Урок української мови в 7 класі на тему: "РМ №11. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису зовнішності людини"

Про матеріал

Перш ніж перейти до докладного переказу, вдосконалюємо і поширюємо знання про козаків, про риси їх характеру, про вчинки та зовнішність. Діти згадують літературні твори, у яких іде мова про козаків

Перегляд файлу

Іржавецький НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

                                       План-конспект

уроку української мови

у 7 класі

 на тему:

 

 

РМ № 11

 

Усний докладний переказ тексту розповідного характеру 
з елементами опису зовнішності людини


 

                                           Підготувала

                                                                                      Хоменко Н.М

 

Тема. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру 

з елементами опису зовнішності людини

Мета:

 

  • на основі здобутих текстологічних знань формувувати в учнів відповідні текстотворчі вміння, зокрема переказувати розповідний текст, що вміщує опис людської зовнішності або елементи такого опису;

 

  • удосконалювати культуру писемного мовлення; сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів;

 

  • виховувати поважне ставлення до людей, цікавість і пошану до неповторності їхнього внутрішнього світу; розвивати слухову пам’ять, логічне й образне мислення.

 

Тип уроку. Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

ЕПІГРАФ УРОКУ:

                                                                              Де козак, там і слава

                                                                                                                 Українська

                                                                                                      народна приказка


                                           Хід уроку


І. Повідомлення мети і завдань уроку


ІІ. Підготовка до роботи над переказом

 

  1. Розповідь учителя про козаків


          Спеціалісти досі не зійшлися на єдиній думці, звідки виникло слово "козак", хоча ще в старовинних билинах так називали руського богатиря Іллю Муромця.

           Козаки - це вільні люди. Вони йшли від панів, від утисків у дикі степи Наддніпрянщини, збираючись у ватаги за дніпровськими порогами. Звідси і пішла назва - запорожці.

 

 

  1. Розповідь підготовленого заздалегідь учня.
  2. Огляд ілюстрацій із козацького життя.


 

 


 

 

 

 

 

 

- Як можна підсумувати про козацьке життя?

 

 

  1. Читання тесту вчителем

 

                                              Данило Гурч

Данило Гурч з козаків був, жив собі паном, мав свій хутір, поле. Проте ходив у свиті, в сивій шапці, не хотів інакше вбиратися. Якось йому крамарі сказали, щоб він свитину закинув і в каптан одягнувся. Данило розгнівався й вигнав їх з двора. Насилу бідолахи втекли від нього.
         Такий Данило був гарячий, що Боже борони! Як розлютується, аж іскри йому з очей скачуть, а обличчя побіліє, як крейда. Тоді так пильно й грізно дивиться, що аж серце холоне.
         Був Данило хороший із себе дуже. Чоло в нього високе, гетьманське, брови так і говорять. Очі карі, ясні, як зорі. Всміхався Данило лагідно, але разом з тим гордо й смутно.
         Він змалку сиротою зостався. Мати Данилова молодою вмерла, а батька вбито на війні. Розказували старі люди, що була в нього сестра. Данило її жалував, як малу дитину. Тільки й думав, чим би сестрицю втішити, як звеселити.
         Та полюбилася сестра з поляком. Як брата не було вдома, помандрувала з ним аж у Польщу. 
         Приїхав Данило, а стара бабуся й розказала йому, що сталося. Білий став Данило, як та хустка, спустив очі в землю та мовчить. 
         З тих пір Данило не згадував про сестру, наче зроду її не було. Мав він горду душу, був щирий і правдивий.

За Марком Вовчком; 210 сл.

 

  • З’ясування лексичного значення слів:

 

ХУТІР — вид сільського поселення, господарство з належною до нього землею.

 

СВИТА - старовинний довгополий верхній одяг, звичайно з домотканого грубого сукна.

 

КРАМАР - торгівець, продавець.

 

КАПТАН - старовинний чоловічий верхній одяг з довгими полами, ще говорять жупан.

 

  • Визначення теми і головної думки тексту
     
  • Визначення стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення та допоміжного типу мовлення (опису зовнішності людини)
     

 

  • Колективне складання плану тексту
     
  • Повторне читання вчителем тексту (якщо у цьому є потреба).


    ІІІ. Переказ тексту за планом

    ІV. Підведення підсумків уроку

    V. Домашнє завдання

      Підібрати цитати до образів козаків з підручника укр. літ  або інших книжок.

 

1

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
5030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку