Урок української мови на тему "Лівий овал"

Про матеріал
Урок української мови складений для учнів 1-го класу відповідно до вимог Нової української школи. Учні досліджували мовні явища, взаємодіяли усно та письмово, формували ключові компетентності, під музичний супровід виконували фізкультхвилинки.
Перегляд файлу

Тема  уроку:  лівий овал.

Мета: формувати  ключові  компетентності:  уміння  вчитися,  комунікативну,  здоровязбережувальну,  інформаційно—комунікативну  та  соціальну; формувати  предметні  компетентності:

«Взаємодію  усно»----вчити  дітей  сприймати  усну  інформацію,  відтворювати  почуте, розпізнавати  ключові  слова  і  фрази,  виявляти  очевидні  ідеї  в  медіатекстах.

«Читаю»--формувати  навичку  читати  правильно, свідомо,  цілими  словами;  виявляти  вміння  фактичного  змісту  прочитаного.

«Взаємодію  письмово»--вчити  писати  рукописні  букви,  зберігати  правильну  форму, ширину,  висоту  букв; поєднувати  букви  під  час  написання  слів; дотримуватися  правил  гігієни  письма; писати  ритмічно  букви  в  словах  і  складах; навчити  писати  лівий  овал.

«Досліджую  мовні  явища»---удосконалювати  навички  досліджувати  мовні  явища; відкривати  деякі  закономірності  щодо  співвіднесеності  звуків  і букв.

                                                        Хід уроку

  1.  Мотиваційна діяльність

Вчитель.     Промінчик  сонця  землю  зігріває

Все  починає  від  тепла  рости.

І  гарна  квітка  в  полі  зацвітає

ТО ж  будь  чарівним  промінцем  і  ти.

Учні.   Цей  промінчик  доброти  забери  у мене  ти.

Його  іншому  віддай, добро  по  колу  передай.

Вчитель.  Давайте  цей  промінчик  доброти  передамо  нашим  гостям і  привітаємося: »Добрий  день!»

Цілепокладання.

Познайомимося  з  темою  уроку.  Підніміть  оченята,  прочитаємо  разом.

--То що  навчимося  писати  сьогодні  на  уроці? (лівий  овал)

--Які  завдання  поставимо  перед  собою?(повторити  правила  Мудрої  Сови, назви  ліній  зошита, вивчені  букви, з єднання  та  навчимося  писати  лівий  овал).

Цілереалізація.

Розпочнемо  урок  з веселої  пісні,  яка  допоможе  пригадати  алфавіт.

1.Звучить  пісня  «Алфавіт»

Розглянемо  рукописний  алфавіт.  Назвіть  букви  першого  рядка.  Назвіть  і  обведіть  малі  букви  першого  рядка, які  мають  лівий  овал.(1  учень  біля  дошки,  інші  в  зошитах)

--Що  потрібно  знати, щоб  каліграфічно  писати?(правила  Мудрої  Сови)

2.Правило  Мудрої  Сови

а).Простежимо  за  диктором.

б)Прочитаємо  разом  зі  мною.

в)Попрацюйте  в  парах.

г) Один   учень  відтворить.

Навчимося  гарно  писати, якщо  будемо  вміти  гарно  читати.

3.Виконаємо  вправу  «Сорока  й  черепаха»

а)Прочитаємо  зі  мною в  темпі  ходи  черепахи,  тобто  повільно.

б)Читаємо  зі  мною,  як  молода  сорока.

в) А тепер  прочитаємо,  як  досвідчена  сорока.

Ви  прочитали  слова,  а  тепер  запамятайте,  як  потрібно  їх  писати.

4.Друкування  слів.

Прочитайте  перше  слово.  З  якої  букви  воно  написане? Що  стоїть  в  кінці  слова?  Чому? Скільки  букв  у  цьому  слові? Закрийте  долоньками  ліву  частину  зошита  і  під  мою  диктовку  друкуємо. (повторити  правила  письма)

Перевірте  написане?

-- Чи всі  5  букв  написані?

--Чи  поставили  крапку  в  кінці  речення?

Поплескайте  в  долоньки  ті,  в  кого  слово  написане  правильно.

Гарно  попрацювали,  можна  і  відпочити.

5.Фізкультхвилинка  (звучить   пісня  «Веселка»)

Ми  тренувалися  друкувати  повчимося  писати  вивчені  букви  і  з єднання.

6.Письмо  з єднань  букв.

Поставте  пальчик  на 8  завдання.

1.Простежте  за  диктором  і  запам ятайте  пропущене  слово.

2.Прочитаємо  це  правило  разом.

3.Дайте  відповіді  на  запитання:

---Назвіть  букви , до  яких  застосовуємо  верхнє  з єднання.

---Куди  ведуть  з єднувальну  лінію,  виконуючи  верхнє  з єднання?

Застосуємо  наші  знання.

Прочитаємо  склади.  Яким  з єднанням  з єднані  букви? Допоможіть  Незнайкові  написати  з єднання  букв  по  одному  разу.(1 в.---перший  рядок,  2 в.—другий  рядок)

Правила письма  повторюємо  перед  написанням  букв  та  з єднань.

7.Досліджуємо   мовні  явища.

 Пригадайте :скільки  голосних  звуків  є  в  українській  мові?  Назвіть  їх.  Чому  їх  називають  голосними?

Сьогодні  будемо  вчитися  писати  букви, деякі  з  них  позначають  голосні  звуки.  Ці  букви,  як  сестрички.  Вони  мають  щось  спільне.  Ми  навчимося  їх  писати  і  дослідимо  спільний  елемент.

8. Письмо  букви  о.

а) Алгоритм  написання  букви  о (показує  Мудра  Сова)

б)Показ  на  дошці  вчителем.

в) Тренування  писати  букву  о  на  манці.

г)Письмо  в  зошитах.

9.Виконаємо  пальчикову  гімнастику.

Задрімав  мізинчик  трішки

Безіменний  стриб  у  ліжко.

А  середній  вже  лежить

Вказівний  давно  вже  спить.

Вранці  всі  проснулись  враз,

Бо  до  школи  бігти  час.

Щоб  написати  наступну  літеру  Незнайко  на  допомогу  нам  склав  вірш.

10.Прочитай  вірш.

Як  до  лівого  овала

Ми  похилу  дописали---

Вийшла  літера  в  нас  а.

Буде  в  зошиті  краса!

-------То  який  елемент  треба  дописати  до  лівого  овала, щоб  вийшла  літера  а?

11.Письмо  букви  а.

Увага  на  екран, Мудра  Сова  покаже  як  її  писати.

  1. Алгоритм.

---То з  яких  елементів  складається  буква  а? Напишіть  ці  елементи  в  першому  рядку. Якщо  їх  разом  з  єднати,  то  вийде  гарна  буква  а.

  1. Показ  на  дошці.
  2. Письмо  в  повітрі.
  3. Письмо  у  зошитах.(напишіть  від  чарівної  точки  три  літери  самостійно  і  дві  обведіть  по  зразку)

----Чому  ці  букви  називаються  сестричками?(спільний  елемент  лівий  овал)

12.Виконаємо  вправу  для  покращення  зору.

Для  нашого  дослідження  залишилася  ще  одна  буква.

 Хвалько просить  допомогти  йому  написати  букву  ю.

13. Письмо  букви  ю

а) Алгоритм  від  Мудрої  Сови.

--То з  яких  елементів  складається  буква  ю? А  тепер  ви  побудете  вчителями,  а  я  ученицею.  Продиктуйте  алгоритм  написання  букви  ю,  а  я  запишу  його  на  дошці  з  ваших  слів.

б)Діти  в  ролі  вчителя.

в)Письмо  в  зошитах.

---Які  ми  три   літери  вчилися  писати  сьогодні? Чому  їх  називають  сестричками?

Кнопочка  хоче  перевірити,  чи  впізнаєте  ви  ці  літери  серед  інших. 

14. Робота  на  плакаті.

Нам  плакаті  написане  речення:  Ми  любимо  Україну.( один  учень  біля  дошки  обводить  вивчені  на  уроці  букви  о,  а,  ю; всі  діти  працюють  на  листочках  індивідуально)

--Хто  хоче  прочитати  це  речення?

 

Етап  рефлексивно—оцінюючий

---Хто  з  вас,  діти,  отримав  сьогодні  задоволення  від  роботи?

---А  кому  ще  треба  трішки  докласти  зусиль, щоб  стати  успішними?

Вчитель.  Я  впевнена, що  досягнете  успіху,  будете  собою  пишатися  і  вами  буде  пишатися  вся  Україна.

15. Заспіваємо  пісню  «Про  Україну»

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку