Урок культури мовлення.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів (

Про матеріал
Дидактичний матеріал із української мови за темою "Урок культури мовлення.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів". Презентація містить правила, приклади, вправи за темою. Мета (формувати компетентності): Предметні:  підвищення рівня культури мовлення;  розрізнення тавтології як недоліку тексту та стилістично вмотивованих повторів;  вміння розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;  здатність учнів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; володіння прийомами самостійного здобуття нових знань.  вміння правильно вживати спільнокореневі слова в мовленні, уникаючи невиправданих повторів;  розвивати звʼязне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; Ключові:  спілкування державною мовою – використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;  уміння вчитися впродовж життя – постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;  соціальні та громадянські компетентності – співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення,антисуржик,правильне наголошування слів ( 5 кл)

Номер слайду 2

Пригадайте. Що вивчає Лексикологія?Що таке лексика?Що таке лексичне значення слова?Чи всі слова мають лексичне значення?Які слова називаються однозначними та багатозначними?Чи всі слова мають пряме і переносне значення?Яке значення називається прямим, а яке – переносним?У якому словнику пояснюють лексичне значення слова?

Номер слайду 3

Проблемно- пошукова робота. Знайдіть у реченнях лексичні помилки — зайві слова. Запишіть відредаговані речення.І. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць. 4. За допомогою комп'ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

«Творча майстерня» Прочитайте. Знайдіть лексичні помилки — слова, вжиті  не в тому лексичному значенні. Запишіть виправлені речення, користуючись довідкою.1. З берези з малим шелестом падає листя. 2. У цій частині ріки дуже міцна течія. 3. Вітер на вулиці був зовсім маленький. 4. У лісі почався бурний листопад. 5. Листа надруковано маленьким шрифтом. 6. Трасою з сильною швидкістю проносилися машини. Довідка: Дрібний. Тихий. Велика. Сильна. Неве­ликий. Рясний.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вправа 91

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Обираючи синонім треба враховувати відтінок у його значенні: Вітер. Легіт (легкий вітерець)Бриз (береговий вітер)Буревій (сильний вітер)Суховій (сухий гарячий вітер)Поземка (низовий вітер узимку)Бриз дме на узбережжі морів, озер, річок.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Я-редактор

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Повторити правила стор. 20-47 Виконайте письмово вправу 95, стор. 46-47

pptx
Додано
17 лютого
Переглядів
1363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку