Урок "Урок розвитку комунікативних умінь. Письмовий твір-опис приміщення в художньому стилі"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку 6 класу з української мови на тему: "Урок розвитку комунікативних умінь. Письмовий твір-опис приміщення в художньому стилі"
Перегляд файлу

(Розробку уроку підготувала вчитель  української мови та літератури

НВК « Сінненська ЗОШ I-II ступенів – ДНЗ » Якимчук Алла Василівна )

Тема. Урок розвитку комунікативних умінь. Письмовий твір-опис приміщення в художньому стилі.

Мета: повторити вивчене про типи мовлення, пояснити особливості будови речень  опису приміщення, пояснити відмінності між науковим та художнім описом  приміщення; формувати вміння самостійно збирати та систематизувати матеріал стосовно теми, розвивати творчі здібності, художній та естетичний смак учнів.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Очікувані результати: учні знають типи мовлення, уміють пояснити відмінності між науковим та художнім описами, самостійно збирають та систематизують матеріал стосовно теми.

Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал, мультимедійні засоби

 навчання.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Перебіг  уроку

                                                        Моя хатина - це мій оберіг,

                                                        Бо навіть стіни вдома нам допомагають.

                                                        Тепло оселі, як весни привіт, -

                                                        В негоді серця душу зігрівають!

 

                                                    Моя хатина -  свідок всіх подій,

                                                    Що у родині з дня у день минають,

                                                    Бо саме тут радіють разом всі,

                                                    І разом всі у горі співчувають !

                                                                                            Ліханська О.Л.

I. Організаційний момент

1. Створення позитивного настрою та установка на емоційно-ціннісне    

    ставлення до праці.

  •             Продемонструйте свій настрій за допомогою кольорових смайликів і психологічну готовність на початку уроку :

зелений колір символізує робочий настрій, зібраність та організованість, бажання працювати;

червоний   незібраність, відсутність навчального приладдя;

коричневий – певні проблеми зі здоров’ям, відсутність настрою на урок.

  • Вчитель констатує готовність учнів до уроку та пропонує перебороти небажання, лінь за допомогою пам’ятки-навіювання та формули успішного навчання від Надії Олександрівни:                                                          (слайд 1)

Я

Розумна, творча особистість.

Я

Вчуся, бо хочу знати рідну мову.

Навіювання успіху: заплющіть очі і про себе промовте:

«Я все знаю, все вмію, все зможу»

II. Мотивація навчальної діяльності 

1. «Мозковий штурм». Вироблення правил поведінки та спілкування  у мандрівці

  •             Сьогодні ми знову помандруємо до Країни обізнаних учнів, тому давайте виробимо і пригадаємо золоті правила поведінки та спілкування учні :
  •                           будь активним на уроці, вмій переборювати труднощі;
  •                           умій грамотно говорити та уважно слухати;
  •                           поважай усі висловлені думки;
  •                           один за всіх, і всі за одного

      2. Робота над епіграфом                                                            (слайд 2)

      3. Оголошення теми, мети уроку                                           (слайд 3, 4)

  1. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальна бесіда

  •             Повторення відомостей про стилі мовлення.
  •              Що таке стиль мовлення?
  •              Які ви стилі знаєте?
  •             Перевірте свої знання за таблицею                                          (слайд 5)

СТИЛІ МОВЛЕННЯ

Назва

Де використовується

Висловлювання

Розмовний

У побуті

Розмова на побутові теми., лист до близьких ш

Науковий

У науці та техніці

Наукова лекція, , підручник

Художній

У художній літературі

Вірш, оповідання, повість, казка, п'єса

Публіцистичний

У суспільному житті

Промова, виступ, газетна стаття

Офіційно -

діловий

В офіційних службових стосунках

Документи, закони, оголошення

 

  •             Де найчастіше використовується художній стиль мовлення?
  •             Повторення відомостей про типи мовлення.
  •              Які ви знаєте типи мовлення?
  •             Перевірте сво знання.                                                                    (слайд 6)

          Розповідь - це висловлювання, в якому йдеться про послідовні дії

предмета. До розповіді можна поставити запитання : що трапилося?

Опис - це висловлювання , в якому йдеться про ознаки предмета. Вони можуть бути одноразовими або постійними. До опису можна поставити одне з таких запитань : який? яка? яке? які? В ньому подаються ознаки всього предмета та ( або) його частин.

Роздум - це висловлювання , змістом якого є встановлені людиною зв'язки між предметами та явищами. До роздуму можна поставити загальне питання

чому?

III. Сприйняття й засвоєння нового навчального матеріалу

 1. Пояснення вчителя за схемами                                           (слайд 7, 8, 9)

  •              Твір – оригінальний зв’язний текст, самостійно складений учнем усній чи писемній формі за поданою темою.
  •              Різновиди творів:
  •              твір-роздум;
  •              твір-розповідь;
  •              твір-опис.

  Опис приміщення допомагає краще розповісти про життя людей, їхню працю і побут, інтереси та захоплення. Інколи опис приміщення допомагає зрозуміти навіть внутрішній світ людини.

      В художньому описі передається ставлення автора описаного приміщення, тому він – емоційний та барвистий. Яскраві епітети, порівняння допомагають вплести опис в художній текст. Мета опису – викликати в читача певне емоційне ставлення до приміщення та людей, які тут живуть чи працюють.

 2. Робота з підручником

 3. Робота з текстом

  •             Прослухайте текст, визначте його тему та основну думку. До якого типу і стилю мовлення він належить?

Хата, у яку зайшли подорожні, була чи не найкраща на всю вулицю.

Вздовж двох стін стояли чисто вимиті ослони. У кутку над столом світилися завішані білим рушником образи. Біля запаленої печі метушилася ще нестара жінка в очіпку, з українською привітністю просила сідати.

Подорожні помолилися до образів і попросили дозволу переночувати.

( За П.Кулішем )

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Складання плану твору-опису приміщення                           (слайд 10)

  1.   Призначення приміщення.
  2.   Його розмір, форма, освітлення.
  3.   У яких кольорах оздоблено інтер’єр.
  4.   Меблі, речі (де їх розташовано і які вони).
  5.   «Настрій» приміщення (урочистий, затишний, робочий тощо).

 2. Самостійне складання твору-опису шестикласниками одного із приміщень:

  •                 Шкільна бібліотека;
  •                 Найцікавіший у школі навчальний кабінет (клас);
  •                 Шкільна майстерня.

3. Зачитування кількох учнівських творів

V. Підсумки уроку

1. Анкета «Незакінчене речення»                                              (слайд 11)

  •             Наша мандрівка наблизилась до кінця, висловіть свої враження від уроку, опишіть  якою вона була? Чи сподобалась? Ваші пропозиції.
  •              Новим на уроці для мене було засвоєння……
  •              Мандрівка до Країни обізнаних учнів виявилася (якою?)……..      

VI. Домашнє завдання                                                                (слайд 12)

1. Виконати вправу.    2. Скласти опис кімнати, у якій міг би жити ваш улюблений літературний або історичний герой.

doc
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку