Урок української мови "Прислівник як частина мови"

Про матеріал

Урок української мови для учнів 7 класу "Прислівник як частина мови" . Метою уроку є

ознайомлення учнів з прислівником як самостійною незмін­ною частиною мови, його роллю в усному та писемному мовленні, вироблення вміння знаходити прислівники в ре­ченнях, визначати їх синтаксичну роль; розвивати творче мислення, увагу, наполегливість у роботі; виховувати в учнів любов до навколишньої природи.

Перегляд файлу

ПРИСЛІВНИК  ЯК  ЧАСТИНА  МОВИ

МЕТА :ознайомити учнів з прислівником як самостійною незмін­ною частиною мови, його роллю в усному та писемному мовленні, виробити вміння знаходити прислівники в ре­ченнях, визначати їх синтаксичну роль; розвивати творче мислення, увагу, наполегливість у роботі; виховувати в учнів любов до навколишньої природи.

ОБЛАДНАННЯ : підручник, таблиця,  роздатковий  матеріал.

ТИП  УРОКУ : засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ   РОЗУМОВОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ   ТЕМИ  І  МЕТИ  УРОКУ

СЛОВНИКОВИЙ  ДИКТАНТ

Впродовж, врозліт,чимраз, ось-ось,зліва, відразу, твердо, внічию, тим часом, якнайдовше, сяк-так, украй, учотирьох, назавжди, у стократ, утричі, тихо, вночі, заново, змалу, дотепер, ввечері, низько.

Запишіть  тему  сьогоднішнього уроку , виписавши  кожну  другу літеру у  словах.

IV. УСВІДОМЛЕННЯ  ТЕОРЕТИЧНОГО  МАТЕРІАЛУ  У  ПРОЦЕСІ  ОПРАЦЮВАННЯ  ТАБЛИЦІ

Бліц-опитування

1. Яка частина мови називається прислівником?

2. Чому прислівник називають незмінною частиною мови?

3. Назвати групи прислівників за значенням та питання, на які вони відповідають.

4. Яку синтаксичну роль виконує прислівник у реченні. Навести при­клади.

v. ПРАКТИЧНА  РОБОТА

1.Гра «Хто швидше»

 Дібрати антоніми до прислівників.

Мало (багато), уночі (удень), улітку (узимку), дешево (дорого), раніше (пізніше).

 Дібрати синоніми до поданих прислівників.

Голосно (шумно), увічливо (чемно),інколи (часом), повік (навік), неодмінно (обов’язково).

2.Доберіть  до  поданих  фразеологізмів  близькі  за  значенням  прислівники:

За  тридев*ять  земель – далеко  

Зуб  на  зуб  не  попадає – холодно

Кури  не  клюють – багато   

Мов   об  стіну  горохом – даремно

На  все  горло – голосно    

За  царя  Хмеля – давно

Кепська  справа – погано    

Коло  носа – близько

На  вічні часи – назавжди    

На  краю  світу – далеко

3.Дописати за зразком прислівники, які відповідають на поставлені  питання.

Працювати (як?) добре, чесно, охоче, залюбки.

Вставати (коли?) ...

Крикнути (з якої причини?) ...

Піти (ку­ди?) ...

Виконувати  завдання (як?). . .

Назбирати  ягід (скільки?) . . .

4.Лінгвістична гра «Прислівник за вами»

 Відновити словосполучення, дібравши потрібні за змістом прислівники, які виконували б роль залежного слова. Поставити до них запитання.

Викладати... цікаво

сміючись...  весело

шлях...       назад

молодий...   вічно

близько…     зо всім

виглядати...молодо

зроблений...нехотя

читання...  лежачи

прочитавши..гуртом

Довідка: весело, нехотя, цікаво, вічно, назад, молодо, лежачи, зо всім, гуртом.

5.Творчий диктант (усно).Поширте висловлювання шляхом уведення прислівників. Укажіть, яке в них загальне значення та на які запитання вони відповідають.

Десь ... чутно втомлену пісню. Сонце спустилося ще _____ . Марійка ще раз переглянула чернетку, переписала твір ______. _____ шумлять очерети . У гурті робити, що ______ бігти . Лист прийшов так _____ і _____, мов грім з ясного неба впав . Я про­щаюся ____ з тобою, рідна хато моя, _____. Пилипко боявся, щоб ____ не наткнутися на що-небудь у хаті і не розбудити матір . Лукаш, тулячи до себе Мавку, все ___ нахиляється обличчям до неї і раптом цілує ._____ тому ковалеві, що на обидві руки кує .

Довідка. Здалеку, нижче, начисто, потихеньку, згори, неждано, негада­но, назавжди, спросоння, ближче, добре.

vI.ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ

Кольоровий  тест  :  визначити прислівники червоним кольором, а всі  інші частини  мови – чорним.

Здалеку, далекий, далеко, тихо, тихенький, тихіше, голосистий, голосно, найголосніше, голосочок, височина, високий.

К О Л Ь О Р О В И Й    Т Е С Т

  питання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

відповідь

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

 

Оцінювання.

IV. Домашнє завдання: підручник, вивчити  правило, виконати  завдання  на  картках.

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку