Урок української мови ТЕМА. Апостроф. Написання слів з апострофом.

Про матеріал

Мета:удосконалювати навички літературної вимови і написання слів з апострофом

розвивати вміння складати речення. Виховувати працьовитість, бажання вчитись.

Перегляд файлу

Зеленюк І.Ю.,

вчитель-методист

Маріупольської  ЗОШ № 41

Донецької обл.

 

Урок української мови

 

ТЕМА. Апостроф. Написання слів з апострофом.

МЕТА: удосконалювати навички літературної вимови і написання слів з апострофом

                            розвивати вміння складати речення. Виховувати працьовитість, бажання вчитись.

Обладнання: слайд « Чарівне  коло», перфокарти, таблиця з правилом написання апострофа.

Хід уроку

I.Повідомлення  теми уроку.

II.Актуалізація опорних  знань

        1.Краснопис букв з укр.. мови

Іі Ее Її Єє Йй

        2.Орфографічна хвилинка

            -Допишіть і поясніть правило написання цих слів

Молодец…, зна…я, зна…мий, пол….вий, степ…, мадал…, б…ола, взу…я, хлопец…, ніч…, …роно.

          3. Перевірка домашнього завдання

а)1 ряд  – випишіть на дошку слова, які ви написали, розкриваючи дужки.

Поясніть їх написання.

  1. ряд – назвіть слова з апострофом, поясніть їх.

                              б) по таблиці на дошці розкажіть правило написання апострофа

б’ють  ім’я

п’ять  торф’яний

в’є  пір’їна

Прочитайте слова, правильно вимовляючи звук перед апострофом.

III.Закріплення знань про написання слів с апострофом.

1.Робота над загадками.

  • Б’ють – не плаче, вгору скаче,

І ніхто йому, одначе,

Не сказав хоч раз «Пробач»

Бо на те і є він …   (м’яч)

  • Що підніме і найменша дитина, а через хату

Не перекине і найсильніша людина.  (пір´іна)

  • Воно належить мені, але інші вживають

Його частіше за мене.  (ім’я)

  • Ми пішли до гаю вдвох –

Я й сестра Даринка.

А в гаю тім тьох та тьох,

Та іще ж так дзвінко…

Що за співанки? Чиї?

То співають…  (солов’ї)

2.Пояснювальний диктант

  • Знайдіть на малюнку соловейку.
  • Кому пощастило чути спів солов’я?
  • Як він співає в порівнянні з іншими птахами?
  • Згадайте уроки природознавства і скажіть, де зимує цей птах?
  • Ось про це і складаємо речення і поясняємо написання слів

СОЛОВ’Ї ЗИМУЮТЬ В АФРИЦІ, АЛЕ ТАМ ВОНИ ГНІЗД НЕ В’ЮТЬ.

3.Робота над скоромовкою (підручник, вправа 133)

  • Прочитаємо скоромовку і назвемо слова з апострофом.
  • Поясніть, чому в слові РЯД апостроф не пишеться?

 4.Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки в гору,

Два – нагнутися додолу,

Не згинайте діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три – чотири – прямо стати,

Будем знову починати:

1,2 – усі пірнають,

3,4 – виринають,

5,6 – на воді кріпнуть крильця молоді,

7,8 – що є сили всі до берега поплили,

9,10 – розгорнулись, обсушились, потяглись,

До роботи знов взялись.

  1. Удосконалювання знань про написання слів з апострофом.

1.Самостійна робота

  • Учні першого ряду працюють з картками. Завдання: постав, де треба апостроф, запишіть в зошити

гороб  ята  пор  ядок

солов  іний  пам  ячник

бур  яки  Прокоф єв

кам  яний  р  сний

  • Учні другого ряду працюють з чарівними колами. Така ж робота буде вдома, тому будьте уважними.

В  ЯТЬ  СІМ  ЯТЬ

Б  ЯЧ  М  ЯЗ

М  ЮТЬ  В  Я

П  ЯТНИЦЯ ПАМ  ЯКИЙ

  • Слова з першого кола називаємо усі разом, записуючи на дошці. Слова з другого кола записуйте, працюючи в парах.

 

                            2.Перевірка


,

-

,

,

-

,

,

-

 1 ряд перевіряють один у одного

2 ряд – за таблицею на дошці

  • Хто написав без помилок?
  • Кому зустрілися труднощі? Які?

 

                            3.Мовна гра: назвіть слова з ребусів

 

 

                            V.Рефлексія

  • Написання яких слів ми сьогодні закріплювали на уроці?
  • Що треба запам’ятати при написанні цих слів?

                            VI.Додому: впр.134, правило

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку