Урок української мови з теми "Другорядні члени речення"5клас

Про матеріал

Працюю над проблемою здоровязберігаючі технології на уроках словесності.Матеріали уроку пропагують здоровий спосіб життя

Тема:Другорядні члени речення.Солоденький урок.

Мета:поглибити знання учнів про другорядні члени речення; удосконалювати навички розпізнавати їх у реченні;закріпити знання учнів про поширені й непоширені речення;удосконалювати вміння робити синтаксичний розбір речення;пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку:урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

Психологічний настрій Підніміть руки вгору,спіймайте уважність,наполегливість,творчість,доброту і притуліть їх до серця.Я подарую вам сьогодні на урок терпіння і любов.Да- вайте з вами обміняємось подарунками – торкнемося долоньками один од- ного.Успіхів вам на уроці!

Розгадування загадки

Понад квітами літає,солодкий сік збирає,взимку спить,влітку бринить (бджо-ла).

Слово вчителя про бджолу

У народі кажуть,що бджола-маленька трудівниця.У неї немає дитинства,бо через три дні після народження вона вже збирає нектар із квітів.У природі є до 20 000 видів бджіл.Медоносні бджоли живуть у дуплах дерев або вуликах, зробленими людиною .Живляться вони пилком,а медом,виробленим із квіткового нектару,годують молодь.У бджіл найкраще серед усіх комах розвинений мозок.Коли медоносна бджола знаходить багато їжі,вона повертається до вулика і за допомогою танцю розповідає про це іншим бджолам.Бджілку часто називають невтомною трудівницею.Отже,напружу- ємо нашу уяву. Сьогодні ми,як ось ці працьовиті бджілки ,що зображені на дошці,будемо зносити нектар у наш вулик знань.

А зараз –ручки,зошити взяли, і писати почали (число,класна робота і тема уроку «Другорядні члени речення»)

-Спочатку нашої роботи нам необхідно розім'яти наші крильця.(Діти махають руками,згинають пальчики рук)

Логічно-слуховий диктант

Вам необхідно уважно прослухати слова,які я буду читати.Перший раз я читаю два слова,вдруге – лише перше з пари, а ви повинні самостійно згадати друге слово з пари і записати його в зошит. Квіти – тремтіння Природа- піклування Мед – лікування Бджоли – гудіння Осінь – згасання Соти –будування Небо – проміння Птахи – прощання Мова – мовлення Слово – речення Нектар-збирання -Зверніть увагу на првопис слів:осінь,природа,нектар,згасання,гудіння,про- міння,речення…. . –Які є орфограми у записаних словах?

Мотивація начальної діяльності

-Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ граматики, який вивчає слово- сполучення і речення .Це -….(синтаксис)

Розділ цей хоч не простий, Та для нас цікавий. Будуть тут нові поняття Будуть і забави І у вулик синтаксичний, Поки вчимо тему Скарби мови пречудові Ми усі зберемо Будуть тут знання й уміння, Правила й завдання. Думки вашої творіння й мої сподівання. Опитування З чого складається словосполучення? -Що називається реченням? -Що становить граматичну основу?

Назвіть види речень за метою висловлювання. –Назвіть другорядні члени речення. –Що таке означення? -Що таке обставина? -Що таке додаток? -Які речення називаємо поширеними? -Які речення називаємо непоширеними? -Давайте звернемося до опорного конспекту минулого уроку (опорний конспект прикріплений на дошці)

додаток

Другорядні члени речення означення

обставина

-Подивіться на дошку.Що ви бачите?(бджілку) -Яка бджілка?(працьовита) -Працьовита бджілка.Чи є це словосполученням?

Працьовита бджілка (прикмет.) (іменник)

Робота на робочій сторінці 1.Записати речення.Зробити синтаксичний розбір.

Працьовиті бджоли збирають у садках нектар і пилок. Школярі відвідали пасіку.Там пахло медом,молодою травою та польовими квітами .На пасіці гули у вуликах бджоли густим глухим гуком.Пасічник пригостив дітей смачним медом.Я люблю смакувати мед. –Чи є запропоновані речення текстом?

2.Згадайте,що таке текст.Із поданих сполучень слів складіть невеличкий текст.

Досвідчений пасічник; принесла у вулик;діти і дорослі;ароматний мед;пра- цьовиті бджоли;мед лікує;у сотах;збирають щодня;смачно ласували і дякува- ли. Фізкультхвилинка

Всі підняли руки – раз!

Навшпиньках стоїть весь клас

Два! – присіли,руки вниз –на сусіда подивись.

Раз!- і вгору,два!-і вниз.

На сусіда подивись.

Будем дружно присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз- піднялись,два- присіли.

Хай мужніє ваше тіло.

Спритно роблять діти вправи

Раз,два,три,чотири,п'ять!

Люблять діточки стрибать.

Слово вчителя:

СОТУВАННЯ (вчитель показує дітям бджолині соти і розповідає про них)

Вражає здібність бджіл споруджувати з воску дивовижні точності шестигранні комірки,які своєю структурою викликають захоплення математиків і інженерів.Мед- дуже цінний продукт .Мед,знайдений в єгипетських пірамідах,до сьогодні не втратив своїх властивостей.Це один із прикладів високої якості продукції на землі.

Робоча сторінка завдання 3.

Доберіть до слова мед прикметники.

Мед- солодкий,запашний,лікувальний……… .

Робоча сторінка завдання 4.

Спишіть поетичні рядки Миколи Вороного.Зробіть синтаксичний розбір першого речення.

Заздрю я бджолі найбільше в світі.

Коли б так навчився працювати-

Скільки міг би правди назбирати

У життя

На буйнім його цвіті.(М.Вороний)

Підсумок

«Мікрофон»Продовжіть речення

У словосполученні є головне слово і …………

Граматична основа речення – це ……………..

Другорядні члени речення це ………………..

Означення – це……………………………………….

Обставина – це ………………………………………

Додаток – це ………………………………………..

Рефлексія «Вулик знань»

На уроці я зрозумів…….

Я знаю ………………………

Я вмію …………………

Я вважаю…………………

Вчитель:

Бджоли-великі трудоголіки,крім меду та бджолиної отрути,вони виробляють ще 5 видів безцінної продукції,яка не має аналогів ,як і сам мед.Ви сьогодні гарно працювали на уроці і я з задоволенням пригощаю вас смачним медом .Смакуйте ,будь ласка!А ще хотіла б оцінити вашу роботу на уроці.

(Мотивація оцінок)

Домашнє завдання

Написати творчу роботу «Звернення до бджілки-трудівниці»

Перегляд файлу

Тема:Другорядні члени речення.Солоденький урок.

Мета:поглибити знання учнів про другорядні члени речення; удосконалювати навички розпізнавати їх у реченні;закріпити знання учнів про поширені й непоширені речення;удосконалювати вміння робити синтаксичний розбір речення;пропагувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку:урок формування практичних умінь і навичок.

                                                   Хід уроку

Психологічний настрій                                                                                                                              Підніміть руки вгору,спіймайте уважність,наполегливість,творчість,доброту і притуліть їх до серця.Я подарую вам сьогодні на урок терпіння і любов.Да-     вайте з вами обміняємось подарунками – торкнемося долоньками один од-    ного.Успіхів вам на уроці!                                                                                                                                        

Розгадування загадки

Понад квітами літає,солодкий сік збирає,взимку спить,влітку бринить (бджо-ла).

Слово вчителя про бджолу

У народі кажуть,що бджола-маленька трудівниця.У неї немає дитинства,бо через три дні після народження вона вже збирає нектар із квітів.У природі є до 20 000 видів бджіл.Медоносні бджоли живуть у дуплах дерев або вуликах, зробленими людиною .Живляться вони пилком,а медом,виробленим із квіткового нектару,годують молодь.У бджіл найкраще серед усіх комах розвинений мозок.Коли медоносна бджола знаходить багато їжі,вона повертається до вулика і за допомогою танцю розповідає про це іншим  бджолам.Бджілку часто називають невтомною трудівницею.Отже,напружу-                          ємо нашу уяву. Сьогодні ми,як ось ці працьовиті бджілки ,що зображені на дошці,будемо зносити нектар у наш вулик знань.

А зараз –ручки,зошити взяли, і писати почали (число,класна робота і тема уроку «Другорядні члени речення»)

-Спочатку нашої роботи нам необхідно розім’яти наші крильця.(Діти махають руками,згинають пальчики рук)

Логічно-слуховий диктант

Вам необхідно уважно прослухати слова,які я буду читати.Перший раз я читаю два слова,вдруге – лише перше з пари, а ви повинні самостійно згадати друге слово з пари і записати його в зошит.                                                                                                                                                                                                 Квіти – тремтіння                                                                                                                                                                       Природа- піклування                                                                                                                                                                Мед – лікування                                                                                                                                                                Бджоли – гудіння                                                                                                                                                                     Осінь – згасання                                                                                                                                                                     Соти –будування                                                                                                                                                                                                         Небо – проміння                                                                                                                                                                    Птахи – прощання                                                                                                                                                                                 Мова – мовлення                                                                                                                                                                  Слово – речення                                                                                                                                        Нектар-збирання                                                                                                                                     -Зверніть увагу на првопис слів:осінь,природа,нектар,згасання,гудіння,про-                          міння,речення…. .                                                                                                                                      –Які є орфограми у записаних словах?

Мотивація начальної діяльності

-Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ граматики, який вивчає слово-                                сполучення і речення .Це -….(синтаксис)

Розділ цей хоч не простий,                                                                                                                         Та для нас цікавий.                                                                                                                             Будуть тут нові поняття                                                                                                                          Будуть і забави                                                                                                                                     І у вулик синтаксичний,                                                                                                                               Поки вчимо тему                                                                                                                                 Скарби мови пречудові                                                                                                               Ми усі зберемо                                                                                                                                                                               Будуть тут знання й уміння,                                                                                                                  Правила й завдання.                                                                                                              Думки вашої творіння й мої сподівання.                                                                                                    Опитування                                                                                                                                       З чого складається словосполучення?                                                                                          -Що називається реченням?                                                                                                                           -Що становить граматичну основу?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 Назвіть види речень за метою висловлювання.                                                                                                      –Назвіть другорядні члени речення.                                                                                                                      –Що таке означення?                                                                                                                -Що таке обставина?                                                                                                                           -Що таке додаток?                                                                                                                               -Які речення називаємо поширеними?                                                                                              -Які речення називаємо непоширеними?                                                                                                -Давайте звернемося до опорного конспекту минулого уроку (опорний конспект прикріплений на дошці)                                                                       

                                                                          додаток 

Другорядні члени речення                           означення

                                                                    обставина        

 

-Подивіться на дошку.Що ви бачите?(бджілку)                                                                     -Яка бджілка?(працьовита)                                                                                                                 -Працьовита бджілка.Чи є це словосполученням?

 

Працьовита  бджілка                                                                                                                                                                   (прикмет.)     (іменник)

Робота на робочій сторінці                                                                                                       1.Записати речення.Зробити синтаксичний розбір.

Працьовиті бджоли збирають у садках нектар і пилок.                                                                                                                                Школярі  відвідали пасіку.Там пахло медом,молодою травою та польовими квітами .На пасіці гули у вуликах бджоли густим глухим гуком.Пасічник пригостив дітей смачним медом.Я люблю смакувати мед.                                                                       –Чи є запропоновані речення текстом?                                                                                                                   

2.Згадайте,що таке текст.Із поданих сполучень слів складіть невеличкий текст.

Досвідчений пасічник; принесла у вулик;діти і дорослі;ароматний мед;пра-                  цьовиті бджоли;мед лікує;у сотах;збирають щодня;смачно ласували і дякува-   ли.                                                                                                                                                                  Фізкультхвилинка

Всі підняли руки – раз!

Навшпиньках стоїть весь клас

Два! – присіли,руки вниз –на сусіда подивись.

Раз!- і вгору,два!-і вниз.

На сусіда подивись.

Будем дружно присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз- піднялись,два- присіли.

Хай мужніє ваше тіло.

Спритно роблять діти вправи

Раз,два,три,чотири,п’ять!

Люблять діточки стрибать.

Слово вчителя:

СОТУВАННЯ (вчитель показує дітям бджолині соти і розповідає про них)

Вражає здібність бджіл споруджувати з воску дивовижні точності шестигранні комірки,які своєю структурою викликають захоплення математиків і інженерів.Мед- дуже цінний продукт .Мед,знайдений в єгипетських пірамідах,до сьогодні не втратив своїх  властивостей.Це один із прикладів високої якості продукції на землі.

Робоча сторінка завдання 3.

Доберіть до слова мед прикметники.

Мед- солодкий,запашний,лікувальний……… .

Робоча сторінка завдання 4.

Спишіть поетичні рядки  Миколи Вороного.Зробіть синтаксичний розбір першого речення.

Заздрю я бджолі найбільше в світі.

Коли б так навчився працювати-

Скільки міг би правди назбирати

У життя

На буйнім його цвіті.(М.Вороний)

Підсумок

«Мікрофон»Продовжіть речення

У словосполученні є головне слово і …………

Граматична основа речення – це ……………..

Другорядні члени речення це ………………..

Означення – це……………………………………….

Обставина – це ………………………………………

Додаток – це ………………………………………..

Рефлексія «Вулик знань»

На уроці я зрозумів…….

Я знаю ………………………

Я вмію      …………………

Я вважаю…………………

Вчитель:

Бджоли-великі трудоголіки,крім меду та бджолиної отрути,вони виробляють ще  5 видів безцінної продукції,яка не має аналогів ,як і сам мед.Ви сьогодні гарно працювали на уроці і я з задоволенням пригощаю вас смачним медом .Смакуйте ,будь ласка!А ще хотіла  б оцінити вашу роботу на уроці.

(Мотивація оцінок)

Домашнє завдання

Написати творчу роботу «Звернення до бджілки-трудівниці»

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
3057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку