Українська мова
5 клас
Урок 2
Тема. Корінь слова. Форми слова і спільнокореневі слова
Мета. Поглибити знання учнів про корінь як значущу частину слова, зʼясувати різницю між формами слова та спільнокореневими словами;
розвивати вміння правильно вживати спільнокореневі слова в мовленні, уникаючи невиправданих повторів, розвивати звʼязне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас;
виховувати уважність до свого мовлення, інтерес до рідної мови.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:
Підручник: Українська мова. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти / О.П.Глазова. – Вид. 2-ге, доопр. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 240 с.: іл.
Домашнє завдання попереднього уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Оголошення теми, мети. Мотивація
Яке це диво – ліс. «Були в лісі», «підемо до лісу» – звучить як «побуваємо в казці». У лісі все магічне: і миттєвий пролісок, і віковічний дуб, і міфічні лісовик та мавка, і таємнича гущавина, і сонячне узлісся. |
ІV. Вивчення нового матеріалу. Закріплення знань, вироблення вмінь і навичок
реч. 2 – разом на дошці;
реч. 1, 3, 4 – одночасно на дошці 3 учні (слабкі).
Горе горювати горенько загорювали |
Горе горіти горище загорнути |
Річні оцінки цього року в мене найкращі. Ми зробили з паперу паперових птахів. Щоранку я роблю ранкову зарядку. Бабуся назбирала малини і зварила малинове варення. Нові робітники швидко виконали роботу.
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
1) довідник – «Морфеміка – спільнокор. слова» \ с.77 – правила;
2) впр. 137 (І, ІІ) – інструктаж!
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Сторінка з довідника «Будова слова»
Корінь – головна значуща частина слова. корінь – спільна частина споріднених (спільнокореневих) слоів.
Щоб визначити корінь, треба дібрати кілька спільнокореневих слів (таких, щоб у їхній спільній частині залишалося якомога менше спільних букв).
Почути – чути, чутки, чую, чуйний.
Спільнокореневі (споріднені) слова – це слова, лексичні значення яких хоч і різні, але мають між собою щось спільне (відносяться до однієї теми):
Море, моряк, морський.
Спільнокореневі слова можуть належати як до однієї, так і до різних частин мови.
1