урок української мови .Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні

Про матеріал

Мета: формувати в учнів поняття «головні члени речення», «другорядні члени речення», «основа речення»; виробляти вміння знаходити основу речення; вдосконалювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні; виховувати любов до природи. Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компе­тенції

Перегляд файлу

 

 

Тема: Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні

 Мета: формувати в учнів поняття «головні члени речення», «другорядні члени речення», «основа речення»; виробляти вміння знаходити основу речення; вдосконалювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компе­тенції).

Обладнання: підручник, зошит.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент


ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 65, впр. 143)

2. Самостійна робота

— Прочитайте речення.

— Знайдіть у них звертання. Виділіть їх комами.

— Залишіть речення в зошити.

— Підкресліть звертання.

Прилітайте, журавлі, до рідної землі.

Дружи, любий синку, з книгою.

Друже мій, де ти живеш?

3. Каліграфічна хвилинка

Щщ Щщ Щщ Ще Ща Щу ощ щи рщ ща ще


Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику

В полив’янім горщику.

Іди, іди, дощику.


— Як називається такий твір? (Закличка)

Заклички — це коротенькі пісеньки або віршики, у яких звертаються із проханням до різних сил природи: сонця, дощу, хмар, рослин, тварин. Наші предки вірили у магічну силу слова. Вірили, що словом можна вмилостивити богів, щоб ті послали дощ чи розігнали хмари, щоб виглянуло сонце. Згодом народ утрачав цю віру, тільки рештки її залишились у дитячих пісеньках.

— Знайдіть у цьому віршику звертання.

— Як виділяється звертання в усному мовленні і на письмі?

Виконайте звуко-буквений аналіз слова борщик.

— Визначте вид останнього речення за метою висловлення та інтонацією.

4. Бесіда

— Що таке речення?

— З чого складається речення?

— Як розташовані слова в реченні?

— Чи бувають серед них головні?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося з назвами слів у реченні, будемо вчитися виділяти основу речення і встановлювати зв’язок слів у реченні.


IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Установлення зв'язку слів у реченні (с. 66, впр. 144).

— Запишіть в зошити утворені зв’язки слів.

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 66)

— Як у реченні зв’язуються слова? (У реченні слова зв’язуються за змістом.)

— Які слова називаються членами речення?

3. Формування поняття про підмет (впр. 145 -1)

До твого словничка

4. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 35)

— Який член речення називається підметом?

— На які питання відповідає підмет?

5. Фізкультхвилинка

6. Формування поняття про присудок ( 34-35, впр. 145 -2)

7. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 66)

— Який член речення називається присудком?

— На які питання відповідає присудок?

— Якими членами речення є підмет та присудок?

— Як називаються всі інші члени речення?

— Зверніть увагу, як підкреслюємо підмет, присудок і другорядні члени речення на письмі.

8. Творча робота ( впр. 146)

— Запишіть утворені речення.

— Підкресліть головні та другорядні члени речення.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на уроці?

— Які члени речення є його основою?

— На як і питання відповідає підмет? присудок?

— Як називають інші члени речення?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 66,  вивчити правила, впр. 148.

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку