Урок української мови в 2 класі

Про матеріал

Урок- екскурсія з української мови для учнів 2 класу за темою : "Голосні звуки" у нестандартній формі допоможе визначити істотні ознаки голосних звуків. а також познайомить учнів з історією рідного краю.

Перегляд файлу

Урок української мови у 2 класі

 

 Тема: Голосні звуки. Спостереження за істотними         ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки.

 Мета: уточнити і закріпити знання учнів про голосні звуки       

                     та позначення їх буквами на письмі, вчити    

                     розпізнавати голосні звуки за їхніми істотними

                     ознаками; розвивати вміння спостерігати,

                     узагальнювати; виховувати любов до рідного краю, до                 

                     Батьківщини.

 Обладнання: картки для групової  роботи, ілюстрації,                  портрет Т.Г. Шевченка, мультимедійний проектор.

 

Хід уроку

 І. Організація класу.

Доброго дня вам, любі малята,

хлопчики  милі мої і дівчата.

Щирою усмішкою всіх вас вітаю,

настрою чудового на весь день бажаю.

Вправо, вліво поверніться

і сусідам посміхніться.

Сьогодні, діти, у нас не звичайний урок, а урок - екскурсія. Допоможе вам дізнатися куди ми будемо подорожувати моя підказка. (слайд №1)

Це місто розташоване в 50 км від нашого, на річці Дніпро. Між цим містом і нашим розташоване селище міського типу Іларіонове. І так за весь шлях, який ми будемо долати ми повторимо матеріал, який вивчили на попередніх уроках. А подорожувати ми будемо поїздом. І так, щоб наш поїзд відправився ми повинні взяти з собою старанність, уважність, допитливість, а ще доброзичливість. Наш поїзд відправляється.(слайд №2)

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Розпочати нашу роботу я пропоную зі знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці.

1. Етап проектування. (слайд №3)

1. Зупинка “Згадай-но”

     2. Зупинка “Каліграфічна”

  3. Зупинка “Очікування”

4. Зупинка “Історична”

5. Зупинка відпочинку

                                       6. Зупинка Дружби

           7. Зупинка “Театр Шевченка”

              8. Зупинка “Історичний музей”

                                       9. Зупинка кінцева.

 2. Зупинка “Згадай-но”.

        Мозковий штурм.

  • З чого складається мова?
  • З чого складаються слова?
  • Чим позначаються звуки на письмі?
  • Які відмінність між звуками і буквами?
  • Назвіть всі букви алфавіту.

3. Зупинка “Каліграфічна” (Слайд №4)

Дд      ді       дм       яд         Дл         Др       Дніпро

Дніпро – обласний центр.

  • Яке слово написане з великої букви? Чому?
  • Назвіть односкладове слово.
  • Назвіть 4-складове слово; 3-х складове слово.
  • Назвіть слово, в якому наголошений 3 склад.
  • Поставьте питання до кожного слова.
  • Підкресліть всі голосні звуки у словах.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми с вами закріпимо знання про голосні звуки та позначення їх буквами на письмі, будемо вчитися розпізнавати голосні звуки.

  1. Вправа “Очікування”
  2. Спостереження за вимовою звуків.

Діти, ми з вами уже приїхали і виходимо у місто. А супроводжувати нас буде екскурсоводи – це учні нашого класу.

 Говорять, що вокзал – ворота міста. А чому так кажуть?

 Вимовте слово вокзал, назвіть голосні звуки в цьому слові, ворота, місто.

 Як ви розпізнаєте голосні звуки? (коли вимовляємо голосні звуки, повітря через рот проходить вільно, і ми чуємо тільки голос, без шуму).

 Скільки  приголосних у слові вокзал? (4)

 Скільки голосних у цьому слові? А скільки складів?

 Отже, як бачите голосні звуки мають властивість утворювати склад. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків.

Складіть речення про вокзал м. Дніпра.

 Нас вразив сучасний, новий  вокзал міста. (Слайд №5)

ІV.  Сприймання і усвідомлення матеріалу.

         Зупинка “Історична”

  1. Списування  речення. (Слайд №6)

Вправляння у вимові голосних та приголосних звуків. Порівняння їх звучання.

 Раніше це місто називалось Катеринослав. Це творіння князя Потьомкіна. У 1784 році за указом Катерини ІІ місто на Дніпрі називалось Катеринославом.

  • Запишіть І речення. Назвіть букви, що позначають голосні звуки. Назвіть букви, які позначають приголосні звуки. Вимовте спочатку голосні, а потім приголосні.

Порівняння їх звучання.

Висновок: коли вимовляємо голосні звуки, повітря через рот проходить вільно і ми чуємо тільки голос, без шуму.

  1. Позначення голосних звуків на письмі буквами. (Слайд №7)
  • Давайте вимовимо кожне слово (останній звук вимовляємо правильно). Записуватимемо біля кожного звука, якою буквою він позначається на письмі. ( місто, гарне, йому, площа, будинки, жителі)

[а]           [о]          [у]         [е]           [и]           [і]

                  /\              |             /\            /\              |             /\     

                    а   я            о          у  ю       е  є            и           і    ї      

 

Ми склали таблицю всіх голосних звуків української мови і букв, якими позначаються голосні звуки на письмі.

  1. Робота з  таблицею. (Слайд №8)
  • Прочитаємо таблицю ( голосний [ а ] позначається на письмі буквами а, я;  [ о ] позначається на письмі буквою о. і  т.д.)
  • Полічіть за таблицею: скільки всього голосних звуків у нашій мові? ( 6 )
  • А скількома буквами вони позначаються на письмі? ( 10 )
  • Назвіть спочатку всі голосні звуки, а потім букви, які є в таблиці

3.Ознайомлення з правилом  с.20

  1. Зупинка відпочинку. (Слайд №9) Розповідь екскурсовода.

А відпочивати ми з вами будемо в парку, який називається парк Глоби, в честь його засновника. А раніше, коли місто було засноване він називався Міський сад, у ХХ ст. – парк Чкалова, в пам'ять про відомого льотчика, Валерія Чкалова. Це розкішне місце для відпочинку не тільки для жителів, а й для гостей міста. Затишні зелені алеї та лебеді, які плавають у штучному озері милують погляд кожного. ( Показ ілюстрацій )

Фізхвилинка під музику.

  1. Зупинка Театр Шевченка (Слайд №10)

Цей театр названий на честь українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Ця надзвичайно талановита людина прославила нашу країну на весь світ.(Слайд №11)

      а)Словникова робота

Батьківщина

-Назвіть орфограму у цьому слові. Як називається наша Батьківщина?

- Доберіть слово близьке за значенням.

Складання асоціативного куща до слова. (Слайд №12)

 

           ріки    гімн   Київ моря

 Дніпро                                   села

                                  Батьківщина

                герб

                      міста    гори  ліси      прапор

б) складання звукової моделі  слова та речення з цим словом.

в) Робота з підручником. Вправа 53.

 Хмарини, хмарини, небесні кораблі,

за ними я піснею лину.

Безсмертя достойний лиш той на землі,

хто любить свою Батьківщину.

Побудувати звукові моделі  слів кораблі та любить.

  • Як називають ту людину, яка по- справжньому любить свою Батьківщину?
  • Чи можна назвати патріотом Т.Г.Шевченка?
  • Кого ще з видатних людей можна назвати патріотами?

Що значить любити Батьківщину?

V. Узагальнення і систематизація знань.

 
  1. Зупинка “ Історичний музей” (Слайд №13). Розповідь екскурсовода.

Раніше він називався “ Музей Поля” названий на честь видатного українського краєзнавця. А у 1905 році був збудований невеличкий будинок музею і зараз він носить ім'я видатного мешканця міста   Д. І. Яворницького (  фото).Це був видатний вчений та історик. Він віддав музею 30 років свого життя. В музеї зібрані цінні експонати: карета Катерини II з 18 століття( демонструю), український жіночий народний костюм.

Словникова робота

Експонат – музейна річ, представлена в музеї, що має характерні властивості для відображення досягнень культури, науки, тощо.(Слайд№ 14)

1)Робота в парах

Робота над прислів'ями

Руки людини і пустелю на квітник перетворять.

Гарного коня хвалять, гарну людину шанують.

І найкраща земля без робітника дичавіє.

Пояснити значення, підкреслити голосні.

                       2.) Зупинка Дружби

  1. Робота в групах.

Я пропоную об'єднатись у групи за допомогою квіточок, які є у кожного з вас. Знайдіть стіл, де розквітла ваша квіточка. Таким чином у нас утворилося 4 групи. На виконання завдання ви маєте   5 хвилин. Але перш ніж почнемо працювати, давайте згадаємо правила, які ми склали: (Слайд №15)

  • Уважно читати завдання – інструкції.
  • Працювати так, щоб не заважати іншим.
  • Вислуховувати думки кожного члена групи.
  • Вкладатися у визначений час.
  • Дотримуватися правила піднятої руки.

Завдання для груп

                                   1 група

  1. З деформованого тексту утворити прислів'я.
  2. Записати його, пояснити значення.
  3. У кожному із слів назвати останній голосний звук і записати букву, якою він позначений.

Де, там, мати, земля, мила, народила.

                                           2 група

Правильно побудувати кожне речення. Записати в такій послідовності, щоб вийшло оповідання. Дібрати заголовок. Підкреслити букви, які позначають голосні звуки.

 Дніпро,  місто, гарне дуже.

Воно, влітку, у, квітах, потопає.

Вулиці, гарні, затишні, милують, всім, око.

Дніпро, річка, виблискує, у зелені, дерев.

                                    3 група

Скласти з речення, використовуючи опорні слова. Підкреслити букви, які позначають голосні звуки.

 Велике, кінотеатри, театри, пам'ятники, музеї.

                                   4 група

З деформованого тексту утворити прислів'я

Край , за , життя , рідний , віддай .

Записати , пояснити значення.

Визначити  на яке питання відповідає кожне слово.

Підкреслити букви, що позначають голосні звуки, у словах, що називають назви предметів.

Презентація робіт у группі

VI. Зупинка кінцева. Підсумок уроку.

    1. Рефлексія.

Ось і закінчилася наша екскурсія. Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Доповніть речення.

На уроці я…

- дізнався…

- зрозумів…

- навчився…

- найбільші труднощі відчув…

- не вмів, а тепер умію…

- змінив своє ставлення до…

- особливо запам’яталося…

На наступному уроці я хочу… 

  1. Оцінювання.
  2. Домашне завдання: скласти розповідь на тему: “Моє рідне місто”.

 

 

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
3929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку