Працюю над проблемою здоровязберігаючі технології на уроках словесності.Матеріали уроку пропагують здоровий спосіб життя
Тема:Другорядні члени речення.Солоденький урок.
Мета:поглибити знання учнів про другорядні члени речення; удосконалювати навички розпізнавати їх у реченні;закріпити знання учнів про поширені й непоширені речення;удосконалювати вміння робити синтаксичний розбір речення;пропагувати здоровий спосіб життя.
Тип уроку:урок формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
Психологічний настрій Підніміть руки вгору,спіймайте уважність,наполегливість,творчість,доброту і притуліть їх до серця.Я подарую вам сьогодні на урок терпіння і любов.Да- вайте з вами обміняємось подарунками – торкнемося долоньками один од- ного.Успіхів вам на уроці!
Розгадування загадки
Понад квітами літає,солодкий сік збирає,взимку спить,влітку бринить (бджо-ла).
Слово вчителя про бджолу
У народі кажуть,що бджола-маленька трудівниця.У неї немає дитинства,бо через три дні після народження вона вже збирає нектар із квітів.У природі є до 20 000 видів бджіл.Медоносні бджоли живуть у дуплах дерев або вуликах, зробленими людиною .Живляться вони пилком,а медом,виробленим із квіткового нектару,годують молодь.У бджіл найкраще серед усіх комах розвинений мозок.Коли медоносна бджола знаходить багато їжі,вона повертається до вулика і за допомогою танцю розповідає про це іншим бджолам.Бджілку часто називають невтомною трудівницею.Отже,напружу- ємо нашу уяву. Сьогодні ми,як ось ці працьовиті бджілки ,що зображені на дошці,будемо зносити нектар у наш вулик знань.
А зараз –ручки,зошити взяли, і писати почали (число,класна робота і тема уроку «Другорядні члени речення»)
-Спочатку нашої роботи нам необхідно розім'яти наші крильця.(Діти махають руками,згинають пальчики рук)
Логічно-слуховий диктант
Вам необхідно уважно прослухати слова,які я буду читати.Перший раз я читаю два слова,вдруге – лише перше з пари, а ви повинні самостійно згадати друге слово з пари і записати його в зошит. Квіти – тремтіння Природа- піклування Мед – лікування Бджоли – гудіння Осінь – згасання Соти –будування Небо – проміння Птахи – прощання Мова – мовлення Слово – речення Нектар-збирання -Зверніть увагу на првопис слів:осінь,природа,нектар,згасання,гудіння,про- міння,речення…. . –Які є орфограми у записаних словах?
Мотивація начальної діяльності
-Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ граматики, який вивчає слово- сполучення і речення .Це -….(синтаксис)
Розділ цей хоч не простий, Та для нас цікавий. Будуть тут нові поняття Будуть і забави І у вулик синтаксичний, Поки вчимо тему Скарби мови пречудові Ми усі зберемо Будуть тут знання й уміння, Правила й завдання. Думки вашої творіння й мої сподівання. Опитування З чого складається словосполучення? -Що називається реченням? -Що становить граматичну основу?
Назвіть види речень за метою висловлювання. –Назвіть другорядні члени речення. –Що таке означення? -Що таке обставина? -Що таке додаток? -Які речення називаємо поширеними? -Які речення називаємо непоширеними? -Давайте звернемося до опорного конспекту минулого уроку (опорний конспект прикріплений на дошці)
обставина
-Подивіться на дошку.Що ви бачите?(бджілку) -Яка бджілка?(працьовита) -Працьовита бджілка.Чи є це словосполученням?
Працьовита бджілка (прикмет.) (іменник)
Робота на робочій сторінці 1.Записати речення.Зробити синтаксичний розбір.
Працьовиті бджоли збирають у садках нектар і пилок. Школярі відвідали пасіку.Там пахло медом,молодою травою та польовими квітами .На пасіці гули у вуликах бджоли густим глухим гуком.Пасічник пригостив дітей смачним медом.Я люблю смакувати мед. –Чи є запропоновані речення текстом?
2.Згадайте,що таке текст.Із поданих сполучень слів складіть невеличкий текст.
Досвідчений пасічник; принесла у вулик;діти і дорослі;ароматний мед;пра- цьовиті бджоли;мед лікує;у сотах;збирають щодня;смачно ласували і дякува- ли. Фізкультхвилинка
Всі підняли руки – раз!
Навшпиньках стоїть весь клас
Два! – присіли,руки вниз –на сусіда подивись.
Раз!- і вгору,два!-і вниз.
На сусіда подивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз- піднялись,два- присіли.
Хай мужніє ваше тіло.
Спритно роблять діти вправи
Раз,два,три,чотири,п'ять!
Люблять діточки стрибать.
Слово вчителя:
СОТУВАННЯ (вчитель показує дітям бджолині соти і розповідає про них)
Вражає здібність бджіл споруджувати з воску дивовижні точності шестигранні комірки,які своєю структурою викликають захоплення математиків і інженерів.Мед- дуже цінний продукт .Мед,знайдений в єгипетських пірамідах,до сьогодні не втратив своїх властивостей.Це один із прикладів високої якості продукції на землі.
Робоча сторінка завдання 3.
Доберіть до слова мед прикметники.
Мед- солодкий,запашний,лікувальний……… .
Робоча сторінка завдання 4.
Спишіть поетичні рядки Миколи Вороного.Зробіть синтаксичний розбір першого речення.
Заздрю я бджолі найбільше в світі.
Коли б так навчився працювати-
Скільки міг би правди назбирати
У життя
На буйнім його цвіті.(М.Вороний)
Підсумок
«Мікрофон»Продовжіть речення
У словосполученні є головне слово і …………
Граматична основа речення – це ……………..
Другорядні члени речення це ………………..
Означення – це……………………………………….
Обставина – це ………………………………………
Додаток – це ………………………………………..
Рефлексія «Вулик знань»
На уроці я зрозумів…….
Я знаю ………………………
Я вмію …………………
Я вважаю…………………
Вчитель:
Бджоли-великі трудоголіки,крім меду та бджолиної отрути,вони виробляють ще 5 видів безцінної продукції,яка не має аналогів ,як і сам мед.Ви сьогодні гарно працювали на уроці і я з задоволенням пригощаю вас смачним медом .Смакуйте ,будь ласка!А ще хотіла б оцінити вашу роботу на уроці.
(Мотивація оцінок)
Домашнє завдання
Написати творчу роботу «Звернення до бджілки-трудівниці»
Тема:Другорядні члени речення.Солоденький урок.
Мета:поглибити знання учнів про другорядні члени речення; удосконалювати навички розпізнавати їх у реченні;закріпити знання учнів про поширені й непоширені речення;удосконалювати вміння робити синтаксичний розбір речення;пропагувати здоровий спосіб життя.
Тип уроку:урок формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
Психологічний настрій Підніміть руки вгору,спіймайте уважність,наполегливість,творчість,доброту і притуліть їх до серця.Я подарую вам сьогодні на урок терпіння і любов.Да- вайте з вами обміняємось подарунками – торкнемося долоньками один од- ного.Успіхів вам на уроці!
Розгадування загадки
Понад квітами літає,солодкий сік збирає,взимку спить,влітку бринить (бджо-ла).
Слово вчителя про бджолу
У народі кажуть,що бджола-маленька трудівниця.У неї немає дитинства,бо через три дні після народження вона вже збирає нектар із квітів.У природі є до 20 000 видів бджіл.Медоносні бджоли живуть у дуплах дерев або вуликах, зробленими людиною .Живляться вони пилком,а медом,виробленим із квіткового нектару,годують молодь.У бджіл найкраще серед усіх комах розвинений мозок.Коли медоносна бджола знаходить багато їжі,вона повертається до вулика і за допомогою танцю розповідає про це іншим бджолам.Бджілку часто називають невтомною трудівницею.Отже,напружу- ємо нашу уяву. Сьогодні ми,як ось ці працьовиті бджілки ,що зображені на дошці,будемо зносити нектар у наш вулик знань.
А зараз –ручки,зошити взяли, і писати почали (число,класна робота і тема уроку «Другорядні члени речення»)
-Спочатку нашої роботи нам необхідно розім’яти наші крильця.(Діти махають руками,згинають пальчики рук)
Логічно-слуховий диктант
Вам необхідно уважно прослухати слова,які я буду читати.Перший раз я читаю два слова,вдруге – лише перше з пари, а ви повинні самостійно згадати друге слово з пари і записати його в зошит. Квіти – тремтіння Природа- піклування Мед – лікування Бджоли – гудіння Осінь – згасання Соти –будування Небо – проміння Птахи – прощання Мова – мовлення Слово – речення Нектар-збирання -Зверніть увагу на првопис слів:осінь,природа,нектар,згасання,гудіння,про- міння,речення…. . –Які є орфограми у записаних словах?
Мотивація начальної діяльності
-Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ граматики, який вивчає слово- сполучення і речення .Це -….(синтаксис)
Розділ цей хоч не простий, Та для нас цікавий. Будуть тут нові поняття Будуть і забави І у вулик синтаксичний, Поки вчимо тему Скарби мови пречудові Ми усі зберемо Будуть тут знання й уміння, Правила й завдання. Думки вашої творіння й мої сподівання. Опитування З чого складається словосполучення? -Що називається реченням? -Що становить граматичну основу?
Назвіть види речень за метою висловлювання. –Назвіть другорядні члени речення. –Що таке означення? -Що таке обставина? -Що таке додаток? -Які речення називаємо поширеними? -Які речення називаємо непоширеними? -Давайте звернемося до опорного конспекту минулого уроку (опорний конспект прикріплений на дошці)
додаток
Другорядні члени речення означення
обставина
-Подивіться на дошку.Що ви бачите?(бджілку) -Яка бджілка?(працьовита) -Працьовита бджілка.Чи є це словосполученням?
Працьовита бджілка (прикмет.) (іменник)
Робота на робочій сторінці 1.Записати речення.Зробити синтаксичний розбір.
Працьовиті бджоли збирають у садках нектар і пилок. Школярі відвідали пасіку.Там пахло медом,молодою травою та польовими квітами .На пасіці гули у вуликах бджоли густим глухим гуком.Пасічник пригостив дітей смачним медом.Я люблю смакувати мед. –Чи є запропоновані речення текстом?
2.Згадайте,що таке текст.Із поданих сполучень слів складіть невеличкий текст.
Досвідчений пасічник; принесла у вулик;діти і дорослі;ароматний мед;пра- цьовиті бджоли;мед лікує;у сотах;збирають щодня;смачно ласували і дякува- ли. Фізкультхвилинка
Всі підняли руки – раз!
Навшпиньках стоїть весь клас
Два! – присіли,руки вниз –на сусіда подивись.
Раз!- і вгору,два!-і вниз.
На сусіда подивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз- піднялись,два- присіли.
Хай мужніє ваше тіло.
Спритно роблять діти вправи
Раз,два,три,чотири,п’ять!
Люблять діточки стрибать.
Слово вчителя:
СОТУВАННЯ (вчитель показує дітям бджолині соти і розповідає про них)
Вражає здібність бджіл споруджувати з воску дивовижні точності шестигранні комірки,які своєю структурою викликають захоплення математиків і інженерів.Мед- дуже цінний продукт .Мед,знайдений в єгипетських пірамідах,до сьогодні не втратив своїх властивостей.Це один із прикладів високої якості продукції на землі.
Робоча сторінка завдання 3.
Доберіть до слова мед прикметники.
Мед- солодкий,запашний,лікувальний……… .
Робоча сторінка завдання 4.
Спишіть поетичні рядки Миколи Вороного.Зробіть синтаксичний розбір першого речення.
Заздрю я бджолі найбільше в світі.
Коли б так навчився працювати-
Скільки міг би правди назбирати
У життя
На буйнім його цвіті.(М.Вороний)
Підсумок
«Мікрофон»Продовжіть речення
У словосполученні є головне слово і …………
Граматична основа речення – це ……………..
Другорядні члени речення це ………………..
Означення – це……………………………………….
Обставина – це ………………………………………
Додаток – це ………………………………………..
Рефлексія «Вулик знань»
На уроці я зрозумів…….
Я знаю ………………………
Я вмію …………………
Я вважаю…………………
Вчитель:
Бджоли-великі трудоголіки,крім меду та бджолиної отрути,вони виробляють ще 5 видів безцінної продукції,яка не має аналогів ,як і сам мед.Ви сьогодні гарно працювали на уроці і я з задоволенням пригощаю вас смачним медом .Смакуйте ,будь ласка!А ще хотіла б оцінити вашу роботу на уроці.
(Мотивація оцінок)
Домашнє завдання
Написати творчу роботу «Звернення до бджілки-трудівниці»