Тема : Уривок з казки Анатолія Давидова “Про Озивайка, лісовий люд та їхні незвичайні пригоди”. Дискусія.
Завдання уроку:
Удосконалювати техніку правильного, виразного, свідомого читання творів.
Формувати уміння аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення.
Розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, формувати навички грамотного письма.
Виховувати любов до художнього слова, бережливе ставлення до природи.
Формувати уміння дискутувати.
Хід уроку
І Уведення в тему
Емоційне налаштування
Розгляньте фотознімки. Чи подобаються вам ці пейзажі. Чи всі вони однакові за настроєм? В якому місці вам би хотілося побувати? Чи всім добре взимку? Як живеться тваринам в лісі?
Вправа «Очікування»
Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Про що хочете довідатися?
ІІ Повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимося із уривком казки українського письменника-педагога Анатолія Давидова «Про Озивайка, лісовий люд та інші незвичайні пригоди».
ІІІ Робота з підручником (ст.30-31)
Гра «Детективи».
Діти перш , ніж почнемо читати пограємо в гру «Детективи».
Уважно погляньте на текст та відшукайте слова, котрі чимось вирізняються.
Прочитайте їх. Чи знайомі вони вам? Запишіть їх у зошит та знайдіть у Тлумачку пояснення.
БЕРЕСКЛЕТ(бруслина) - кущ з отруйними плодами, листя якого восени набуває яскраво-рожевого кольору. Бруслину широко використовують в ландшафтному дизайні та цінують за різнобарвне декоративне листя.
Зверніть увагу, що ягоди рослини отруйні, тому їх ні в якому разі не можна куштувати.
ІV Робота в зошиті
1.Запис слів
Зверніть увагу на правопис слова ПІДТЮПЦЕМ, ЮННАТИ. Запишіть їх у зошит.
З нового рядочка запишіть слово ЗБИТКУВАТИСЯ та синоніми до нього.
ЗБИТКУВАТИСЯ – знущатися, глумитися, нівечити.
Це слово має і інше значення. Запишіть ці синоніми також . Ми повернемося до слова збиткуатися після читання тексту.
ЗБИТКУВАТИСЯ - пустувати - розважаючись бавитися, гратися, забавлятися, бешкетувати.
V Робота з підручником
2. Читання тексту
Прочитайте текст.
VІ Бесіда за змістом прочитаного
Чи сподобався вам твір?
Навіщо в лісі споруджують годівнички?
Коли вони особливо потрібні?
Хто наповнює годівниці кормом?
Які обов’язки мають бути в лісника?
Які люди можуть працювати за цим фахом?
Хто такий Озивайко ?
Яким ви його уявили?
Чому його називають господарем лісу?
Що лісовик робить для мешканців лісу?
Яким ви уявили Вовка?
Чому Вовк образився на людей?
Чи справедлива його образа? Чому?
Що саме Вовк сказав про дітей та людей?
Хто такий зрадник? Чому Вовк назвав Озивайка зрадником?
Що казкового, а що реального в казці?
Кого ви підтримуєте — Вовка чи Озивайка? Чому?
Як Озивайко повівся з Вовком? Чи зробив йому боляче?
То в якому значенні в тексті вжите слово збиткувався?
VІІ Фізкультхвилинка
VІІІ Робота в зошиті
Виконання вправи 4
Випишіть з тексту прикметники, які характеризують Вовка.
ІХ Робота з підручником
Вправи 5
Х Дискусія
Сьогодні ми влаштуємо з вами дискусію на тему
«Люди – вороги природи…», чи «Люди – друзі природи…»
Диску́сія (латинське слово, що означає розгляд, дослідження) — це форма колективного обговорення, висловлення різних протилежних думок стосовно певного питання, можна сказати, що це суперечка під час якої кожна сторона висловлює власну думку.
Мета такого обговорення — виявити істину або знайти правильний розв'язок порушеного питання.
Яких правил потрібно дотримуватися під час дискусії?
Основні правила дискусії
Поважати думки кожного учасника дискусії.
Слухати інших, не перебиваючи.
Висловлюватися чітко і коротко.
Не критикувати інших і себе.
Оцінювати думку, а не особистість мовця.
Чи змінилися ваші думки після обговорення?
ХІ Рефлексія
Гра «Незакінчене речення»
ХІІ Домашнє завдання
Виразно читати казку ст.30-31, скласти речення із словами підтюпцем та юннати.