Урок української мови "Закріплення знань про речення. Поширення речень. Складання речень за схемами (впр. 1-3, с. 145; впр. 1-3, с. 147)."

Про матеріал
Тема. Закріплення знань про речення. Поширення речень. Складання речень за схемами (впр. 1-3, с. 145; впр. 1-3, с. 147). Мета. Закріпити й узагальнити знання учнів про типи речень за метою висловлюваня, головні члени речення; розвивати кмітливість, фонетичний слух, пізнавальні інтереси учнів; виховувати охайність при роботі в зошиті, любов до природи. Обладнання. Предметні малюнки, картки . Тип уроку. Закріплення знань
Перегляд файлу

Дата                                 Урок                               Укр.мова                           2 кл.

Тема. Закріплення знань про речення. Поширення речень. Складання речень за схемами (впр. 1-3, с. 145; впр. 1-3, с. 147).

Мета. Закріпити й узагальнити знання учнів про типи речень за метою висловлюваня, головні члени речення; розвивати кмітливість, фонетичний слух, пізнавальні інтереси учнів; виховувати охайність при роботі в зошиті, любов до природи.

Обладнання. Предметні малюнки, картки .

Тип уроку. Закріплення знань

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка д\з. (Робота в парах)

2.Каліграфічна хвилинка

М Мо сл во мова слово

Мово рідна, слово рідне,

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

А лиш камінь має.

(С. Воробкевич)

- Знайдіть у вірші звертання.

3. Диктант із завданням.

- Запишіть речення, підкресліть головні члени речення.

Біжить по камінцях струмок до сонця. Теплий вітер хитає тополі.

4. Повторення про типи речень за метою висловлювання.

- Які бувають речення за метою висловлювання?

- З якою метою у мовленні вживається кожен тип речення?

- Які розділові знаки ставляться в розповідних, питальних, спонукальних реченнях?

- Послухайте, що нам про себе розкажуть розділові знаки.

Діти в шапочках-масках читають вірші про розділові знаки.

Крапка.  Я крапка, ледь помітна,

                Та дуже я потрібна.

                Переді мною голос знижуй,

                А після мене вже підвищуй.

Знак оклику.  Там, де бачиш ти знак оклику,

                          Читай піднесено, захоплено.

Знак питання.  Якщо ж ти бачиш знак питання,

                            Не приховуй свого здивування.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа 1 (с.145). (Фронтальна робота)

- Прочитайте скоромовку. Скільки в ній розповідних речень? Як назвати останнє речення? Чому?

- Спишіть перше та друге речення. Підкресліть головні слова.

2. Пальчикова гімнастика.

3. Встановлення зв’язку слів у реченні.

- Запишіть речення. За допомогою питань встановіть зв’язок слів у ньому.

Холодна осінь ходить над землею.

Осінь (що робить?) …;

ходить (де?) …;

осінь (яка?) … .

4. Встановлення зв’язку між словами в реченні. Вправа 2. (с.145)

- Прочитайте речення. Скільки слів у кожному реченні?

- Установіть зв’язок між словами в першому й другому реченнях за допомогою питань.

- Спишіть останнє речення , підкресліть слово, якого не було в попередніх реченнях.

5. Фізкультхвилинка.

6. Творча робота.Гра «Додай словечко».

- Поширте речення, по черзі додаючи до них по  одному слову. Виграє той, хто повторить без помилки  попереднє речення і додасть своє слово.

Зразок.  Білочка стрибає.

Весела білочка стрибає.

Весела білочка прудко стрибає.

Весела білочка прудко стрибає по деревах.

В лісі весела білочка прудко стрибає по

деревах.

Завдання. Олег жував.

Песик біг.

Сонечко світило.

Посадив дід.

7. Складання речень за схемами. Вправа 3 (с.145)(Коментоване письмо)

- Зі словом весна складіть чотири речення, користуючись схемами. Кожне наступне речення поширте такими словами : прийшла, у лісок, чудова.

- Яка звукова схема відповідає підкресленому слову? (=о-о-)

8. Робота за картками. (Індивідуальна робота)

Під час уроку за необхідності

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Асоціативний кущ « Речення»

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.145, ваза

 

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку