25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Урок української мови для 8 класу "Другорядні члени речення"

Про матеріал
Урок української мови для 8 класу з українською мовою навчання. Тема. Другорядні члени речення Мета: - навчальна: закріплювати знання учнів про другорядні члени речення; вміння визначати другорядні члени речення; виділяти умовними позначками; - розвивальна: розвивати вміння школярів працювати з текстом, уміння будувати висловлювання типу роздуму, розповідати короткі історії; - виховна: виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до його історії.
Перегляд файлу

1

 

Урок української мови для 8 класу

 

Урок

 

Тема. Тренувальні вправи з теми «Другорядні члени речення».

 

Мета: 

- навчальна: закріплювати знання учнів про другорядні члени речення; вміння визначати другорядні члени речення; виділяти умовними позначками; 

- розвивальна: розвивати вміння школярів працювати з текстом, уміння

будувати висловлювання типу роздуму, розповідати короткі історії; 

- виховна: виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до його історії.

 

Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

 

Міжпредметні зв'язки: мова, література, історія, українознавство.

 

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1. Орфографічна розминка

Запишіть, уставляючи пропущені букви. Поясніть орфограми.

      Історія ж..ве в наш..й мові, в наш..й пісні. Слово доносить нам з гл..бини ст..літь пристрасті, рад.сті, сподіванки й горе наш..х предків.

 

2. Творчий диктант

Поширте запропоновані речення:

а)додатком

Два століття козаки захищали ... Запорозькі козаки збудували ...

б) означенням

... воїни славилися на багато країн. Як ... лицарі, захищали Україну козаки.

в) обставиною

Запорожці одягалися ... Козаки завжди поводилися ...

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Робота в групах

 

Підготуйте розповідь про один із членів речення

 

(1-ша група — підмет, 2-га група — присудок, 3-тя група — додаток, 4-та група — означення, 5-та група — обставина) за планом:

1. На які питання відповідає?

2.  Що означає?

3. Якими частинами мови частіше виражається?

4. Умовні позначки.

 

2. У наведених реченнях знайдіть той член речення, про який ви розповідали. Проілюструйте свою розповідь прикладами.

           Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

3. Самостійна робота

 Виділіть головні та другорядні члени в кожному реченні.

          1. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива (Т. Шевченко). 2. Усе буйніше розквітала весна. 3. Пропливають зорі України над моїм розчиненим вікном (В. Сосюра). 4. Пролісок пробив листок торішній (М. Рильський). 5. Веселе сонечко ховалось у веселих хмарах весняних (Т. Шевченко).

 

4. Робота в парах

         Визначте відмінок кожного іменника. Підкресліть усі іменники як члени речення. Зробіть висновок про зв'язок відмінка та синтаксичної функції іменників.

1. Небо заступило хмари (А. Шиян). 2. Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ! (В. Симоненко) 3. Дівчата підібрали викопані буряки (О. Донченко). 4. Дороги веселі пливуть повз оселі (М. Стельмах). 5. Біль породжує гнів. 6. Пиріг пече мати. 7. Учень виконує завдання.

 

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Творча робота

Складіть висловлювання з теми «Чому необхідно знати свою історію».

 Зробіть синтаксичний розбір першого та останнього речень свого висловлювання.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Графічна робота

   Складіть схеми вказаних речень.

1. Явори посадила сестра при дорозі (За Т. Шевченком). 2. У полі холод став відчутнішим (/. Вільде). 3. Незабаром сюди мав прийти учитель (Ю. Мушкетпик). 4. На підлозі бавились дітки. 5. Дніпро — найбільша ріка України. За лісом широкі поля поволі й лагідно спускалися вниз (М. Коцюбинський).

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

Виконайте вправу з підручника.

Підготуйте усну монологічну розповідь «Головні та другорядні члени речення».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Їде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

  Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

 Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

  Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

   Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

 Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

  Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

 Іде запорожець на ярмарок. Одяг на ньому аж сяє. Шапка на запорожцеві оксамитна. За козаком їде декілька вершників. Попереду на довгогривому коні сидить сивий козак з вусами. На боці висить черкеська шабля. Козак тримається по- молодецькому.

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
19 січня 2019
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку