2клас , ІІ семестр
Урок розвитку зв’язного мовлення
Тема:. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією
Мета: навчати учнів складати розповідь за ілюстрацією;
формувати вміння відповідати на питання повною відповіддю;
розвивати зв’язне мовлення учнів,
формувати вміння будувати логічні висловлювання;
активізувати словниковий запас учнів;
виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що вивчається.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Яка зараз пора року?
— Назвіть весняні місяці.
— Яка сьогодні погода?
ВЕСНА
— Що з весною настає? — Сніг у полі розтає. — А чому то так буває? — Сонце його пригріває. — Що ж синіє на землі? |
— Ніжні проліски малі. — А що пнеться з-під листа? — То травичка вироста. — А над полем що бринить? — Любий жайворон дзвенить. (К. Перелісна) |
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми будемо складати розповідь за ілюстрацією про весну.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за ілюстраціями
— Розгляньте малюнки із зображенням пір року.
— Якої пори року бракує? (Немає картинки зими.)
— Яка пора року настала?
— Яке небо навесні?
— Що відбувається зі снігом і льодом навесні?
— Про яку пору року ми говоритимемо? (Про весну.)
— Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь).
2. Складання зв’язного тексту
1) Словникова робота.
На дошці — опорні слова: весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, ловлять рибу, без листя, перелітні птахи.
2) Бесіда за картиною «Весна».
Учні будують речення за ілюстрацією із зображенням весни, запитань і опорних слів.
— Яка пора року настала?
— Яке небо навесні?
— Що робить сніг навесні?
— Що робить лід?
— Що пливе по річці?
— Яка вода в річці?
— Хто сидить на березі?
— Що вони роблять?
— Які дерева?
3) Робота в парах.
— Доповніть речення (з опорою на запитання, ілюстрацію, мовний матеріал).
На дошці — текст з пропусками:
Прийшла...
Небо навесні..., ...
Сніг навесні..., ...
Тане лід... і...
По річці пливуть...
На березі сидять...
Вони...
Дерева...
Прилітають...
4) Переказ складеної розповіді.
5) Закріплення опорних слів у мовленні (демонстрування учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за учителем мовних одиниць).
6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою запитань і опорних мовних одиниць.
3. Фізкультхвилинка
4. Самостійна робота (запис розповіді з опорою на запитання)
Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають розповідь, інші аналізують їх.
5. Робота в парах. Гра «Коректор»
Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що робили на уроці?
— Чого вчилися?
— Про що складали розповідь?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти власну розповідь під назвою « Шпаки -вісники весни», підготувати її переказ.