урок української мови за темою "Узагальнювальні слова при однорідних членах речення" 5клас

Про матеріал

Матеріали уроку містять пропоганду здорового способу життя

Тема: Узагальнюючі слова при однорідних членах речення.Розділові знаки в реченнях із узагальнюючими словами.

Мета:дати поняття про узагальнюючі слова при однорідних членах речення,пояснити вживання розділових знаків у реченнях з узагальнюючими словами; формувати вміння визначати узагальнюючі слова, правильно інтонувати речення з узагальнюючими словами, розставляти розділові знаки у таких реченнях; розвивати логічне мислення і мовлення,збагачувати словниковий запас учнів, виховувати правильне розуміння здорового способу життя.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку:

Психологічний настрій

-Зберімо все необхідне для уроку : настрій,емоції,гарне самопочуття у кошик «Мій урок».Положимо до кошика три вітаміни : П (подив), Р(радість), Д(дер- зання).Подивимось на сусіда по парті і посміхнемось.Творчих вам успіхів на уроці!

Оголошення теми ,мети уроку.

-Діти, сьогодні ми продовжуємо працювати над темою «Однорідні члени ре- чення».Тема сьогоднішнього уроку- узагальнюючі слова при однорідних членах речення.Розділові знаки в реченнях із узагальнюючими словами. Як ви гадаєте ,чого ми повинні сьогодні досягти на уроці?

Перевірка домашнього завдання

-На минулому уроці ми з вами говорили про таку лікарcьку рослину як калина. Домашнім завданням було написати рецепт чаю з калини.Тож перевіримо як ви справились із завданням(діти зачитують рецепти чаю з калини.Див.додаток1) Основна частина уроку

Робота з підручником (самостійне опрацювання теоретичного матеріалу $20)

Відгадування загадки:

У зеленому лісочку,

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка……(суничка)

-Молодці!Це дійсно суничка.І сьогодні на уроці ми і будемо говорити про цю чаріну ягідку-про суничку.Ось вона у нас на малюнку на дошці.За правильні відповіді на уроці ви будете отримувати ось такі сунички,а в кінці уроку ми підрахуємо хто з вас скільки назбирав суничок.Це і будуть ваші бали за плідну роботу на уроці.

Робота біля дошки (записати під диктовку вчителя речення,зробити синтак- сичний розбір,пояснити розділові знаки)

В лісі росли ягоди:суниці,ожини,малини.Малина,суниця,ожина – все це лікарські рослини.Суниця лікує такі хвороби:бронхіальну астму, неврастенію, серце,безсоння,висипи на шкірі,порушення сольового обміну.Плоди суниці містять каротин,вітаміни,кислоти,пектинові речовини,ароматичні сполуки. В листі суниці є дубильні речовини:флавомоїди,алкалоїди,аскорбінова кисло- та.В ягодах суниці багато заліза,фосфору,кальцію,марганцю.

Робота з розвитку мовлення

Прослухайте бувальщину «Суничний тиждень рік годує»

Суничний тиждень рік годує…..

Пам'ятаю віддавна пораду:не хочеш хворіти протягом року-поїж хоча б по склянці суниці лісової,коли вона поспіє,щодня протягом тижня – двох.Рідко яка рослина має таку кількість корисних властивостей,як вона.Учені,що роби- ли хімічний аналіз листя і плодів,знайшли в ній стільки всього цінного,що виз-нали червневою «королевою» з-посеред інших лікарських рослин.Бо в листі є дубильні речовини:флавоноїди,алкалоїди,аскорбінова кислота;свіжі плоди містять каротин, вітаміни С, В1, яблучну і саліцилову кислоти, пектинові речо-вини,ароматичні сполуки(пам'ятаєте «божественний» запах? ),а також солі заліза,фосфору,кальцію,марганцю,кобальту….А що вже смак,а що вже задоволення від збирання !

Наші пращури користувалися настоями і наварами із суничного листя для поліпшення роботи серця,при неврастенії,безсонні,бронхіальній астмі, висипах на шкірі,різних проявах порушеного сольового обміну.

-Прослухавши бувальщину,що ви дізналися про суницю? -Чому в народі говорять :»Суничний тиждень рік год ує…»? -Які хвороби лікує суниця? -Які вітаміни містять свіжі плоди суниці? -Чи чули ви речення із узагальнюючими словами при однорідних членах речення?

Робота з підручником

Самостійне виконання вправи 132

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Умиває свої щічки (діти роблять руками вмивання личок)

Спіла ягідка суничка,

Ну а діти пострибали,пострибали,пострибали

І за парти тихо посідали.

Робота з робочою сторінкою

Завдання1.Списати поетичні рядки.Зробити синтаксичний розбір першого речення.

Тихо над річкою в ніченьку темную

Спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче хтось казку таємную,

Сумно зітха верболіз.

Завдання2.Усне словесне малювання «Музика літнього лісу»

Використовуючи однорідні члени речення та узагальнюючі слова при однорідних членах речення скласти словесну картину «Музика літнього саду»

Словниковий диктант

Лікарські рослини,чудовий напій, божественний запах,яскраве сонечко, чудо-ве задоволення.

Завдання 3 робочої сторінки Письмове малювання.

Використовуючи словосполучення зі словникового диктанту написати творчу роботу (5-6 речень) «Музика літнього лісу».

Зачитування творчих робіт.

Підсумок

Рефлексія

РЕКЛАМА Щоб здоровим бути цілий рік

Щоб продовжити свій вік

Треба вживати дітям суничний сік.

Оцінювання.(підрахунок суничок і мотивація оцінок)

Домашнє завдання : повторити && 19,20 ; виконати вправу 134.

Перегляд файлу

Тема:  Узагальнюючі слова при однорідних членах речення.Розділові знаки в реченнях із узагальнюючими словами.

Мета:дати поняття про узагальнюючі слова при однорідних членах речення,пояснити вживання розділових знаків  у реченнях з узагальнюючими словами; формувати вміння визначати узагальнюючі слова, правильно інтонувати речення з узагальнюючими словами, розставляти розділові знаки у таких реченнях;                                                                                                                                 розвивати логічне мислення і мовлення,збагачувати словниковий запас учнів,                         виховувати правильне розуміння здорового способу життя.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу    

Хід уроку:

Психологічний настрій

-Зберімо все необхідне для уроку : настрій,емоції,гарне самопочуття у кошик «Мій урок».Положимо до кошика три вітаміни : П (подив), Р(радість), Д(дер-                         зання).Подивимось на сусіда по парті і посміхнемось.Творчих вам успіхів на уроці!

Оголошення теми ,мети уроку.

-Діти, сьогодні ми продовжуємо працювати над темою «Однорідні члени ре-                     чення».Тема сьогоднішнього уроку- узагальнюючі слова при однорідних членах речення.Розділові знаки в реченнях із узагальнюючими словами.                       Як ви гадаєте ,чого ми повинні  сьогодні досягти на уроці?

 Перевірка домашнього завдання

-На минулому уроці ми з вами говорили про таку лікарcьку рослину як калина. Домашнім завданням було написати рецепт чаю з калини.Тож перевіримо як ви справились із завданням(діти зачитують рецепти чаю з калини.Див.додаток1)                                                                                                            Основна частина уроку

Робота з  підручником (самостійне опрацювання теоретичного матеріалу $20)              

Відгадування загадки:

У зеленому лісочку,

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка……(суничка)

-Молодці!Це дійсно суничка.І сьогодні на уроці ми і будемо говорити про цю чаріну ягідку-про суничку.Ось вона у нас на малюнку на дошці.За правильні відповіді на уроці ви будете отримувати ось такі сунички,а в кінці уроку ми                    підрахуємо хто з вас скільки назбирав суничок.Це і будуть ваші бали за плідну роботу на уроці.

Робота біля дошки (записати під диктовку вчителя речення,зробити синтак-                       сичний розбір,пояснити розділові знаки)

В лісі росли ягоди:суниці,ожини,малини.Малина,суниця,ожина – все це лікарські рослини.Суниця лікує такі хвороби:бронхіальну  астму, неврастенію,                     серце,безсоння,висипи на шкірі,порушення сольового обміну.Плоди суниці                                містять каротин,вітаміни,кислоти,пектинові речовини,ароматичні сполуки.                        В листі суниці є дубильні речовини:флавомоїди,алкалоїди,аскорбінова кисло-     та.В ягодах суниці багато заліза,фосфору,кальцію,марганцю.

Робота з розвитку мовлення

Прослухайте   бувальщину «Суничний тиждень рік годує»

Суничний тиждень рік годує…..

Пам’ятаю віддавна пораду:не хочеш хворіти протягом року-поїж хоча б по склянці суниці лісової,коли вона поспіє,щодня протягом тижня – двох.Рідко яка рослина має таку кількість корисних властивостей,як вона.Учені,що роби-   ли хімічний аналіз листя і плодів,знайшли в ній стільки всього цінного,що виз-нали червневою «королевою» з-посеред інших лікарських рослин.Бо в листі є дубильні речовини:флавоноїди,алкалоїди,аскорбінова кислота;свіжі плоди містять каротин, вітаміни С, В1, яблучну і саліцилову кислоти, пектинові речо-вини,ароматичні сполуки(пам’ятаєте «божественний» запах? ),а також солі заліза,фосфору,кальцію,марганцю,кобальту….А що вже смак,а що вже задоволення від збирання !

         Наші пращури користувалися настоями і наварами із суничного листя для поліпшення роботи серця,при неврастенії,безсонні,бронхіальній астмі,                 висипах на шкірі,різних проявах порушеного сольового обміну.

-Прослухавши бувальщину,що ви дізналися про суницю?                                                                            -Чому в народі говорять :»Суничний тиждень рік год ує…»?                                                           -Які хвороби лікує суниця?                                                                                                                                                                                                            -Які вітаміни  містять свіжі плоди суниці?                                                                                 -Чи чули ви речення із узагальнюючими словами при однорідних членах речення?

Робота з підручником

Самостійне виконання вправи 132

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Умиває свої щічки (діти роблять руками вмивання личок)

Спіла ягідка суничка,

Ну а діти пострибали,пострибали,пострибали

І за парти тихо посідали.

Робота з робочою сторінкою

Завдання1.Списати поетичні рядки.Зробити синтаксичний розбір  першого речення.

Тихо над річкою в ніченьку темную

Спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче хтось  казку таємную,

Сумно зітха верболіз.

Завдання2.Усне словесне малювання «Музика літнього лісу»

Використовуючи однорідні члени речення та узагальнюючі слова при однорідних членах речення  скласти словесну картину «Музика літнього саду»

Словниковий диктант

Лікарські рослини,чудовий напій, божественний запах,яскраве сонечко, чудо-ве задоволення.

Завдання 3 робочої сторінки Письмове малювання.

Використовуючи словосполучення зі словникового диктанту написати творчу роботу (5-6 речень) «Музика літнього лісу».

Зачитування творчих робіт.

Підсумок

Рефлексія

РЕКЛАМА                                                                                                                                                        Щоб здоровим бути цілий рік

Щоб продовжити свій  вік

Треба вживати дітям суничний сік.

Оцінювання.(підрахунок суничок і мотивація оцінок)

Домашнє завдання : повторити && 19,20 ; виконати вправу 134.

 

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку