Урок української мови на тему "Роль прислівників у мовленні"

Про матеріал
Дана розробка уроку стане в нагоді учителю початкових класів НУШ під час вивчення прислівників. Різноманітність використаних форм проведення надає можливість активно та пізнавально формувати освітні компетентності здобувачів освіти.
Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ В 4 КЛАСІ

( підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти,

автори: М. Чабайовська, Н. Омельченко, С. Кожушко)

Тема. Роль прислівників у мовленні

Мета. Продовжувати знайомити учнів з особливостями прислівників, їх роллю в мовленні; збагачувати лексичний словник учнів; вчити вільно і швидко мислити. Розвивати логічне, орфографічне, лінгвістичне, образне мислення, різні види пам'яті. Виховувати розуміння значення знань з української мови як гаранта грамотності, певного рівня розвитку, який ціниться і є виправданим.

 

Обладнання: комп'ютер, проектор, проектна дошка, наочний та дидактичний матеріал.

 

                           Хід уроку

І.  Організація класу до уроку

 

Сьогодні будемо спостерігати,

Робити висновки і працювати.

Запрошує всіх на урок

Турботливий дзвінок

 

  • Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

              

ОЧІКУВАННЯ

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовж речення….

  • Я дізнаюсь…..
  • Я вмітиму краще….
  • Я пригадаю…

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Вправа 3, с.78.

  • Назвіть прислівники, які ви підкреслили.
  • Які питання ви до них поставили?

Як?- легко, красиво, високо, гаряче; де? – навколо.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

- Як часто вам доводиться використовувати прислівники у мовленні?

- Чи завжди ви робили це правильно?

- Як ви думаєте, чи  потрібне таке вміння у життєвих ситуаціях ?

 

 ІV. Актуалізація опорних знань

 

Гра «Всезнайки»

  • Доберіть спільнокореневі прислівники додаючи префікси та суфікси за зразком.

Весна – щовесни;

День – щодня;

Дух – щодуху;

Мить – щомиті;

Тиждень – щотижня;

Неділя – щонеділі.

  •  Як ви думаєте, який прислівник можна дібрати до вислову як кіт наплакав?

 

V. Повідомлення теми уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми  будемо продовжувати знайомимося з прислівниками.

Проблемна ситуація

Послухайте два речення. Скажіть, де краще описуються події?

Потрібно робити зарядку.

Вранці потрібно робити зарядку.

  • Назвіть слово, що допомагає зрозуміти, коли потрібно робити зарядку ? (вранці).
  • Попрацюйте в групах
  • Об’єднайтеся у 4 групи.
  • Позначте рядок, у якому записано лише прислівники.

а) Вимогливий, зелене, шкодить, пильні.

б) Далеко, швидкі, далекий, швидко.

в) Зелено, шкідливо, пильно, далеко.

  Робота з підручником. С.80 завдання 2.

-  Прочитайте вірш Лесі Лужецької

-  Про що в ньому розповідається?

- Чи піднявся у вас настрій, коли ви його читали, що уявляли?

-   Випишіть прислівники  з вірша, доберіть до них синоніми з довідки.

    Ласкаво – люб’язно;

    Величаво – урочисто;

    Дивно – дивовижно;

    Тихо  - спокійно;

    Мрійно – фантастично.

  • Проаналізуйте ваш вибір. Зробіть висновки, яка роль прислівників у реченні?
  • Висновок. Прислівники виражають ознаку дії, рідше ознаку предмета чи іншої ознаки.

VІ.  Узагальнення і систематизація знань

  •  
  • Вправа «Дослідники». Завдання 3.Самостійна робота.
  • Попрацюйте з лексикографічним довідником. Знайдіть синоніми до виділених слів.
  • Перевір себе.

Одразу - негайно, зараз, моментально, прожогом.

      Навколо – навкруг, навкіл, кругом, довкола. 

 

       Робота в парах, завдання 4 (усно).

   -  Прочитайте фразеологізми. Поясніть, що означають ці вислови один одному.

  -  Доберіть до фразеологізмів синоніми із довідки.

      Хвилинка здоров’я

     Фізкультхвилинка

  • Виконай вправу «Так – ні». Оціни твердження.

 

 Твердження

 Так

   Ні

Прислівник завжди виражає тільки ознаку дії.

 

 

У реченні прислівник виступає обставиною.

 

 

(Де?) на дереві, на уроці – це прислівники.

 

 

 

Самооцінювання  «Чарівне дерево».

  • Оцініть свою роботу на уроці.

 

VІІ. Домашнє завдання

Складіть 4 речення з прислівниками вправи 2.

 VІІІ. Підсумок уроку

- Сьогодні на уроці ви гарно працювали.

- Чи справдились ваші очікування?

- Чи брали ви активну участь у роботі групи?

- Чи надавали  підтримку іншим учням?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 січня 2022
Переглядів
1424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку