Матеріал даного уроку розрахований на узагальнення вивчених знань та умінь з теми «Речення» в 2 класі. Всі етапи спрямовані на розвиток комунікативних умінь, творчості, критичного мислення. Вдало підібрані види робіт підтримують активність дітей протягом уроку .
Тема. Узагальнюючий урок за темою «Речення».
Мета. Узагальнити і повторити знання з теми «Речення»; збагачувати словниковий запас; розвивати творче мислення; виробляти навички каліграфічного письма; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання. Листочки, комп’ютер, опорна схема вправи «Сенкан».
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
- Пролунав уже дзвінок.
Нас покликав на урок.
Дружно ми сідаймо,
Працювати починаймо.
У вічі один одному погляньмо-
Доброго дня побажаймо!
Вправа «Луна» на повторення слів вітання.
«Доброго ранку»- мовлю за звичаєм,
«Доброго ранку»- кожному зичу я.
«Доброго дня вам»- людям бажаю,
«Вечора доброго»- стрічних вітаю.
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.
Загадка (Слайд 2)
Завдання:
Осінь нам передала вазу з чарівними листочками в подарунок. Цікаво побачити? А щоб їх отримати – завдання Осені потрібно виконати.
ІІІ. Оголошення теми.
Виконуючи завдання, ми підведемо підсумок всієї роботи, яку виконували протягом вивчення теми «Речення».
ІV. Каліграфічна хвилинка. 1 листочок.
Розгадування ребуса
О
Розминка ручок
V. Повторення знань про типи речень. Метод «Незакінчене речення» за схемою. 2 листочок.
1.( Слайд 3).
2.«Виростимо» та запишемо речення зі словом восени.
(Розвиток словникового запасу. Гра вчителя і учня «Вгадай слово» за відповідями «Так – Ні» та за запитаннями. Корона пташки на голові в учня. Наприклад, я – хто чи що? Природа? Людина? Пташка? Перелітна?)
1. Складання речення із вгаданим словом соловей.
Перше слово Соловей від учителя, друге – від учня і так далі.(Наприклад, Соловей восени відлітає у вирій).
- Яке це речення за метою висловлювання
- Перебудуємо усно його в спонукальне.
- Перебудуємо – в питальне.
-Яких перелітних пташок рідного краю ще знаємо?
2. Гра з перевіркою «Зайва пташка» .( Слайд 4).
VІ. Фізкультхвилинка. Веселий 3 листочок.
Час уже відпочивати та під мелодію
В осіннім таночку будемо кружляти.
VІІ. Тестова перевірка знань . 4 листочок. (Слайд 5).
VІІІ. Творча робота за ілюстраціями. Записати текст, щоб у ньому розповідалось про осінь. 5 листочок. (Слайд 6-8).
ІХ. Підсумок уроку.
Дякую за співпрацю. Якщо урок сподобався – заплещи в долоні вгорі над голівкою. Якщо ні – потупоти ніжками.
На згадку про урок – осінні листочки. Вдома на них склади та запиши казочку про осінь.