Урок української мови "«Повторення та узагальнення вивченого. Вивчені частини мови, їх правопис.»

Про матеріал
Урок-квест української мови (7 клас) «Повторення та узагальнення вивченого. Вивчені частини мови, їх правопис.» (інтеграція українознавчого компоненту)
Перегляд файлу

 

Урок української мови

7 клас

Тема: Повторення та узагальнення вивченого. Вивчені частини мови,  їх правопис.

Мета: повторити й узагальнити знання про іменник, прикметник, числівник, займенник,  правопис цих частин мови; удосконалювати вміння розрізнювати дані частини мови, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати орфографічні уміння, творчі здібності учнів засобами інтеграції різних видів діяльності; виховувати любов до Батьківщину, інтерес до історії своєї країни.

Міжпредметні зв’язки: історія України, українська література

Обладнання: картки із завданнями, QR – коди, ґаджети

Тип уроку: урок повторення й узагальнення знань

Форма проведення: квест

Хід уроку

Хто не знає свого минулого,

той не вартий майбутнього,

хто не відає про славу своїх предків,

той сам не вартий пошани.

М.Рильський

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Самоналаштування на урок.

Пригадайте якусь цікаву чи веселу історію з вашого літнього відпочинку, посміхніться. Передайте цю посмішку вашому сусідові по парті. З таким гарним настроєм і розпочнемо свою роботу.

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

1.Вступне слово вчителя.

         - Діти, сьогодні ми з вами повторюємо вивчене у 6 класі про частини мови. І проведемо урок у формі квесту. Ми будемо подорожувати станціями, виконуючи різноманітні завдання. Ви пройдете протягом уроку шість станцій. На кожній станції збиратимете літери, з яких вийде слово.

          - Але спочатку звернімося до епіграфа, записаного на дошці. Як ви розумієте цей вислів? (Пояснення слів М.Рильського)

  • Сьогодні нам будуть потрібні знання з історії України. Згадайте, які кочові племена жили на території сучасної України в минулому? (кімерійці, скіфи, сармати)
  • http://donovedenie.ru/foto/skifskaja_boginja_tabiti.jpegЦе були войовничі племена, які жили на одній території, займалися конярством, мали одну релігію: були язичниками. Найбільш шанованою з усіх божеств скіфів була  богиня царського вогнища. А її ім’я ви дізнаєтеся, коли правильно виконаєте завдання на станціях і зберете літери. Отже, вирушаймо в подорож.

ІV. Узагальнення й систематизація знань.

         1.  Робота на станціях  

          1. Станція « Частини мови»

Запишіть слова у дві колонки : 1 -  самостійні; 2-  службові частини мови (вигуки). Пригадайте групою різницю між ними. (довідка QR – код)

Він, би, історія, стрибають, ані, восени, триденний, ну,  мій, п’ятий, але, всякий, двоє, щоб, кілок, здерти, угу, сонце, скріпити, сміливий, до.

Ключ: з других букв ви прочитаєте вислів давньоримського оратора й філософа Цицерона.

 

самостійні

Службові (вигуки)

вІн

бИ

іСторія

аНі

сТрибають

нУ

вОсени

аЛе

тРиденний

щОб

мІй

уГу

п’Ятий

дО

вСякий

 

дВоє

 

кІлок

 

зДерти

 

сОнце

 

сКріпити

 

сМіливий

 

 Ключ (з других букв) : Історія – свідок минулого . (записуємо на полі третю букву ключа)  - Т

 

 

 

  1. Станція «Іменник»

Запишіть іменники в чотири стовпчики за відмінами: І, ІІ,  ІІІ, ІV. Вкажіть групу іменників. Окремо виписати слова, що не належать до жодної з відмін.

Істина, слава, апельсин, теля, граблі, тінь, море, оглядність, ім’я, молодість, метро, Охрім, тополя, свобода, лід, маля, працьовитість, здоров’я, окуляри, доля, лінь, упряж, правда, свідомість, таксі,  господиня

Ключ: з других букв прочитаєте назву найдавнішої пам’ятка давньоруської літератури.

І відміна

ІІ відміна

ІІІ відміна

ІV відміна

іСтина

аПельсин

тІнь

теля

сЛава

мОре

оГлядність

ім’я

тОполя

оХрім

мОлодість

маля

сВобода

лІд

пРацьовитість

 

дОля

зДоров’я

лІнь

 

уПряж

 

сВідомість

 

пРавда

 

 

 

гОсподиня

 

 

 

 Ключ (з других букв І, ІІ, ІІІ відмін): «Слово про похід Ігорів» (записуємо на полі  першу букву першого слова  ІІ відміни)  - А

  1. Станція «Прикметник»

Запишіть у три колонки словосполучення за групами: 1- якісні, 2 – відносні,  3- присвійні прикметники.

Садові яблука, лісникове озеро, українська земля, тісна ущелина, щаслива доля, панове село, металевий дзвоник, щира усмішка, сильний біль, Марійчина смужка, напружені змагання, мамине слово, велике рядно, лисячий ніс.

Ключ: з других  букв іменників прочитаєте  кінцівку прислів’я «Людина без батьківщини….»

 

Якісні прикметники

Відносні прикметники

Присвійні прикметники

тісна уЩелина

садові яБлука

лісникове оЗеро

щаслива дОля

українська зЕмля

панове сЕло

щира уСмішка

металевий дЗвоник

Марійчина сМужка

сильний бІль

 

мамине сЛово

напружені зМагання

 

лисячий  нІс

велике рЯдно

 

 

 Ключ (з других букв іменників):  «Людина без батьківщини, що сім’я без землі.» (записуємо на полі сьому букву прислів’я) - Б

  1. Станція «Числівник»             

Розгадати ребус, в якому закодовано загадку. Записати загадку, підкреслити числівник як член речення. Записати відгадку. На полі виписати другу букву числівника.

Ключ: (друга буква числівника із загадки «Що за птах на вісьмох ногах?» - комар  - І )

  1. Станція «Займенник»   

Із тексту, який треба прочитати по QR – коду, виписати займенники. Скласти речення з першим і третім займенником, не змінюючи його форму.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\QR код Стешенко.PNGКозаки  були хоробрі і безстрашні люди. Серед татар ходили навіть легенди про них. У цих легендах розповідається, що козаки мали чародійні сили, могли довго перебувати під водою, а з води виходили сухими. Через це татари дуже боялися козаків і їхньої чародійної сили. А козаки про чародійні сили навіть і мріяти не могли, адже в таких сміливців була тільки добре розвинена смекалка та спритність і ніяких чар.

Ключ: (в передостанньому займеннику перша літера:  них, цих, це, їхньої,        таких , ніяких  - Т)

 

  1. Станція «Орфографія»  

Розподілити на три колонки слова: 1 – пишуться разом, 2- окремо,

 3 – через дефіс. Вказати частину мови.

Спорт/мастер, ні/до/кого, три/разовий, світло/сірий, воле/любний, будь/у/чому, що/небудь, сміттє/звалище, вербо/ліз, ні/до/якого, вогкий/вогкий, хто/сь, верни/гора, казна/в/якого, з/’їзд, сніжно/білий, овоче/сховище.

 

Разом

Окремо

Через дефіс

сПортмастер

ні до кого

сВітло-сірий

тРиразовий

будь у чому

щО-небудь

вОлелюбний

ні до якого

Г

сМіттєзвалище

казна в якого

 вОгкий-вогкий

вЕрболіз

 

сНіжно-білий

хТось

 

Ь

вЕрнигора

 

 

з’Їзд

 

 

оВочесховище

 

 

  Ключ: (із других букв записати фразеологізм, пояснити значення : Прометеїв вогонь. Записати на полі другу букву першого слова другої колонки – І )

 

C:\Users\Дом\Downloads\TrustThisProduct_QRCode.pngДовідка: Інформацію про Прометея можете прочитати за QR – кодом.

2. Перевірка виконаних завдань і підведення підсумків.

Вітаю, ви пройшли квест. Із букв складіть слово. (Табіті – одна із головних богинь у скіфській міфології.)

V.  Рефлексія

Сьогодні ви гарно попрацювали, пригадали матеріал, вивчений у шостому класі. Ми говорили з вами про любов до Батьківщини, згадали деякі історичні відомості (перші кочові племена на території України, часи козацтва). Кожен із нас має знати історію своєї країни, пишатися нею та бути патріотом.

Наш урок добігає кінця.   Продовжіть речення:

  • Сьогодні на уроці мені…
  • Найбільше мені запам’яталося…
  • Я б хотів (хотіла), щоб….

VІ. Самооцінювання в групах.

Прізвище, ім’я учня_______________________________________________

Станція «Частини мови»

Станція «Іменник»

Станція «Прикметник»

Станція «Числівник»

Станція «Займенник»

Станція «Орфографія»

Усього балів

____балів

____балів

____балів

____балів

____балів

____балів

_____

 

VІІ. Домашнє завдання.

Написати твір-мініатюру за прислів’ям «Людина без батьківщини, що сім’я без землі»

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Маршрутний лист

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Московчук Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лагода Катерина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Aksentij Nadijka
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Задунайська Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гордуз Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Пархоменко Оксана Вячеславівна
    Дуже гарна робота!!! Лише є маленький сумнів, чи встигнуть діти за урок виконати всі завдання
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
16 серпня 2020
Переглядів
31533
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку