. Ні!

Писанки пишуть писачками*. Шкрябанки вишкрябують по фарбованому. Крапанки обкапують воском. Мальованки малюють пензликом. А крашанки — то ж просто пофарбовані яйця.

- Щоб ви знали, писанкарство — найславніше мистецтво! — каже тато. — Своє ткацтво й гончарство мають інші народи. Такі розмаїті писанки є тільки в Україні.

Вибіркове списування

- Спишіть другий абзац.  Підкресліть головні слова.

10. Робота за картками. (Індивідуальна робота)

Під час уроку за необхідності

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Асоціативний кущ « Речення»

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Списати виділені речення (вправа 3, с. 147).

Пояснити написання слова з великої букви.

 

 

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку