Урок української мови на тему Урок розвитку зв’язного мовлення . Усний твір на морально-етичну тему публіцистичного стилю. ""

Про матеріал

Урок розвитку комунікативних умінь спрямований формувати в 11-ти класників компетентності:предметні: поглибити знання про публіцистичний стиль мовлення, ознайомитися з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити вміння визначати тему та ідею висловлювання, ділити текст на абзаци, складати план, створювати усні твори на морально-етичні теми; ключові: удосконалювати творчі уміння працювати з текстом, створювати власні висловлювання, розвивати культуру усного й писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати кращі моральні якості старшокласників.

Перегляд файлу

11 клас    Тема уроку : Урок розвитку звязного мовлення . Усний твір на морально-етичну тему публіцистичного стилю.

Мета уроку(формувати компетентності):предметні: поглибити знання про публіцистичний стиль мовлення, ознайомитися з вимогами створення власних висловлювань у публіцистичному стилі; закріпити вміння визначати тему та ідею висловлювання, ділити текст на абзаци, складати план, створювати усні твори на морально-етичні теми; ключові: удосконалювати творчі уміння працювати з текстом, створювати власні висловлювання, розвивати культуру усного й писемного мовлення; загальнолюдські: виховувати кращі моральні якості старшокласників.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь

                     Перебіг уроку

І. Мотиваційний етап

- зясувати  емоційний стан учнів (Якого кольору настрій і чому ?)

ІІ Оголошення теми і мети уроку

ІІІ Актуалізація опорних знань

1.Словникова робота

-Що таке мораль? Етика?

(Мораль – система норм і принципів поведінки людей у ставленні одне до одного та до суспільства.

Етика – наука про мораль, її походження, розвиток і роль у суспільному та особистому житті людей. Норма поведінки, сукупність моральних правил. Етика як наука прагне дати відповідь на питання, що таке добро і зло, совість і честь, обов’язок , гідність, гуманність, відповідальність тощо.)

-записати в зошит

  • які моральні якості найбільше цінуються в народі? Пригадаймо (записуємо словниковий диктант в стовпчик )

 

Правдивість - брехня

Співчуття - черствість

Милосердя - жорстокість

Вірність - зрада

Любов - ненависть

  •   Доберемо  антоніми ( це протилежне значення).

-На жаль, у нашому житті зустрічаються такі аморальні явища. Але я хочу, щоб Вас у житті вони оминали.

2. Робота в парах «Ти мені, я тобі»

-використовуючи інформацію, вміщену в підручнику (форзац), розкажіть один одному про публіцистичний стиль, його жанри, ознаки. Разом підготуйте запитання сусідній парті.

3.Скарбничка знань.

-назвіть типи мовлення (роздум, опис, розповідь)

-    Що  таке  роздум?

(Роздум – це  висловлювання  про  причини  якостей,  ознак,  подій.)

-   Із  яких  частин  складається  твір-роздум? (Теза – аргументи  − висновки.)

-   Які  основні  вимоги  до  твору-роздуму?

( чітке  формулювання  тези,  добір  чітких  і  вичерпних  аргументів  на  її  підтвердження  або  спростування,  логічність  і  послідовність  викладу  думок,  точність  висновків.

-Для чого нам цей матеріал? Коли знадобиться ? (ЗНО)

ІV. Сприйняття  й  засвоєння  учнями  навчального   матеріалу.

1.    Вступне  слово  вчителя.    

  Сьогодні  ми  поговоримо    не   лише на  лінгвістичні  теми,  а  й  згадаємо  про  світле  й  прекрасне  почуття  -  любов.                                                                                            

 Звернімося  до  теми  вічної,  актуальної  як  тисячу  років  тому,  так  і  тепер. Торкнімося   серцем  і  душею  високого  почуття,  яке  змінює  цілий  світ   і  нас  у  ньому,  робить  людей  кращими, добрішими  й  благороднішими.

2.      Діалог.

На  тлі  ліричної  мелодії  відбувається  діалог  між  учнями  та  вчителем.

Учень.     Скажіть,  від  чого  сонце  в  небі  сяє,

                 Чому  так  скрипка  ніжно  грає?

                Скажіть,  учителю,  для  людини

                Що  є  незвідані  глибини?

Вчитель.      Звичайно,  діти,  є  одна

                     Таємна,  чиста  глибина.

                     Це  ніжність   лугу,  шум  дібров.

                     Це  дар  небесний,  це  любов.

Учень.   А  що  таїться  в  цьому  слові?

Вчитель.       Все  починається  з  любові:

                      І  зір  бентежне  мерехтіння,

                      Душі  до  ніжності  стремління,

                      Людини  кожної  буття

                      І  ваше,  діточки,  життя…

Учень.      Всьому  початок  є  любов…

                 А  твердять:

                « Спершу  було  слово…»

Вчитель.       А  я  кажу  вам  знову  й  знову:

                     Всьому  початок   є  любов!..

                     Всьому  початок  є  любов:

                      і осяванню, і  сумлінню,

                    очам  жоржини  і  дитини –

                    Всьому   початок    є  любов.

3.Робота з текстом підручника – вправа 306, ст. 191

4. Акровірш або сенкан

    Пригадайте,  яка  особливість   акровіршів?

( Акровірш – поетичний  твір,  у  якому  початкові  літери  кожного  віршового  рядка,  прочитувані  зверху  вниз,  розкодують  слово  чи  фразу,  присвячену  певній  особі  або  події.)

    Спробуємо  разом  створити  акровірш,  визначаючи  ознаки  ЛЮБОВі.

     Ласкава… Всеосяжна… Гарна…

     Юнацько-дивна… Чиста  і   безхмарна…

     Близька… Безмежна… Вільна  і  відкрита…

     Оспівана… Піднесена… Талановита…

     Вражаюча… Стрімка… Крилата…

V.    Підготовка  до  складання  усного  твору.

1.Обговоріть у групах теми творів вправи 309, с. 193, свій вибір обґрунтуйте. Почніть так: «Я хочу обрати цю тему, тому що…»

2. Памятка «Як складати твір», ст.193

3. Складання робочого матеріалу – вступ (Що є любов?), теза (Я думаю, що це- ), аргументи (Чому я так думаю? ), приклади, (Підтвердженням моєї думки є..) висновок (Отже, …)

VI.Читання  учнями  уривків  із  власних  творів.    Обговорення  прослуханих  творів.

VІІ.      Підведення підсумків  уроку. Оцінювання.

 Технологія        «Незакінчене    речення» 

     Висловіть  свої  враження  від  уроку,  продовживши  речення:

    Я знаю … .

    Я  зрозумів,  що …

    Найбільші  труднощі  я  відчув …

    Мені  б  хотілося  ще …

Домашнє завдання . Написати твір

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Батрак Ольга
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
3974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку