Тема. Звук [c],[с´]. Букви Сс. Друкування букв, складів, слів. Написання рядкової букви С.
Мета: навчити дітей писати рядкову букву с, вміти поєднува ти її з іншими буквами та писати зв´язно;
розвивати словниковий запас в учнів, мовлення та формувати мовну компетентність учнів; вуиховвати в учнів відповідальність, охайність та любов до української державної мови.
Обладнання: ілюстрації, зошит з друкованою основою, підручник.
Література: https://vseosvita.ua.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
- Добрий день, дітки! Мене звати Марія Богданівна, сьогоді ми з вами попрацюємо на уроці української мови.
2. Мотивація навчальної діяльності.
- Хто сьогодні сьогодні взяв пврасольку, щоб не змокнути від дощу?
- Я вам зараз роздам парасольки, щоб дощ не завітав до нас на урок, і всі ми залишилися сухими.
(На дошці також висить парасолька, з якої падають краплинки. На кожній краплинці є одна літера.)
ІІ. Організаційна частина.
1. Гра «Знайди пару».
Учні до друкованої літери, що знаходиться в крапельках добирають рукописну і приклеюють її збоку до друкованої.
- Хто вже знайшов пару букві А?...
2. Актуалізація опорних знань.
1) - Пригадайте, на що схожа буква С («ес»)?
(Висить на дошці, щоб в дітей з´явилися початкові асоціації).
2) - Чи є в слові «парасолька» буква С? Давайте промовимо.
Чи схожа наша літера на парасольку справді? (Верхня частина парасольки справді схожа на букву С, але перевернуту)
- Подивіться на наші парасольки, що на дошці. Що в них є спільного з літерою С? (Верхня частина, а друга парасолька має ручку схожу на букву с)
3) – Давайте поділемо слово «парасолька» на склади.
- Яка перша буква в Першому складі? А друга? ….
- В якому складі буква С стоїть першою? (в третьому)
3. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці, ми з вами навчимося писати літеру С. Будемо писати з нею склади та слова. Ви дізнаєтеся, наскільки цікава наша мова. Слово одне – а значень багато. Отже, почнемо.
4. Вивчення нового матеріалу.
1) Демонстрація зразка букви.
- Погляньте, чим відрізняється друкована літера С від писаної?
2) Повторення правил сидіння за партою.
- Спинку тримаємо рівно.
- Ноги повинні стояти на підлозі.
- Лікті мають лежати на парті.
- Не схиляти сильно голову вниз.
- Зошит має лежати на парті навскоса.
3) Вправи на розвиток моторики кистей рук.
- Візьміть ручку в долоню та стискайте її в кулачок, зіжміть 3-4 рази.
- Покладіть лікті на парту і плавно суньте їх вправо та влво 3-4 рази.
- Візьміть ручку великим, вказівним та середнім пальцями. Відпустіть вказівний палець і потримайте так ручку 5 секунд.
- Зробіть обертові рухи кистю.
- Добре, молодці!
4) Пояснення написання букви С.
- Рядкова буква С «ес» складається з одного елемента. Це лівий півовал з заокругленням зверху та знизу. Але верхнє заокруглення вужче ніж нижнє.
- Давайте спробуємо написати її в повітрі. Під рахунок «і-раз-і».
4. Практична робота. Написання першого рядка букви в зошиті.
5. Фізкультхвилинка (відео).
6. Робота зі словами.
- Послухайте слова : сом, сім, сум. Чим вони подібні?
- Давайте запишемо ці слова у зошит.
- Що означає слово «сом»? (риба)
- Що таке «сім»? (цифра)
- Що таке сум? ( коли нам сумно)
- Послухайте уважно: сосна. Скільки разів в слові сосна зустрічається буква с? (2)
- Що таке сосна? (дерево)
- Де росте сосна? (в лісі) Давайте запишемо слово ліс.
ІІІ. Заключна частина.
1. підсумкова бесіда.
- З чого складається літера с?
- що нового ви дізналися на уроці?
- Чи падав на вас під час уроку дощик? (Ні) Тому беріть з собою парасольки і дощик не зможе намочити вас.
2. Мотивація .
- Парасольки, які ви отримали на початку уроку ви можете розфарбувати.
- До побачення!