Тема уроку: Зв'язок слів у реченні.
Мета уроку: Вчити учнів встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою питань; удосконалювати навички визначення головних слів в реченні,(дати поняття «підмет і присудок»), розвивати мовне чуття, збагачувати словник дітей; вчити правильно давати відповіді на питання, застосовуючи вирази: «Я вважаю, що …», «Оскільки …», «Таким чином…»;виховувати любов до природи, уважність.
ЗЗСО І – ІІІ ступенів №2
військово – цивільної адміністрації
міста Торецьк Донецької області
План – конспект уроку
української мови у 2 класі
Підготувала вчитель початкових класів
Гармаш Ірина Іванівна
Тема уроку: Зв'язок слів у реченні.
Мета уроку: Вчити учнів встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою питань; удосконалювати навички визначення головних слів в реченні,(дати поняття «підмет і присудок»), розвивати мовне чуття, збагачувати словник дітей; вчити правильно давати відповіді на питання, застосовуючи вирази: «Я вважаю, що …», «Оскільки …», «Таким чином…»;виховувати любов до природи, уважність.
Обладнання: ноутбук, презентація, картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
1,2,3,4,5-
Прошу всіх рівненько встати!
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок!
2. Емоційний заряд до уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову.
Яка має назву Українська мова!
3.Девіз уроку:
Щобпрореченнявсезнати – требадобрепрацювати!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Все прокидається поволі.
Радіє гай. Радіє поле.
Земля поталу воду п’є.
А вітерець прозорокрилий
Додому підганя птахів.
Коли це буває?
-Що ви можете сказати про ці слова?
-Доведіть свою думку.
Я вважаю, що….
Таким чином…
Оскільки…
3.Бліцтурнір
Речення виражає.........
В кінці розповідного речення ставиться…….
В кінці питального речення ставиться.... ..
Знак оклику ставиться тоді, коли в реченні висловлюються……
Перше слово в реченні треба писати з ……
Слова в реченні зв’язуються………
ІІІ. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні ми здійснимо подорож з теми «Речення». Будемо складати речення, правильно читати їх. Продовжимо визначати, які слова в реченні є найголовнішими, як вони зв’язані між собою.
ІV. Формування вмінь і навичок
1.Скоромовка
Припікало сонце дуже.
Вуж сховавсь від сонця в ружі.
Стережися, бідний вуже,
Он їжак дрімає в ружах!
3. Гра “Нескінченне речення”(Поширити речення словами :прийшла, у, лісок, чудова)
Весна.
Прийшла весна .
Прийшла чудова весна.
У лісок прийшла чудова весна.(Визначити головні слова)
4.Складіть і запишіть речення , використовуючи малюнки( на вибір). Підкреслити головні слова.(Робота в парах)
Дятел прилетів до старої ялини.
Сова ховається у темному лісі.
Білочка куштує смачну шишку.
5. Знайти зайве слово.
Відчинити (що?) вікно, двері, книжку.
Поставити (що?) тарілку, чашку, серветку.
Насипати (чого?) борщу, чаю, каші.
6.Фізкультхвилинка
7.З даних слів скласти речення і встановити зв'язок слів у цьому реченні. (Робота в групах)
І гр. солов‘ ї, навесні, співають, гарно
ІІгр. діти, граються, у, дворі, весело
8. Скласти прислів’я. Пояснити складені прислів’я.
Весняний день рік годує.
Весна всім красна.
Сині хмари – на тепло.
Встановлення зв’язку слів у першому реченні.
- Про що розповідається в реченні?
- Поставте запитання до слова .
- Що про нього розповідається? Поставте питання.
- Назвіть цю пару слів.
- Що ще сказано в реченні про рік?
- На яке питання відповідає слово ?
- Назвіть цю пару.
Висновок: Слова у реченні завжди пов’язані між собою за допомогою питань.
1. Тести
1. Речення – це :
А) слово або група слів, що виражають закінчену думку.
Б) декілька слів.
2. У кінці розповідних речень, які вимовляють з особливим почуттям, ставлять:
А) крапку
Б) знак оклику.
3. У спонукальних реченнях висловлюється:
А) спонукання до дії
Б) повідомлення.
4. Скільки речень у тексті:
Чи бував ти колись рано вранці у лісі?
Яка краса!
Першими зустрічають сонечко пташки.
Вони щебечуть на всі голоси.
А) 3
Б) 4
2. Інсценізація
Вже пора урок кінчати.
Треба все підсумувати.
Про головне на уроці
Слухаємо в діалозі.
Присудок: Ти хто?
Підмет: Я – Підмет, на хто? і що? відповідаю. В реченні головну роль граю!
Присудок: Чого ж ти тут блукаєш і кого шукаєш?
Підмет: Кажуть друг у мене був,
Що робити - всіх питав.
Присудок:Так це ж - я, друзяко,
Присудком мене звати!
Підмет: Що ж ти робиш, признавайся!
Зі мною в парі залишайся!
Присудок: Я з тобою згоджуюсь,
З тобою узгоджуюсь.
Разом: Ось ми пара яка! У реченні головна!