20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок української мови "​Зв'язок дієслова з іменником у реченні ". 3 клас

Про матеріал

Розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово за істотними ознаками; вчити встановлювати зв'язок між іменником і дієсловом; формувати соціальну компетентність; розвивати увагу, мислення, мовлення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

 

Предмет:  українська мова

Клас: 3

Тема.  Зв’язок дієслова з іменником у реченні

Мета: розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово за істотними ознаками; вчити встановлювати зв’язок між іменником і дієсловом; формувати соціальну компетентність; розвивати увагу, мислення, мовлення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Міжпредметні зв’язки: природознавство.

Обладнання: презентація, паперове дерево, листочки (по кількості дітей), сюжетні малюнки, рюкзак, невеликі аркуші паперу для кожного учня.

Тип уроку: «відкриття» нового знання.

Хід уроку

І. Організація класу

Психологічна настанова.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

II. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання. Вправа «Взаємна перевірка».

Учні  обмінюються зошитами з сусідом по парті, перевіряють виконання завдання, оцінюють роботу  і розповідають про допущені помилки,  обговоривши спірні питання.   

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

 

                                                               ДІЄСЛОВО

 

 

3. Вправа «Дерево вирішень»

 Діти, запишіть на листочках дієслова, які допоможуть нам на уроці?

Діти на листочках записують дієслова (наприклад, думати, міркувати, писати, читати, слухати тощо) і прикріплюють до дерева, прикріпленого  на дошці.

 

Описание: http://www.centroart.ru/uploads/posts/2012-07/1342812651_green-tree.jpg

 

4. Хвилинка каліграфії.

На дошці запис. Діти коментують з’єднання. Каліграфічно записують у зошит з’єднання та вірш.

Пп   Па   Пл   еп   по  пи

Перші проліски цвітуть, 
Перші джмелики гудуть. 
Це прекрасна й чарівна 
В гості йде до нас весна!

  Про що розповідається у вірші?

Демонструється квітка пролісок

Перші чудові квіти після тривалої зими тішать нас своєю красою. До примхливої природи ці ранні квіти чудово пристосувались. Але у них є інший ворог ― люди. Прогулянка до лісу ранньої весни просто спокуса. Руки так і тягнуться до квітів... Але не поспішайте рвати це диво! Збираючи і продаючи первоцвіти — ми губимо їх.

  Зробіть розбір за будово слова прекрасна.

ІІІ. Формування навчальної задачі

  1. Аналіз завдання та визначення проблеми.

  Назвіть дієслова вжити у вірші.

   З якими словами вони зв’язані?

   До якої частини мови вони належать?

  1. Формулювання теми уроку.

― Ми вже багато знаємо про дієслово. А що б ви хотіли ще дізнатися про дієслово?

 ― Якою буде тема нашого уроку?

Зв’язок дієслова з іменником у реченні

Інтерактивна вправа «Очікування».

Чого кожен з вас очікує від уроку?

« Я очікую, що …»

«Цей урок навчить мене …»

Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку.

  1. Навчитеся розпізнавати дієслова.
  2. Дізнаєтеся, як встановлювати зв’язок між дієсловом і іменником.
  3. Точно і красиво висловлюватимете  свої думки.
  4. Зможете злагоджено працювати в парах та групах.

  Які завдання поставимо перед собою на урок?

 Діти формулюють завдання. Вчитель доповнює, коригує.

Завдання

  1. Розпізнавати дієслова.
  2. Встановлювати зв’язок між дієсловом і іменником.

ІV. Відкриття нового знання

  1. Робота в групах. Малюнковий самодиктант.

Кожна група отримує сюжетний малюнок з:

І група ― хлопчиком,

ІІ група ― сонечком,

ІІІ група ― листочками,

ІV група ― птахами.

 Завдання: назвати іменник,  дібрати до нього якомога більше дієслів. Записати у зошити.

 Групи  презентують  виконану роботу.

  1. Колективна робота. Вправа 340, с. 142 – 143.

― Прочитайте першу групу слів. До якої частини мови вони належать?

― Прочитайте другу групу слів. Яка це частина мови?

― Поєднайте дієслова з іменниками за питаннями та змістом. Запишіть за зразком у підручнику.

Двоє учнів по черзі записують словосполучення на дошці. Інші учні перевіряють правильність виконання завдання.

Діти роблять висновок: дієслова зв’язані з іменниками питаннями та за змістом.

3. Фізкультхвилинка  (за відеороликом «То не є проблема»)

V.  Первинне закріплення з  використанням зовнішнього мовлення

 1.  Робота над текстом. Вправа 341, с. 143.

― Прочитайте текст, уставляючи замість питань слова з довідки

2. Робота в парах. Гра «Ти мені ― я тобі».

Діти переказують текст один одному.

  1. Словникова скарбничка.

 ― Відгадавши загадку ви дізнаєтеся, яке слово ми додамо у нашу словникову скарбничку.

Маленька, кругленька,

На дереві достигає, соку набирає.

Чим червоніша, тим смачніша.

   (Черешня)

Малюнок із зображенням черешні.

― Запишіть слово-відгадку. Поставте наголос.

― Яка орфограма у цьому слові?

 ― Запам’ятайте написання слова.

 ― Складіть речення зі словом черешня.

  1. Робота з розвитку зв’язного мовлення.

 ― Розгляньте малюнок на с. 143. Розкажіть, що зображено на ньому.

  1. Коментоване списування.

― Спишіть перший абзац відновленого тексту вправи 341, уставляючи пропущені букви. Поясніть правопис слів.

― Підкресліть іменники, з якими зв’язані вписані дієслова.

VI. Застосування отриманих знань

  1. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном.

― Доберіть слово, що найбільше підходить за змістом. Спишіть.

Ліс ще …….. в передранішній тиші. Тихо навкруги, мертво. Лиш де-не-де …….. пташка, непевним голосом …….. зі свого затишку.

Слова для довідки: дрімає, спить, куняє;  прокинеться, встане, пробудиться;  заспіває, обізветься, защебече.

  1. Фізкультхвилинка.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташки.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

VII. Включення у систему знань і повторення

  1. Вибіркове списування.

― Випишіть головні члени речення. Встановіть зв’язок між підметом і присудком за допомогою запитань.

Прийшла довгождана весна. Настали теплі дні. Дзюрчать веселі ручаї. В гайок прилетіли шпаки. Зеленіє молода травичка.

― На які запитання відповідає присудок?

  1. Вправа  «Рюкзак».

Кожна дитина має невеликий аркуш паперу.

― Запишіть на листочку, які  знання, уміння , способи  дій, що  отримали на уроці, ви візьмуть із собою для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання тощо?»

  Папірці з відповідями складають у рюкзак. Вибірково знайомляться з відповідями.

VIІI. Рефлексія навчальної діяльності

  1. Вправа «Незакінчене речення».

― Чи справдилися ваші очікування?

― Продовжіть речення

 «На сьогоднішньому уроці я навчився …»,

 « Найбільше мені сподобалося …»

  1. Самооцінка роботи на уроці.

― За допомого смайлика оцініть свою роботу на уроці.

  • все зрозумів, можу допомогти іншому;  

 

  • зрозумів, але треба ще попрацювати;

 

  • потрібна консультація.

 

― Дякую за увагу, старанність і активність на уроці.

  1. Домашнє завдання.

Вправа 342, с. 143.

― Потрібно списати другий абзац вправи 341. Підкреслити дієслова та іменники, з якими вони зв’язані.

Диференційоване завдання. Позначте префікс и у дієсловах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку