урок української мови. Звертання, розділові знаки при них

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про звертання; розвивати вміння виділяти звертання на письмі; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до усної народної творчості.

Перегляд файлу

 

Тема: Звертання, розділові знаки при них

Мета: розширити знання учнів про звертання; розвивати вміння виділяти звертання на письмі; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до усної народної творчості.

Обладнання: підручник, зошит.

 

Хід  уроку

І. Організаційний момент


.


ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с.61, впр. 130)

Фронтальна перевірка домашнього завдання.

2. Графічний диктант

Завдання: визначити види речень за метою висловлювання, використовуючи умовні позначки: розповідне неокличне речення — PH; розповідне окличне — РО; питальне неокличне — ПН; питальне окличне — ПО; спонукальне неокличне — СН; спонукальне окличне — CO.

Яка ж ти гарна й пишна, земле наша! (РО)

Посадіть, друзі, в школі сад! (СО)

Ти знаєш, як пахне любисток? (ПН)

Як не любити мову нашу?! (ПО)

Хліб пахне солодко, як пахнуть медом соти. (PH)

Завжди пам’ятайте про батьків і допомагайте їм. (СН)

3. Письмо з пам'яті

Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

Н. Приходько

— Скільки речень записали?

— З якої букви пишемо перше слово в реченні?

— Підкресліть головні слова в кожному реченні.

— Чому про осінь говорять як про живу істоту?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Тема «Звертання» не є новою для вас.

— Пригадайте, коли ви вчилися складати листи, привітання, запрошення, то використовували звертання у власному мовленні.

— Сьогодні на уроці ви закріпите вміння виділяти голосом звертання і вживати при звертанні відповідні розділові знаки.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за вправою 138
  2. — Прочитайте виразно вірш.

— Визначте, як і в ньому речення за метою висловлювання та інтонацією.

— До кого звертається автор у першому, другому, третьому реченнях?

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 63)

— Що ми називаємо звертанням?

— Де може стояти звертання в реченні?

— Як виділяється звертання на письмі?

3 . Робота за вправою 62 (с. 33)

Прочитайте виразно текст. Речення із звертаннями виділіть інтонаційно.

— Перекажіть прочитаний текст.

— Спишіть текст.

— Підкресліть звертання.

— Поясніть розділові знаки при звертаннях.

— Прочитайте виділене речення.

-— Назвіть у ньому головні слова. Підкресліть їх.

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Творча робота ( впр. 140)

2. Гра «Відгадай казку»

— З яких казок ці уривки?

— Знайдіть у них звертання.

• Гуси, гуси, гусенята,

Візьміть мене на крилята...

• Не їж мене, лиско, я тобі пісеньку заспіваю...

• Гей, Круть! Гей, Верть!

А гляньте скільки зерна я намолотив!

• Приходь, Журавлику, приходь, лебедику!

Я для тебе, як для себе...

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що ми називаємо звертанням?

— Як звертання виділяються в усному мовленні?

— А як звертання виділяються на письмі?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 65, впр. 143.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку