Тема уроку: Перевіряємо що вміємо і знаємо( дієслово)
Мета уроку: узагальнити і закріпити знання учнів з теми «Дієслово»; повторити іменник та прикметник; удосконалювати вміння свідомого читання тексту, вміння визначати головну думку тексту; вчити визначати і доречно використовувати слова-синоніми; розвивати критичне мислення; виховувати любов і шанобливе ставлення до сім’ї, родини, до праці; виховувати наполегливість та старання.
Очікувані результати: визначає головну думку тексту (4 МОВ 1-1.4-2);висловлює своє ставлення до усного повідомлення (4 МОВ 1-1.5-1); обговорює усне повідомлення в парі або групі( 4 МОВ 1-1.1-3);передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць( 4 МОВ 1-1.2-4);наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами(4 МОВ 1-1.6-2); знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання(4 МОВ 2-2.1-5);виявляє інтерес до власних традицій, і традицій інших сімей/культур,ставиться до них із повагою (4 ГІО2-7.1-5)
Обладнання: картки із завданням для роботи; вишита сорочка, як сімейна реліквія;рушник; ватман
Хід уроку
І. Організаційний момент.( 1хв)
( привітання з гостями, гра «Секунда»)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми перевіримо отримані знання з теми «Дієслово», закріпимо вміння писати частку не з дієсловами. А також повторимо прикметники, іменники, продовжимо роботу над темою уроку ЯДС «Династія».
- Пропоную вам на спеціальній шкалі для самооцінювання, яка є у кожного на парті, позначити, ті критерії, за якими ви будете працювати на уроці.
А я очікую від вас наполегливості, активності, сміливості, вміння застосовувати набуті знання з вивченої теми.
ІІІ. Робота над темою уроку
1) « Павутинка» (у групах на ватмані)
-Перед вами реліквія моєї сім’ї – бабусина вишита сорочка. Дайте короткі відповіді на запитання.
На яке запитання відповідає слово сорочка ?
Яка це частина мови?
Якого роду дане славо?
Воно вжито в однині чи множині?
Пропоную скласти «павутинку» до слова сорочка, давши відповідь на запитання «Що робити з сорочкою?» за допомогою лише дієслів.
2) Досліджуємо медіа
Пропоную вашій увазі відео, де ви зможете ознайомитися із давнім ремеслом виготовлення ниток і тканини для такої сорочки.
https://www.youtube.com/watch?v=Gl99IkvxO04
робота в парах
Попрацюємо у парах. Разом з сусідом по парті придумайте і запишіть у зошит одне запитання до переглянутого відео, та повну відповідь на це запитання.
( діти зачитують свої запитання та відповіді до них)
3) Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=mGBzse6lN08
https://www.youtube.com/watch?v=rZY869kDP3k
https://www.youtube.com/watch?v=53bG9RlzTV8&list=PLR61TZL5WZ_-TI6JhnyEdBc9PAMxGOQZl&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=D9RHy5yk_7s
4) Робота з текстом
У кожного з вас є картка з текстом. Прочитайте цей текст мовчки.
Рушник – оберіг української родини, передавався з роду в рід.
Вишитими рушниками оздоблювали житло. Їх вішали над дверима, вікнами, стелили на столі, але найгарнішими обов’язково прикрашали ікони. Від таких рушників у сільській хаті було затишно, святково.
Рушник характеризував працьовитість, майстерність і охайність господині та її дочок. Гарно оздоблений рушник завжди висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Таким рушником ( утирачем) витирали руки. Окремими рушниками накривали хлібину, діжку з тістом, спечені паляниці, рушником витирали посуд.
-Чи можна назвати рушник реліквією?
-Доведіть свою думку за допомогою речення із тексту.
-Навіщо рушники вішали у хаті?
-Яку інформацію можна отримати за допомогою рушника про його господиню та її дочок?
- Як називали рушник, яким витирали руки?
-Візьміть олівчики і підкресліть у останньому абзаці нашого тексту дієслова. Над кожним дієсловом напишіть скорочено його часову форму.
-Обміняйтеся роботами, та зробіть взаємоперевірку.
-Як би ви оцінили роботу свого однокласника? Якщо вона виконана на відмінно, то зробіть ось так(сигналізуємо пальчиками супер) якщо добре, але є помилки то, хитаємо головою , а коли багато помилок, тоді ще є над чим працювати, обіймаємо однокласника, підтримуємо його.
- Які слова підтримки ми скажемо дітям, у яких не все вдалося, використавши лише дієслова?( не засмучуйся, не хвилюйся, не панікуй)
- Запишемо ці слова, але для початку пригадайте, як пишеться частка не з дієсловами? Даємо повну відповідь.
- Запишіть ці слова: не засмучуйся, не хвилюйся, не панікуй.
-У якому часі вжиті ці дієслова?
ІV. Рефлексія
Діаграма Венна
-Діти, із якою частиною мови пов’язані дієслова?
Давайте порівняємо ці частини мови за допомогою діаграми Венна.
-Наш урок підійшов до завершення. Я хочу аби ви взяли свою шкалу оцінювання і позначили, чи досягли ви того результату, на який очікували.
- Я щиро дякую вам за урок. Ви були активними його учасниками. Ідемо на перерву і готуємося до наступного уроку.
Рушник – оберіг української родини, передавався з роду в рід.
Вишитими рушниками оздоблювали житло. Їх вішали над дверима, вікнами, стелили на столі, але найгарнішими обов’язково прикрашали ікони. Від таких рушників у сільській хаті було затишно, святково.
Рушник характеризував працьовитість, майстерність і охайність господині та її дочок. Гарно оздоблений рушник завжди висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Таким рушником
(утирачем) витирали руки. Окремими рушниками накривали хлібину, діжку з тістом, спечені паляниці, рушником витирали посуд.
Рушник – оберіг української родини, передавався з роду в рід.
Вишитими рушниками оздоблювали житло. Їх вішали над дверима, вікнами, стелили на столі, але найгарнішими обов’язково прикрашали ікони. Від таких рушників у сільській хаті було затишно, святково.
Рушник характеризував працьовитість, майстерність і охайність господині та її дочок. Гарно оздоблений рушник завжди висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Таким рушником
утирачем) витирали руки. Окремими рушниками накривали хлібину, діжку з тістом, спечені паляниці, рушником витирали посуд.
Рушник – оберіг української родини, передавався з роду в рід.
Вишитими рушниками оздоблювали житло. Їх вішали над дверима, вікнами, стелили на столі, але найгарнішими обов’язково прикрашали ікони. Від таких рушників у сільській хаті було затишно, святково.
Рушник характеризував працьовитість, майстерність і охайність господині та її дочок. Гарно оздоблений рушник завжди висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Таким рушником
(утирачем) витирали руки. Окремими рушниками накривали хлібину, діжку з тістом, спечені паляниці, рушником витирали посуд.