Урок української мови для учнів 5 класу на тему "Контрольний диктант «Пісні моєї матері»"

Про матеріал
Контрольний диктант «Пісні моєї матері». Урок української мови для учнів 5 класу
Перегляд файлу

ТЕМА: Контрольний диктант «Пісні моєї матері»

МЕТА:

навчальна: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів;

розвивальна: вміння правильно писати слова на вивчені правила; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання абзаців, відсутність виправлень);

виховна: виховувати любові до матері – берегині роду.

Тип уроку: контроль та корекція знань і вмінь.

                                                        Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Доброго здоров’я, діти, доброго дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі – головне,

А здоровий і веселий – щастя не мине!

ІІ. ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ДИКТАНТУ

Робота над ілюстрацією (малюнок прикріплено на дошці)

- Розгляньте ілюстрацію до теми диктанту. Кого зображено на передньому плані ілюстрації?

- Що розміщено на задньому плані ілюстрації? Про що це свідчить?

- Які кольори застосував автор? З якою метою?

http://kotygoroshko.com.ua/_dr/4/429.jpg- Про що, на вашу думку, співає мати? З чого це видно?

- Яку пісню виконує мати біля колиски?

- Пригадайте, що ви знаєте про колискові пісні?

- Які жанрові особливості колискових пісень?

- Який настрій викликає у вас цей малюнок?

- Що відчуваєте, дивлячись на дану ілюстрацію?

 

 

 

 

 

ІІІ. НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

1. Перше читання тексту контрольного диктанту

                                                          ПІСНІ МОЄЇ МАТЕРІ

Ми народжувалися з піснею. І перша пісня, що ми слухали, була піснею матері. Від співучої колиски ласкавим і мудрим голосом вона вела нас у світ широкий. І той голос укарбовано в наше серце. Через пісню я знову уявляю всі стежки моєї матері. Бачу, коли з жінками повертається з поля. І в надвечір'я лине щемна мелодія. Відлунює під осіннім небом. Чую розмаїте буяння пісень на весіллях. Вони змагаються своєю мелодикою, словом. І знову стаю непорушним, коли зачую легкокрилу пісню над колискою. З нею ми засинали і швидше виростали у снах. Той, хто не чув материнської пісні, зостався бідним на все життя... (М. Сингаївський, 100 сл.).

2. Словникова робота

З’ясування значення слів: укарбовано, щемна.

3. Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями

4. Заключне читання диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного

IV. ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ, ЩО ВИНИКЛИ В ШКОЛЯРІВ ПІД ЧАС НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Творче завдання: напишіть твір-розповідь у художньому стилі «Колискові пісні моєї мами»

 

 

 

 

 

http://kotygoroshko.com.ua/_dr/4/429.jpg 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Касько Лілія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Касько Лілія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
8349
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку