29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок зв'язного мовлення 2 клас ."Складання зв'язного висловлювання за ілюстрацією"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення для учнів 2 класу, на якому діти вчаться будувати розповідь за малюнком і опорними словами.
Перегляд файлу

2клас , ІІ семестр

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема:. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією

Мета: навчати учнів складати розповідь за ілюстрацією;

формувати вміння відповідати на питання повною відповіддю;

 розвивати зв’язне мовлення учнів,

формувати  вміння  будувати  логічні  висловлювання;

 активізувати  словниковий  запас учнів;

виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що вивчається.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Яка зараз пора року?

— Назвіть весняні місяці.

— Яка сьогодні погода?

ВЕСНА

— Що з весною настає?

— Сніг у полі розтає.

— А чому то так буває?

— Сонце його пригріває.

— Що ж синіє на землі?

— Ніжні проліски малі.

— А що пнеться з-під листа?

— То травичка вироста.

— А над полем що бринить?

— Любий жайворон дзвенить. (К. Перелісна)

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо складати розповідь за ілюстрацією про весну.

IV.  РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.  Робота за ілюстраціями

— Розгляньте малюнки із зображенням пір року.

— Якої пори року бракує? (Немає картинки зими.)

— Яка пора року настала?

— Яке небо навесні?

— Що відбувається зі снігом і льодом навесні?

— Про яку пору року ми говоритимемо? (Про весну.)

— Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь).

2.  Складання зв’язного тексту

1) Словникова робота.

На  дошці    опорні  слова: весна,  блакитне,  високе,  тане  сніг,  біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, ловлять рибу, без листя, перелітні птахи.

2) Бесіда за картиною «Весна».

Учні будують речення за ілюстрацією із зображенням весни, запитань і опорних слів.

— Яка пора року настала?

— Яке небо навесні?

— Що робить сніг навесні?

— Що робить лід?

— Що пливе по річці?

— Яка вода в річці?

— Хто сидить на березі?

— Що вони роблять?

— Які дерева?

3) Робота в парах.

— Доповніть  речення    опорою  на  запитання,  ілюстрацію,  мовний  матеріал).

На дошці — текст з пропусками:

Прийшла...

Небо навесні..., ...

Сніг навесні..., ...

Тане лід... і...

По річці пливуть...

На березі сидять...

Вони...

Дерева...

Прилітають...

4) Переказ складеної розповіді.

5) Закріплення опорних слів у мовленні (демонстрування учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за учителем мовних одиниць).

6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою запитань і опорних мовних одиниць.

3.  Фізкультхвилинка

4.  Самостійна робота (запис розповіді з опорою на запитання)

Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають розповідь, інші аналізують їх.

5.  Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що робили на уроці?

— Чого вчилися?

— Про що складали розповідь?

VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти власну розповідь  під назвою « Шпаки -вісники весни», підготувати її переказ.

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку