Урок "Унікальність людини"

Про матеріал
Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Але найповніше це завдання реалізується через предмет «Основи здоров’я». Особливістю представлених розробок планів – конспектів та презентацій є організація практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на взаємодії вчителя з учнями і учнів, які впливають на емоційний, інтелектуальний та духовний розвиток учня.
Перегляд файлу

                                                                   Той себе губить, хто інших не любить.

 

1.Тема .Унікальність людини.

Мета уроку:

 формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, здоров'язбережувальної – дбайливо ставитись до власного здоров'я, громадської – поважати права інших людей;

формування предметних компетентностей - ознайомити дітей із поняттям унікальності людини, розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей, виховувати чуйне ставлення до людей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний запис мультфільму «Гидке каченя», паперові сніжинки, стілець, дитячі іграшки.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, нових підходів до навчання.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Іі. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Мозковий штурм «Як виглядає здорова людина?»
  2. Вправа «Розцвітає квітка»

На дошці намальована квітка без пелюсток. Щоб вона «розквітла», треба записати ознаки здорового організму на її пелюстках (виразні очі, бадьорий настрій, рум'янець на щоках, правильна постава, білосніжна усмішка.)

  1. Вправа «Комплімент»
  • Які слова треба сказати людині, щоб вона мала такий вигляд?

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

     Сьогодні на уроці ми будемо вчитися чуйно ставитись один до одного.

ІV. РОЗКРИТТЯ ТЕМИ УРОКУ

  1. Перегляд фрагменту з мультфільму «Гидке каченя».  
  2. Робота з підручником. (с.106)

Дати відповіді на питання в підручнику.

  • Що відчувало каченя, коли всі його відштовхнули?
  • Отак буває боляче і дітям, коли хтось їх обзиває, не приймає в гру, відвертається.

ВИСНОВОК: завжди спробуйте поставити себе на місце іншого, тоді ви зрозумієте, що не слід ображати когось, бо людині це приносить біль.

РУХАНКА.

       -Підніміть угору ваші сніжинки. Які вони?

- Чим вони схожі?

- А чим вони відрізняються?

- Давайте разом вивчимо вірш і виконаємо рухливі вправи.

                         Летять сніжинки згори вниз,

                         Кружляють над землею.

                         Своїй сніжинці посміхнись

                         І покружляй  із нею.

  1. Інформаційне повідомлення.

Прочитати текст на с.107. Провести аналогію між сніжинками і дітьми.

Діти стають в коло.

  • Які ви?
  • Чим ви схожі?
  • А чим відрізняєтесь?
  • Подивіться одне на одного. Кожен з вас неповторний, кожний заслуговує на повагу, бо є за що поважати. Зараз я вам це доведу.
  1. Гра «Людина на стільці» (показати, що в кожної дитини є позитивні сторони)

По черзі учні сідають на стілець, а інші називають хороші риси, вчинки.

  • В кожної людини є щось хороше. А головне є власна гідність. І не слід когось ображати за те, що він має якісь відмінності.

ВИСНОВОК: вмійте поважати людську гідність, поважатимуть і вас!

V. РУХАНКА  «ЗІТКНЕННЯ»

     Діти стають парами обличчям один до одного. За командою вчителя учні притуляються долоньками, лобиками, носиками, порівнюються ростом.

VІ. Практична робота.

  • Ви багато років будете разом навчатись, проводити дні у дружніх стосунках, радісному настрої, а можете – у сварках та суперечках. Що ви вибираєте? Тоді давайте вчитися жити дружно.
  • Підніміть угору свою улюблену іграшку.
  • Чи однакові вони у вас?
  • Чи варто через це сперечатись?
  • У кожного людини свої уподобання, смаки, бажання. І це цілком нормально. В цьому неповторність кожної людини.
  • Поміняйтесь іграшкою із сусідом. Придивіться, вона теж чудова, порадійте за свого товариша. Зробіть комплімент його іграшці.

2.Робота в парах.

- Чим ви любите займатись у вільний час?

- Знайдіть одне спільне захоплення і одне – відмінне.

- Чи варто сперечатися з другом через те, що ваші смаки не співпадають?

ВИСНОВОК: ЯКЩО СМАКИ ТА ВПОДОБАННЯ НЕ СПІВПАДАЮТЬ, не треба сваритись та сперечатись. Це абсолютно нормально.

3.Гра «Розсипанка»

Учні розділяються на дві команди і змагаються ,хто швидше складе прислів'я із окремих слів. У кожної команди конверт.                   

  • Людина без друзів, що дерево без коріння.
  •  Не той друг, що медом маже, а той – що правду каже.

4.Вправа «Мирилки»

   Бувають випадки, коли друзі сваряться через дрібнички. Не треба ображатися один на одного. Наш український народ для таких випадків придумав багато мирилок. Одну з них ми вивчимо.

  • Нумо цур не битися!

Нумо вже миритися.

VІІ. КОРИСНІ ПОРАДИ.

  • Хто хоче дружити з добрими, веселими ?
  • Хто хоче дружити з пихатими, набундюченими?
  • От і виходить, що ніхто не хоче товаришувати з тими, хто не вміє поважати інших.
  • А тепер давайте прочитаємо, що нам пропонують Ворона, Сова та Їжачок.

ВИСНОВОК: треба так поводитись з друзям, як хочеш, щоб вони поводились з тобою. (Аристотель)

VІІІ. Підсумок уроку.

 Щоб з тобою хотіли спілкуватись, треба пам'ятати такі поради.

  • Щоб тебе поважали, сам вмій ….(поважати інших)
  • Щоб тобі допомагали, сам …(допомагай іншим)
  • Щоб з тобою хотіли гратися, будь завжди ….(веселим)
  • Щоб з тобою товаришували, не зводь наклепів на …(інших)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  • Бех І.Д. Основи здоров'я, 1 клас/К.Алатон, 2012. – 106-109 с.
  • Бей П.І. Основи здоров'я у запитаннях і відповідях, 1-4 класи/Т.Богдан,2005. -96 с.
  • Іватьо Н.С. Живиця, 2 клас/К.Навчальна книга,2001.- 90 с.
  • С.Л.Коробко, О.І.Коробко Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник/К. Алатон,-416 с.
  • Ж-л Початкова школа № 4, 2016, 16-18 с.

 

doc
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку