Той себе губить, хто інших не любить.
1.Тема .Унікальність людини.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, здоров'язбережувальної – дбайливо ставитись до власного здоров'я, громадської – поважати права інших людей;
формування предметних компетентностей - ознайомити дітей із поняттям унікальності людини, розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей, виховувати чуйне ставлення до людей.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: мультимедійний запис мультфільму «Гидке каченя», паперові сніжинки, стілець, дитячі іграшки.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, нових підходів до навчання.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Іі. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
На дошці намальована квітка без пелюсток. Щоб вона «розквітла», треба записати ознаки здорового організму на її пелюстках (виразні очі, бадьорий настрій, рум'янець на щоках, правильна постава, білосніжна усмішка.)
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися чуйно ставитись один до одного.
ІV. РОЗКРИТТЯ ТЕМИ УРОКУ
Дати відповіді на питання в підручнику.
ВИСНОВОК: завжди спробуйте поставити себе на місце іншого, тоді ви зрозумієте, що не слід ображати когось, бо людині це приносить біль.
РУХАНКА.
-Підніміть угору ваші сніжинки. Які вони?
- Чим вони схожі?
- А чим вони відрізняються?
- Давайте разом вивчимо вірш і виконаємо рухливі вправи.
Летять сніжинки згори вниз,
Кружляють над землею.
Своїй сніжинці посміхнись
І покружляй із нею.
Прочитати текст на с.107. Провести аналогію між сніжинками і дітьми.
Діти стають в коло.
По черзі учні сідають на стілець, а інші називають хороші риси, вчинки.
ВИСНОВОК: вмійте поважати людську гідність, поважатимуть і вас!
V. РУХАНКА «ЗІТКНЕННЯ»
Діти стають парами обличчям один до одного. За командою вчителя учні притуляються долоньками, лобиками, носиками, порівнюються ростом.
VІ. Практична робота.
2.Робота в парах.
- Чим ви любите займатись у вільний час?
- Знайдіть одне спільне захоплення і одне – відмінне.
- Чи варто сперечатися з другом через те, що ваші смаки не співпадають?
ВИСНОВОК: ЯКЩО СМАКИ ТА ВПОДОБАННЯ НЕ СПІВПАДАЮТЬ, не треба сваритись та сперечатись. Це абсолютно нормально.
3.Гра «Розсипанка»
Учні розділяються на дві команди і змагаються ,хто швидше складе прислів'я із окремих слів. У кожної команди конверт.
4.Вправа «Мирилки»
Бувають випадки, коли друзі сваряться через дрібнички. Не треба ображатися один на одного. Наш український народ для таких випадків придумав багато мирилок. Одну з них ми вивчимо.
Нумо вже миритися.
VІІ. КОРИСНІ ПОРАДИ.
ВИСНОВОК: треба так поводитись з друзям, як хочеш, щоб вони поводились з тобою. (Аристотель)
VІІІ. Підсумок уроку.
Щоб з тобою хотіли спілкуватись, треба пам'ятати такі поради.
Література: