20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок української мови " Правопис НЕ з дієсловами ". 3 клас

Про матеріал

Ознайомити з правописом частки не з дієсловами, вчити правильно писати частку не з дієсловами; вдосконалювати вміння висловлювати власні судження ; збагачувати словник учнів; розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення;формувати соціальну компетентність; виховувати працьовитість, дисциплінованість.

Перегляд файлу

 

Дата :

Клас    3 клас  

Предмет    Українська мова(за підручником М.Д. Захарійчук, А.І.Мовчун за новою програмою)

Тема уроку  Правопис не з дієсловами

Мета:  ознайомити з правописом частки не з дієсловами, вчити правильно писати частку не з дієсловами; вдосконалювати вміння висловлювати власні судження ; збагачувати словник учнів; розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення;формувати соціальну компетентність; виховувати працьовитість, дисциплінованість.

Тип уроку: «відкриття»  нового знання

Обладнання:картки, таблиця, мікрофон, презентація.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Психологічна настанова

Щоб урок нам розпочати,

Треба разом промовляти:

«Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь.

Впевнений, кмітливий я,

Хочу отримати знання.»

- Зараз  у нас урок ..  української мови  і ми продовжимо  подорожувати з частинами  мови.

А  щоб ми змогли досягнути певних результатів на уроці доторкніться один до одного долоньками і подаруйте впевненість, підтримку сусідові.

- А що ти подарувала? ( частинку серця, радість, впевненість, вдачу).

 А тепер до роботи.

II. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності

Перевірка домашнього завдання с.156, впр.371

  • Прочитайте речення. Назвіть дієслова, поставте питання, визначте час.

 1.Інтерактивна технологія «Кубування».

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

  • Що таке дієслово, іменник, прикметник, службові слова?
  • Яким членом речення  найчастіше  виступає дієслово?
  • З якою частиною мови звязане дієслово?
  • На які питання  питання відповідають дієслова початкової форми

Робота на картках

  Картка 1.   Прізвище, ім’я  ……………………………………………………………………………………………………

  Утворіть часові форми дієслова   Зразок:  Мити — мив, мию, буду мити, митиму.

   Просипати —

   Писати —

   Дружити —

 

  Картка 2.   Прізвище, ім’я  ……………………………………………………………………………………………………

  Запишіть антоніми до поданих дієслів.

  Дозволяти — ...                                            ;       забігти — ...                                           ;

  стверджувати — ...                                      ;       брати —...                                           ;

  будувати — ...                                               ;      забувати —...                                       .

  Скласти і записати речення з будь якою парою антонімів.

 

3.Каліграфічна хвилинка

- Щоб  підготувати руку до швидкого письма пропоную вам  написати  каліграфічні з`єдналочки.      бр  вч  пл ять  до ат

- Зверніть увагу на вашу посадку і правильне положення зошита на парті.

- Запишіть каліграфічно прислів’я:

За добрі вчинки  добром платять.

- Назвіть частини мови.  (Прийменник, прикметник, іменник, іменник, дієслово).

4. Перевірка орфографічної пильності . (Колективне виправлення помилок і пояснення правил правопису).

 - Вам цікаво, чому я тримаюся за голову? Зараз зрозумієте самі! Ось записка, передана мені одним учнем (звичайно не з нашого класу).  Після її прочитання, голова в мене і заболіла. Подивіться що в ній написано.
Кіт пушок – пустун виликий.
Влаштував собі він свято.
Вранці кіт уліс у банку,
Зїв у бабці всю смитанку.
- Вам необхідно відшукати всі допущені помилки, пояснити орфограми, підібрати, де треба, перевірні слова.
Діти знаходять орфограми, виправляють помилки і пояснюють правила правопису.

ІІІ.  Виявлення   місця  і причини   утруднення

1.Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

- З орфограмами впоралися, а тепер знайдіть в тексті частину мови, яка буває живою і неживою.    (Учні знаходять у тексті іменники).
- Як називається ця частина мови?

- Про яку частини мови говорять, що вона не називає предмети, а тільки вказує на них? Чи є ця частина мови в тексті?
- А чи знаєте ви частину мови, яка служить для зв'язку слів у реченні? Наведіть приклад з тексту.
- Як називається частина мови, яка вказує на ознаку предмета?

- Знайдіть у цьому тексті частину мови, яка вказує на дію предмета. (Діти називають дієслова: влаштував, уліз, з'їв.)
- Письмово зробіть морфологічний розбір дієслова.
Відповіді дітей:

Влаштував - дієслово, що зробив?, початкова форма - влаштувати, мин. час, ч.р., одн.

2.Постановка навчальної проблеми . Метод  Кейс -   створення проблемної ситуації на основі фактів із реального життя.

- Чому ж цей учень допустив стільки помилок? Відповідайте мені тільки дієсловами.
Відповіді дітей записуємо на дошці у перший стовпчик.( хто як напише  якщо з помилками то буде над чим працювати)

невчив                   вчив                 

не думав                думав

нетрудився           трудився

не слухав              слухав 

 не працював        працював        

3.Інтерактивна вправа «Очікування»

 - Чого кожен з вас очікує від уроку? ( «Я очікую, що …  Цей урок навчить мене …») ( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе;   ) – фіксуємо на ватмані

-  Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

 ми  будемо злагоджено працювати , зуміємо переконатися і запам’ятати як пишеться частка  не з дієсловами .

4.Цілепокладання та побудова проекту виходу з утруднення ( мета уроку узгоджується з учнями)

- Учень не зробив би стільки помилок, якби він... (На дошці з'являється другий стовпчик).
- Порівняйте за змістом дієслова першого і другого стовпчиків. (Дієслова першого стовпчика заперечують дію).
- Що вказує на заперечення дій? (Маленьке слово не).
- Це маленьке слово називається частка.
- Як думаєте частка НЕ ​​- це службова чи самостійна частина мови?
- Що ви знаєте про службові частини мови?
Діти - Службові частини мови не називають ні предметів, ні ознак, ні дій.
             Вони не є членами речення.
             До них не можна поставити питання.

- Як пишеться частка НЕ ​​з дієсловами?
- А знаєте чому? Слухайте казку:

Сила любові.
     Горду і вперту Частку НЕ полюбило Дієслово. Сумною була ця любов. Дієслово говорило: "Люблю", а вона йому "Не люблю". Воно казало "Вірю", а вона йому: "НЕ вірю".

Частка НЕ ніколи не підходила до Дієслова близько і навіть під час відпочинку вони були на відстані. Однак Дієслово було постійним у своїх почуттях.
    Ось одного разу НЕ і каже йому: "Я відповім тобі взаємністю, якщо доведеш, що жити без мене не можеш".
    Зітхнуло Дієслово сумно і відправилось поневірятися по словниках, підручниках, книгах, по всьому білому світу.

ІV. Реалізація побудованого проекту

1.Робота з підручником с. 156, впр .372

- Прочитайте уривок вірша.

- Про кого йдеться у вірші?

- Прочитайте те , що написав носоріг. Зверніть увагу, як пишемо НЕ з дієсловами..

2.Вибіркове списування

Висновок . Формулювання правила с. 156

3.Фізкультхвилинка

4.Робота в парах.

-Для того, щоб  ви краще  запам’ятали правило, і вміли  його застосувати, пропоную  виконати вправу 373

  • Дане завдання ви повинні виконати в парах  для того, щоб ви могли порадитися, допомогти один одному.

Перевірка виконаного завдання

-Обміняйтеся  зошитами перевірте чи ваш товариш по парті правильно виконав завдання.

-А тепер одна з пар  презентує правильність виконання завдання для усіх учнів.

V.Первинне закріплення з коментуванням

1. Самодиктант “Запереч мені”.

   На картках написані речення, а діти за допомогою частки НЕ складають речення-заперечення і записують.

 Василько поспішав до школи. Я вивчив уроки. Ми поїдемо на екскурсію. Ромчик грає на скрипці. Дівчинка читає казку.

 – Прочитайте записані речення.

 – Як ви написали не з дієсловами? ( оцінюємо роботу учнів)

VІ. Включення в систему знань і повторення

1.Творча робота: "Правила поведінки на уроці".
- Зайшло Дієслово і до нас у школу, вирішило прочитати "Правила поведінки на уроці". А там всі дієслова з часткою НЕ. Як думаєте, що там було написано?
Діти на великому аркуші ватману фломастерами різних кольорів записують складені пропозиції.
НЕ запізнюватися до школи.
НЕ розмовляти на уроці.
НЕ заважати своєму сусідові по парті.
НЕ малювати на партах.
НЕ смикати дівчаток за кіски.
НЕ жувати на уроці.
- Діти, що ж знову побачило Дієслово?(Частка НЕ ​​з дієсловами пишеться окремо.)

 Дієслова-виключення.
- Сумне Дієслово повернулося до своєї коханої. Вона як завжди, відскочила від нього з криком: "Негідник! Ненавиджу! "І раптом завмерла від несподіванки, опинившись в обіймах Дієслова.

- Прочитайте ці дієслова (На дошці таблиця з дієсловами-винятками).
Неволити,
нездужати,
непокоїтись,
непритомніти,

недочувати,

недобачати.
- Поясніть значення слова нездужати.
- Підберіть до дієслова непокоїтись слова близькі за значенням. 
- Спробуйте здогадатися, чому в цих словах частка НЕ ​​пишеться разом з дієсловами?
(Без частки НЕ ці дієслова не вживаються.)
- Запишіть ці дієслова - винятки, їх треба запам'ятати.9Діти записують дієслова-винятки в зошиті.)

2.Прес-конференція

— Хто хоче відповісти на питання дітей?

— Складіть і задайте питання за темою нашого уроку.

VІІ. Рефлексія  навчальної   діяльності

1.Вправа «Мікрофон».

- Поділіться враженнями про наш урок.

  • Мені  сподобалося   на уроці…
  • Я запам’ятав, що частка не пишеться з дієсловами….
  • Дієслово в реченні зв’язане із …
  • Дієслово відповідає на питання….

2.Самооцінка. 

  • Кожен з вас дуже гарно працював. Пропоную також кожному оцінити свою роботу протягом цілого уроку за табличкою.Кожен етап роботи оцінюється  такими балами: 0,1,2.

0 – не виконав завдання, не працював на даному етапі уроку.

1-недосконало виконав завдання, недопрацював на даному етапі уроку.

2-працював  енергійно, виконав все завдання правильно.

Кожному з дітей роздається табличка

 

 Каліграфічна хвилинка

 

 Робота біля дошки

 

 Робота в парах

 

 Робота в групах

 

 Відповіді на запитання вчителя

 

 Робота протягом цілого уроку

 

 

V. Домашнє завдання.

Виконати впр.374  (диференційовано)

 

 

 


 


 


 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку