23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Урок української мови. Розбір іменників як частини мови. Узагальнення знань учнів.

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки іменника; формувати вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови; розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу.
Перегляд файлу

Тема: Розбір іменників як частини мови. Узагальнення знань учнів. (впр. 71 – 81)

Мета: закріпити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки іменника; формувати вміння розпізнавати іменники  серед інших частин мови;  розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу.

Обладнання: картки із словами

                                      Хід уроку

              І. Організаційна частина

           Продзвенів уже дзвінок –

           Тож почнемо наш урок.!

                 ІІ. Актуалізація опорних знань

- Що таке іменник?

- Які іменники належать до істот? Які – до неістот?

- Як пишуться власні назви? А загальні назви?

- Якого роду бувають іменники?

- Як змінюються іменники?

- Як визначити число іменника?

- Яким членом речення може виступати іменник у реченні?

               ІІІ. Каліграфічна хвилинка

  1. Запишіть число, класна робота і каліграфічно склади

Ер   ом  ан

  1. Відмінювання іменників

 

Називний

Н.

хто?що?

моряк

Родовий

Р.

кого?чого?

моряка

Давальний

Д.

кому?чому?

моряку

Знахідний

З.

кого?що?

моряка

Орудний

О.

ким?чим?

моряком

Місцевий

М.

на кому?на чому?

 

 

1 варіант. Синиця

2 варіант. Дитина

- Як змінюються іменники? Для чого?

               IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота над вправою 76

Прочитай і спиши текст, вставляючи пропущені прийменники.

- Підкресли іменники з прийменниками. На які питання відповідають іменники?

- Зроби висновок: чи можна було б у тексті обійтися без прийменників? Чому ти так думаєш?

   2. Робота над вправою 77

Із поданих пар слів склади словосполучення, добираючи потрібні прийменники.

- З двома словосполученнями (на вибір) склади і запиши речення. Визнач в ньому головні та другорядні члени речення.

  3. Робота над вправою 78.

Склади речення зі слів кожного рядка. За потреби змінюй слова і додавай прийменники. Запиши утворені речення.

  4. Робота над вправою 79.

Спиши текст, вставляючи пропущені прийменники.

- У яких словах є букви, що позначають два звуки?

 5. Робота над вправою 80.

1) Доберіть шість будь-яких  іменників, що означають загальні назви, і запишіть їх у стовпчик на окремому аркуші паперу.

2) Обміняйтесь своїми записами із сусідом по парті.

3) Складіть з кожним іменником (форму змінювати можна) по одному реченню так, щоб кожне наступне речення продовжувало думку, висловлену в попередньому.

4) Прочитайте свої тексти.

                 V. Підсумок уроку

- За чим змінюються іменники?

- Навіщо ми змінюємо іменники за питаннями?

- За допомогою чого іменники звязуються з іншими словами?

                 VI. Повідомлення домашнього завдання

Впр. 81, с.36, правила.

docx
Додано
3 липня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку