Урок культури мовлення.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів (

Про матеріал
Дидактичний матеріал із української мови за темою "Урок культури мовлення.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів". Презентація містить правила, приклади, вправи за темою. Мета (формувати компетентності): Предметні:  підвищення рівня культури мовлення;  розрізнення тавтології як недоліку тексту та стилістично вмотивованих повторів;  вміння розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;  здатність учнів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; володіння прийомами самостійного здобуття нових знань.  вміння правильно вживати спільнокореневі слова в мовленні, уникаючи невиправданих повторів;  розвивати звʼязне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; Ключові:  спілкування державною мовою – використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;  уміння вчитися впродовж життя – постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;  соціальні та громадянські компетентності – співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів ( 5 кл)

Номер слайду 2

Пригадайте. Що вивчає Лексикологія?Що таке лексика?Що таке лексичне значення слова?Чи всі слова мають лексичне значення?Які слова називаються однозначними та багатозначними?Чи всі слова мають пряме і переносне значення?Яке значення називається прямим, а яке – переносним?У якому словнику пояснюють лексичне значення слова?

Номер слайду 3

Проблемно- пошукова робота. Знайдіть у реченнях лексичні помилки — зайві слова. Запишіть відредаговані речення.І. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць. 4. За допомогою комп'ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

«Творча майстерня» Прочитайте. Знайдіть лексичні помилки — слова, вжиті  не в тому лексичному значенні. Запишіть виправлені речення, користуючись довідкою.1. З берези з малим шелестом падає листя. 2. У цій частині ріки дуже міцна течія. 3. Вітер на вулиці був зовсім маленький. 4. У лісі почався бурний листопад. 5. Листа надруковано маленьким шрифтом. 6. Трасою з сильною швидкістю проносилися машини. Довідка: Дрібний. Тихий. Велика. Сильна. Неве­ликий. Рясний.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вправа 91

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Обираючи синонім треба враховувати відтінок у його значенні: Вітер. Легіт (легкий вітерець)Бриз (береговий вітер)Буревій (сильний вітер)Суховій (сухий гарячий вітер)Поземка (низовий вітер узимку)Бриз дме на узбережжі морів, озер, річок.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Я-редактор

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Повторити правила стор. 20-47 Виконайте письмово вправу 95, стор. 46-47

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каракоц Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 лютого
Переглядів
2200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку