Урок "Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Підготовка до ДПА"

Про матеріал
формування ключових компетенцій; здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, предметних компетенцій: : Розширювати в учнів поняття про психічне й духовне здоров’я; продовжити вивчати і закріплювати поняття «ефективне навчання» та «сприйняття»; ознайомитися з поняттями «активне і пасивне навчання»;вивчити основні способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; розвивати навички планування часу.
Перегляд файлу

ТКІ-б з основ здоров’я в 9 класі                  Дата

 

  Тема. Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Підготовка до ДПА.

 

Мета. формування ключових компетенцій; здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, предметних компетенцій: : Розширювати в учнів поняття про психічне й духовне здоров’я;  продовжити вивчати і закріплювати  поняття «ефективне навчання» та «сприйняття»; ознайомитися з поняттями  «активне і пасивне навчання»;вивчити основні способи ефективного навчання й підготовки до іспитів; розвивати навички планування часу.

Очікувані результати. Називають: умови ефективного навчання; Розпізнають: ознаки активного і пасивного навчання;  Пояснюють: процес сприйняття і засвоєння інформації;  переваги активного способу навчання Уміють: визначити свій стиль навчання, застосувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

Обладнання. 

 

 

Етапи

 

Зміст роботи

 

Діяльність учнів

Ключові та

предметні

компетенції, наскрізні змістові лінії

І – виклад

нового

матеріалу

І. Організаційний момент

Вправа 1 «Знайомство »

ІІІ. Повідомлення теми та мети, мотивація навчальної діяльності. Визначення очікуваних результатів.

Вправа 2 «Слова Конфуція»,

 Вправа 3 «Наші правила роботи» , Вправа 4 «Очікування»

ІV. Вивчення нового матеріалу шляху.

V. Підсумок етапу, вияснення незрозумілого.

 

Учні ознайомлюються з правилами роботи тренінгу і налаштовуються на робочий лад

 

 

 

учні записують тему і план уроку; прослуховують  інформацію вчителя

 

Спілкування державною мовою

Здоров’я зберігаюча

 

 

Інформацій-на

ІІ –

само-

заглиблення

І. Постановка й вибір завдань.

Вправа 5 «Асоціативний кущ»

Вправа 6 «Мозковий штурм»

Вправа 7 «Роби як я…»

ІІ. Обговорення напрацьованого матеріалу, вияснення незрозумілого.

 

Учні самостійно опрацьовують матеріал і виконують завдання вчителя, робота в групах

 

Вміння вчитися, соціальна, логічна

ІІІ –

практичний

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа 8. Робота в парах: Які засоби захисту від стресу ви знаєте?

 

Вправа 9. Діагностична робота. Тест «Визначення ступеня схильності до стресу» (для самоконтролю)

 

Вправа  10. Робота в парах. Скласти пам’ятку «Установка на успіх».

 

Учні самостійно опрацьовують матеріал підручника, робота в парах

 

 

 

 

Здоров’язберігаюча  

ІV –

контрольно-

діагностичний

І. Узагальнення вивченого на занятті.

Вправа 11. «Оцінювання»

Вправа 12.  « Продовж речення… Мені на занятті сподобалось …»

Вправа 13 «Продовж речення: Я хочу тобі побажати …».

 

ІІ. Підсумок заняття. Оцінювання. Рефлексія.

 

Учні на основі вивченого матеріалу роблять висновки про вивчений матеріал

 

 

 

 

 

 

 

Логічна

соціальна

Домашнє завдання: параграф 14-15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 1. «Знайомство »

Мета: сприяти налаштуванню учнів на роботу, створення емоційного позитивного клімату, початкове введення в тему тренінгу.

Хід вправи: Всі учасники стають у коло і потискують руку сусіду праворуч,називають себе, бажають хорошого настрою, успіхів у роботі під час виконання вправ тренінгу.

Вправа 2 «Віршовані рядки»

Мета: ознайомити учнів із тими процесами, що відбуватимуться на тренінгу.

Хід вправи: Тренер сповіщає учням коротко про план проведення тренінгу, просить передбачити  нову тему  тренінгу і її значення в житті людини, використавши матеріал  даного тексту.

« Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.»  Філософ Конфуцій.

Вправа 3. «Наші правила».

Мета: Повторення правил проведення тренінгу.

Хід вправи: Учні по черзі (естафета по колу) називають правила роботи. Вивішування плаката з правилами.

Вправа 4. «Очікування»

Мета: зясувати сподівання та очікування учасників щодо заняття, визначити питання, на які слід звернути увагу під час роботи групою.

Хід вправи: На стікерах  учні записують свої очікування, озвучують їх і прикріплюють на дощці і розміщуються за партами.

Вправа 5 «Асоціативний куш»

Мета: виявити рівень знань учнів з теми «Ефективне навчання та його основні прийоми»

Хід вправи: бажаючі три учні на дошці зображують «асоціативні кущі», інші учні працюють в зошитах.

(орієнтовна відповідь)

 

Вправа 6 «Мозковий штурм»

Мета: опрацювати матеріал підручника, створити плакат – шпаргалку.

Хід вправи: Учні розміщуються двома групами і опрацьовують питання: №1 Активне і пасивне навчання. №3 – Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.  Готують плакат – шпаргалку з головним текстом чи схемами, малюнками. Скіпери груп , користуючись своїми унаочненнями, сповіщають про  суть і зміст  опрацьованого питання.

Вправа 7 «Роби як я…»

Мета : практично закріпити почуті способи ефективного навчання, підготувати відповідні приклади до кожного з них.

Хід вправи: Учні в групах опрацьовують матеріал підручника, готують свої приклади. Пояснюють поради:

Для успішного тренування пам'яті й запам'ятовування потрібно:

■  мати основні знання, необхідні для розуміння інформа­ції;

■ усвідомлювати свою мету;

■  виявляти максимальну зацікавленість в інформації, бажан­ня її запам'ятати;

■   створювати або обирати сприятливі умови для роботи;

■ мати гарний настрій і зосереджувати увагу на потрібній ін­формації;

■  регулярно тренувати свою пам'ять.

Вправа 8. Робота в парах: Які засоби захисту від стресу ви знаєте?

Презентація роботи пар. Проведення підсумків тренером.

Засоби захисту від стресу:

-Дихальна гімнастика

-Психологічні вправи

-Переключення з емоційного, навчального навантаження на фізичне чи навпаки (в залежності від ситуації).

-Домашній затишок. Спілкування з сім’єю, з домашніми тваринами.

-Заняття улюбленими справами.

-Живопис, музика, театр, танцювальне мистецтво.

-Позитивні емоції.

-Читання художніх творів.

-Спілкування з природою.

-Точковий масаж для зняття напруги. Масаж кисті, використовуючи горіхи, олівці.

-Використання аутотренінгів, релаксаційних комплексів

Вправа 9. Діагностична робота. Тест «Визначення ступеня схильності до стресу» (для самоконтролю)

                    Тест «Визначення ступеня схильності до  стресу»

(для самоконтролю)

Перед Вами 18 тверджень. Ви повинні визначити, якою мірою кожне твердження стосується вас. У відповідях використайте шкалу:

1 – завжди;

2 – майже завжди;

3 – рідко;

4 – дуже рідко;

5 – ніколи.

1. Не менше одного разу в день я їм гарячу їжу.

2. Не менше чотирьох ночей на тиждень я сплю по 7-8 год.

3. Я отримую від людей позитивний емоційний заряд, сам плачу людям тим самим.

4. У мене є родичі, на яких я можу покластися.

5. Я займаюся фізичною зарядкою не менш двох разів на тиждень.

6. Я викурюю за день менше половини пачки сигарет.

7. За тиждень я вживаю алкоголь менше п’яти разів.

8. Моя вага відповідає моєму зростові.

9. Мої результати навчання відповідють моїм витратам енергії і старанням.

10. У мене є товариш, якому я можу довірити свої найпотаємніші думки.

11. У мене багато друзів і знайомих.

12. Моє здоров’я в нормі.

13. Я можу вільно говорити про свої переживання, перебуваючи не в гуморі.

14. Я обговорюю свої особисті проблеми з людьми, з якими спілкуюся.

15. Не менше одного разу на тиждень жартую.

16. Я здатний досить ефективно організувати свій час.

17. Я випиваю менше як три чашки кави (чаю) на тиждень.

18. Протягом дня мені вдається деякий час побути наодинці.

Обробка й оцінка результатів

1. Підсумуйте отримані бали.

2. Із загальної суми слід відняти 18.

3. Сума балів 25 свідчить про незначну стресовість; 40-65 – стресовість значного ступеня; більше 65 балів – ви на грані зриву.

 

Вправа  10. Робота в парах. Скласти пам’ятку «Установка на успіх». Презентація роботи пар. Підведення підсумків. Тренер роздає кожному учневі пам’ятку «Установка на успіх» (приготована заздалегідь).

                                           Пам’ятка

          1. Перед вами увесь світ і у вас є шанс вибрати свій шлях! Максимально використовуйте цей шанс!

2. Будьте упевнені в собі й у своїх силах! Низька оцінка себе і своїх знань – це шлях до невдач, конфліктів і життєвих розчарувань.

3. Допомагайте один одному, підтримуйте один одного в біді і радості!

4. Пам’ятайте, що вас оточують люблячі і небайдужі люди: батьки, вчителі, друзі!

5. Відчувайте впевненість у тім, що ви можете відстояти себе і свою безпеку, усвідомити себе людиною, що вибирає дорогу життя і відповідає за своє життя!

6. Усвідомлюйте себе людиною, яка обирає  життєвий шлях сама, і відповідає за свій успіх сама.

7. Ставте перед собою реальні, конкретні цілі, яких ви можете досягнути.

8. Вчиться планувати свою роботу. Не відкладайте «на потім».

9. Повторюйте собі: «У мене є сили, енергія, хороший настрій. Я впевнений в собі. Я активний і готовий до дій. В мене все вийде».

10. Скажіть собі: «Я це зроблю!» Установка на успіх забезпечує удачу.

 

Вправа 11. «Оцінювання»

Мета: оцінити роботу учнів під час тренінгу. Врахувати оцінки стікерів груп. виступи учнів при обговоренні питань та виконанні творчих домашніх завдань. 

Вправа 12.  « Продовж речення… Мені на занятті сподобалось …»

Мета: підвести підсумок роботи на занятті, виявити співпадання з очікуваннями учнів та їх враження від ходу заняття.

Хід вправи: Учням роздають стікери іншого кольору і на них пропонують записати на скільки справдились їх очікування щодо тренінгу. Учні прикріплюють  їх замість своїх стікерів на плакаті і  продовжують запропоноване  речення

Вправа 13 «Продовж речення: Я хочу тобі побажати …».

Мета: зняти втому, закріпити позитивні емоції, отримані на занятті.

Хід вправи: Учні сідають у коло і послідовно, по колу,  обмінюються побажаннями, звертаючись до сидячого зліва.

Вправа 13 «Продовж речення: Я хочу тобі побажати …». Мета: підсумувати роботу, повідомити  можливі домашні завдання, попрощатися з учасниками тренінгу

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
20 березня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку