урок української мови "Вставні слова.Розділові знаки при вставних словах"5клас

Про матеріал

Урок містить матеріали по пропаганді здорового способу життя,а також про лікарські рослини Кіровоградщини

Тема:Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами.Цілющі рослини нашого краю.

Мета:дати поняття про вставні слова та сполучення слів,формувати вміння визначати їх у реченні,з'ясовувати їхню роль;уживати найпоширеніші вставні слова в усному та писемному мовленні,розставляти розділові знаки в реченнях зі вставними словами;розвивати логічне мислення,усне й писемне мовлення,збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;виховувати інтерес до лікарських рослин,їхніх властивостей,способів використання,пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І.Психологічний настрій «Райдуга»

ІІ.Мотивація начальної діяльності

Учитель:Кожен із нас мріє.Мріє бути щасливим,досягти успіхів,мати хорошу родину і,звичайно ж ,бути здоровим,адже сучасна людина,яка прагне успіху має бути здорова фізично і перебувати в гармонії з навколишнім світом.А для цього їй потрібно повернутися до природи,спробувати відкрити для себе її секрети.Не лише милуватися тендітною кульбабкою,впиватися п'янкими ароматами чебрецю,тішити око холодною красою барвінку і зігріватися сонячною посмішкою любистку,але й пізнати їхні властивості ,долучитися до багатовікового досвіду нашого народу.Але народ без мови не існує ,а вона у нас така ж багата,як і природа,і саме за допомогою мови ми передаємо красу природи.А хіба можна розповісти про незвичайне в природі без мовного розмаїття? Отож і розмову про цілющі рослини нашого краю ми поєднаємо з досить цікавою і водночас складною темою»Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами».Записуємо дату,тему уроку»Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами.Цілющі рослини нашого краю»

За епіграф нашого уроку візьмемо слова: Цілющих трав стоїть уже кортеж, І кожна з них –воістину перлина. Крім милування,і лікують теж, Отож,звичайно,не може жить без них людина. Бесіда: -Як ви розумієте ці рядки? -Чи всі слова зрозумілі? Лексична робота.Короткий тлумачний словник. Кортеж-урочистий похід.(військовий кортеж;урядовий кортеж) Робота з підручником Самостійне опрацювання параграфа22,рубрика»Запам'ятаймо»

*Знайдіть у тексті епіграфа вставне слово.Які розділові знаки стоять у цьому реченні при вставних словах?

*Що виражає вставне слово звичайно?

Робота з підручником

Розгляд таблиці «Найуживаніші вставні слова»

Словниковий диктант

Звичайно, очевидно, на щастя, на радість, як відомо, дивна річ,наприклад,на біду, даруйте, отже,справді,безумовно.

Користуючись таблицею «Найуживаніші вставні слова» вияснити,що означають записані вставні слова словникового диктанту.

-Отож уявіть, що ми з вами вийшли в поле збирати цілющі рослини і зараз разом виконаємо фізкульхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Для здоров'я та порядку

Дружно робимо зарядку.

В лісі-квіти і трава,

Ясне сонце зігріва.

Руки вгору піднімаєм,

На дерева поглядаєм.

І береза, і ялина

Нам дарують вітаміни.

Раз- направо нахилились,

На ромашку подивились.

Два – наліво.Ручку нижче,

Роздивись суничку ближче.

Присідаємо завзято,

На галяві пахне м'ята.

Глибоко вдихаєм кисень

Від ожини і меліси.

Незамінні для людини

Добрі лікарські рослини.

Заспокоїлися трішки?

А тепер відкриєм книжку.

Робота з підручником

Рубрика «Це цікаво» (самостійне опрацювання)

*Назвіть слова,які не бувають вставними.

* А які слова бувають лише вставними?

*Назвіть слова, які бувають і вставними і членами речення.

Робота з робочою сторінкою

Завдання1.Спишіть текст,розставте пропущені розділові знаки.

Лікарські рослини збирали старі люди і звичайно діти.Кожна господиня мала вдома багато цілющої рослинності.Це звичайно материнка звіробій ромашка барвінок м'ята.Замість пігулок безумовно бабусі лікувалися відварами цілющих трав.Що й казати,ми бажаємо вам здоров'я, тобто гармонії між внутрішнім і зовнішнім світом.

*Перевірка виконаної роботи і бесіда за текстом

-Що нового ви дізналися про цілющі рослини?

-Хто збирає корисні рослини?

-Які рослини мала кожна господиня вдома?

Робоча сторінка.Завдання 2.Введіть у речення вставні слова, які стоять у дужках .Запишіть речення.

В Україні здавна шанували барвінок,бо він зміцнює організм,загоює рани,лікує хвороби шкіри (звичайно). Лише в наш час достеменно відомо,що відвар барвінку можна вживати при лікуванні різних захворювань(на щастя). Звіробій повністю використовується у народній медицині (наприклад).За даними науковців,крім знеболювання,чебрець наділений і протизапальною дією(звичайно).

Робоча сторінка

Завдання3.Прочитайте текст.Випишіть з тексту вставні слова,з'ясуйте,що вони виражають.

Лісовий готель

Напевне, кожному доводилось бачити цю гарну квітку – дзвіночок.Але не кожен знає,що він є і лісовим готелем для багатьох комах.Уночі,коли в лісі стає прохолодно, випадає роса,комахи,безумовно,замерзають,їхні крила намокають.Ось тут і стає їм у пригоді дзвіночок,який на ніч не закриває свою квітку.Отже,заповзають і залітають туди всі, хто хоче в теплі переночувати.Адже в квітці температура на 4-5 градусів вища,ніж зовні.Рятує комах дзвіночок і вдень-від негоди . Таким чином,перш ніж зірвати цю красиву і добру квітку,подумай,що це –чиясь домівка.(З журналу)

Робоча сторінка .

Завдання 4.Прочитай виразно пам'ятку.

ПАМ'ЯТАЙ!

1.Липовий чай використовуюється як потогінний засіб,його необхідно пити при застуді на ніч.

2.Чай з меліси.Рослина збуджує апетит, посилює діяльність травних органів,має потовидільну та заспокійливу дію,тамує нудоту,припиняє біль,заспокоює і зміцнює нервову систему.

3.Чай зі звіробою вживають при бронхітах.пневмоніях,оскільки він володіє протизапальними ,болезаспокійливими властивостями.

4.Відвари,напої з барвінку використовуються при гіпертонічній хворобі,неврозах.

5.Настої,відвари,розтерті в порошок коріння чи насіння любистку,використовуються при лікуванні захворювань органів дихання,вживаються як сильний сечогінний засіб.

Підсумок

-Яка тема сьогоднішнього уроку?

-Що таке вставні слова?

-Які розділові знаки ставляться в реченнях зі вставними словами?

-Як звучить назва нашого уроку?Про що ми говорили на уроці?

-Що нового ви дізналися про лікарські рослини?

-Назвіть лікарські рослини нашого краю.

-Чи доводилось вам збирати лікарські рослини?

РЕФЛЕКСІЯ

Висловіть свої враження від уроку за допомогою смайликів,що лежать у вас на партах.

Мотивація оцінок.

Д/З : вивчити параграф 22;користуючись пам'яткою робочої сторінки ,складіть розповідь про те,як вас лікують вдома ,коли ви застудилися.Які лікарські рослини використовуються? У речення введіть всавні слова.

Шановні п'ятикласники,дякую вам за роботу на уроці і бажаю вам гарного настрою і міцного здоров'я.

Перегляд файлу

Тема:Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами.Цілющі рослини нашого краю.

Мета:дати поняття про вставні  слова та сполучення слів,формувати вміння визначати їх у реченні,з’ясовувати їхню роль;уживати найпоширеніші вставні слова в усному та писемному мовленні,розставляти розділові знаки в реченнях зі вставними словами;розвивати логічне мислення,усне й писемне мовлення,збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів;виховувати інтерес до лікарських рослин,їхніх властивостей,способів використання,пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І.Психологічний настрій «Райдуга»

ІІ.Мотивація начальної діяльності

Учитель:Кожен із нас мріє.Мріє бути щасливим,досягти успіхів,мати хорошу родину і,звичайно ж ,бути здоровим,адже сучасна людина,яка прагне успіху має бути здорова фізично і перебувати в гармонії з навколишнім світом.А для цього їй потрібно повернутися до природи,спробувати відкрити для себе її секрети.Не лише милуватися тендітною кульбабкою,впиватися п’янкими ароматами чебрецю,тішити око холодною красою барвінку і зігріватися сонячною посмішкою любистку,але й пізнати їхні властивості ,долучитися до  багатовікового досвіду нашого народу.Але народ без мови не існує ,а вона  у нас така ж багата,як і природа,і саме за допомогою мови ми передаємо красу природи.А хіба можна розповісти про незвичайне в природі без мовного розмаїття? Отож і розмову про цілющі рослини нашого краю ми поєднаємо з досить цікавою і водночас складною темою»Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами».Записуємо дату,тему уроку»Вставні слова.Виділення вставних слів на письмі комами.Цілющі рослини нашого краю»

За епіграф нашого уроку візьмемо слова:                                                                                             Цілющих трав стоїть уже кортеж,                                                                                                      І кожна з них –воістину перлина.                                                                                         Крім милування,і лікують теж,                                                                                                        Отож,звичайно,не може жить без них людина.                                                                            Бесіда:                                                                                                                                                                  -Як ви розумієте ці рядки?                                                                                                                               -Чи всі слова зрозумілі?                                                                                                                            Лексична робота.Короткий тлумачний словник.                                                                               Кортеж-урочистий похід.(військовий кортеж;урядовий кортеж)                                                    Робота з підручником                                                                                                                                        Самостійне опрацювання параграфа22,рубрика»Запам’ятаймо»

*Знайдіть у тексті епіграфа вставне слово.Які розділові знаки стоять у цьому реченні при вставних словах?

*Що виражає вставне слово звичайно?

Робота з підручником

Розгляд таблиці «Найуживаніші вставні слова»

Словниковий диктант

Звичайно, очевидно, на щастя, на радість, як відомо, дивна річ,наприклад,на біду, даруйте, отже,справді,безумовно.

Користуючись таблицею «Найуживаніші вставні слова» вияснити,що означають записані вставні слова словникового диктанту.

-Отож  уявіть, що ми з вами вийшли в поле збирати цілющі рослини і зараз разом виконаємо фізкульхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Для здоров’я та порядку

Дружно робимо зарядку.

В лісі-квіти і трава,

Ясне сонце зігріва.

Руки вгору піднімаєм,

На дерева поглядаєм.

І береза, і ялина

Нам дарують вітаміни.

Раз- направо нахилились,

На ромашку подивились.

Два – наліво.Ручку нижче,

Роздивись суничку ближче.

Присідаємо завзято,

На галяві пахне м’ята.

Глибоко вдихаєм кисень

Від ожини і меліси.

Незамінні для людини

Добрі лікарські рослини.

Заспокоїлися трішки?

А тепер відкриєм книжку.

Робота з підручником

Рубрика «Це цікаво» (самостійне опрацювання)

*Назвіть слова,які не бувають вставними.

* А які слова бувають лише вставними?

*Назвіть слова, які бувають і вставними і членами речення.

Робота з робочою сторінкою

Завдання1.Спишіть текст,розставте пропущені розділові знаки.

Лікарські рослини збирали старі люди і звичайно діти.Кожна господиня мала вдома багато цілющої рослинності.Це звичайно материнка звіробій ромашка барвінок м’ята.Замість пігулок безумовно бабусі лікувалися відварами цілющих трав.Що й казати,ми бажаємо вам здоров’я, тобто гармонії між внутрішнім і зовнішнім світом.

*Перевірка виконаної роботи  і бесіда за текстом

-Що нового ви дізналися про цілющі рослини?

-Хто збирає корисні рослини?

-Які рослини мала кожна господиня вдома?

Робоча сторінка.Завдання 2.Введіть у речення вставні слова, які стоять у дужках .Запишіть речення.

В Україні здавна шанували барвінок,бо він зміцнює організм,загоює рани,лікує хвороби шкіри (звичайно). Лише в наш час достеменно відомо,що відвар барвінку можна вживати при лікуванні різних захворювань(на щастя).                                   Звіробій повністю використовується у народній медицині (наприклад).За даними науковців,крім знеболювання,чебрець наділений і протизапальною дією(звичайно).

Робоча сторінка

Завдання3.Прочитайте текст.Випишіть з тексту вставні слова,з’ясуйте,що вони виражають.

Лісовий готель

Напевне, кожному доводилось бачити цю гарну квітку – дзвіночок.Але не кожен знає,що він є і лісовим готелем для багатьох комах.Уночі,коли в лісі стає прохолодно, випадає роса,комахи,безумовно,замерзають,їхні крила намокають.Ось тут і стає їм у пригоді дзвіночок,який на ніч не закриває свою квітку.Отже,заповзають  і залітають туди всі, хто хоче в теплі переночувати.Адже в квітці температура на 4-5 градусів вища,ніж зовні.Рятує комах дзвіночок і вдень-від негоди .                                                                                                   Таким чином,перш ніж зірвати цю красиву і добру квітку,подумай,що це –чиясь домівка.(З журналу)

Робоча сторінка .

Завдання 4.Прочитай виразно пам’ятку.

ПАМ’ЯТАЙ!

1.Липовий чай використовуюється  як потогінний засіб,його необхідно пити при застуді на ніч.

2.Чай з меліси.Рослина  збуджує апетит, посилює діяльність травних органів,має  потовидільну та заспокійливу дію,тамує нудоту,припиняє біль,заспокоює і зміцнює нервову систему.

3.Чай зі звіробою вживають при бронхітах.пневмоніях,оскільки він володіє протизапальними ,болезаспокійливими властивостями.

4.Відвари,напої з барвінку використовуються при гіпертонічній хворобі,неврозах.

5.Настої,відвари,розтерті в порошок коріння чи насіння любистку,використовуються при лікуванні захворювань органів дихання,вживаються як сильний сечогінний засіб.

Підсумок

-Яка тема сьогоднішнього уроку?

-Що таке вставні слова?

-Які розділові знаки ставляться в реченнях зі вставними словами?

-Як  звучить назва нашого уроку?Про що ми говорили на уроці?

-Що нового ви дізналися про лікарські рослини?

-Назвіть лікарські рослини нашого краю.

-Чи доводилось вам збирати лікарські рослини?

РЕФЛЕКСІЯ

Висловіть свої враження від уроку  за допомогою смайликів,що лежать у вас на партах.

Мотивація оцінок.

Д/З : вивчити параграф 22;користуючись пам’яткою робочої сторінки ,складіть розповідь про те,як вас лікують вдома ,коли ви застудилися.Які лікарські рослини використовуються? У речення введіть всавні слова.

Шановні  п’ятикласники,дякую вам за роботу на уроці і бажаю вам гарного настрою і міцного здоров’я.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меньшакова Алла Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
10461
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку