Українська мова
2 клас, ІІ семестр
За підручником М.Д.Захарійчук
Тема: Речення. Основні ознаки речення. Розповідні речення
Мета: формувати в учнів поняття про речення я к одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виховувати доброзичливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми помандруємо казковою країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він.
• Я — клубочок не простий. Я — клубочок чарівний. Я тобі допоможу І дорогу покажу. |
Я від діда утік, І від баби утік. Ти тепер за мною йди І знання собі знайди. (Колобок) |
Каліграфічна хвилинка
— На кого схожий Колобок? (На сонечко.)
— На яку букву починається слово сонечко?
— Сьогодні ми повторимо написання букви «ес».
С ссосві ос схо
— Запишіть каліграфічно речення.
Сонце світить, та не гріє.
— Коли так кажуть? Поясніть.
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Кращий знавець мови»
— Колобок пропонує вам зіграти в гру. Хто першим правильну відповідь дав, той фішку отримав. Хто назбирає більше фішок, той і переможець.
— З чого складається текст? (З речень.)
— Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)
— А в писемному? (Розділовими знаками.)
— З чого складається речення? (Зі слів.)
— Як пишуться слова в реченні? (Окремо)
— З якої букви пишеться перше слово в реченні?
— Що ставимо в кінці речення?
Оголошення переможця.
2. Інтонування речень Вправа 1 ст.129
- Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою.
3. Словникова робота
Правопис назв днів тижня Понеділок, вівторок,середа, четвер, п’ятниця, субота,неділя ( за вправою на ст..130)
Колективна складання розповіді про гусінь з використанням назв днів тижня.
4. Створення проблемної ситуації ( Ми прийшли до школи. Книги ,школа,учні колобок.)
— Прочитайте кожну групу слів.
— Зіставте ці дві групи слів.
— Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні?
— Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.)
5. Ознайомлення з правилом (ст..131)
6. Бесіда про допомогу пташкам узимку
— Яких птахів можна побачити взимку в місті?
— Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку?
— Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям?
7. Фізкультхвилинка
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Розсипанка»
— Біжить Колобок далі. А назустріч йому — Вовк. Слова розсипав!
— Складіть речення із розсипаних слів,
ліс зима У прийшла. одягли шуби Дерева білі. співу Не пташок чути.
3. Поетична хвилинка
— Прочитайте вірш Катерини Перелісної (ст..132) Скільки речень у цьому вірші?
— Поясніть, чому автор радіє роботі вітру?
Самостійна робота
— Спишіть останнє речення.
— Поділіть на склади для переносу слова Вітерець , яблук
Перевірка виконаних робіт.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували?
— З чого складаються речення?
— Що є головною ознакою речення?
— Якщо вам було цікаво мандрувати, намалюйте Колобка, який посміхається.
— Якщо вам було складно, намалюйте Колобка, який сумує.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ст..132, Скласти 3 речення про весну.,правило переказувати ст..132