Урок. Усна народна творчість.

Про матеріал
Творість - це своєрідний експеримент індивідуального характеру з використанням традиційного логічного мислення та фантазії. При творчій роботі відбувається кілька складних розумових процесів, але людина цього не усвідомлює. Зазвичай, вона не замислюється над тим, якими здібностями володіє. Тому змалку необхідно спонукати дитину до участі в різних заходах, що сприятимуть розвитку її творчих здібностей.
Перегляд файлу

Урок. Українська література

Клас.     5 - 6

Тема. Усна народна творчість .

Мета: узагальнити знання учнів про усну народну творчість; розвивати вміння

            правильно використовувати приказки, прислів’я під час спілкування;

            виховувати повагу до народної творчості.

Тип уроку: урок узагальнення

Обладнання: збірки загадок, прислів’їв та приказок, записи мелодій, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Слово вчителя

      Діти,сьогодні ми з вами вирушимо на легендарній запорозькій «Чайці» в далеку і цікаву подорож  у країну Фольклороград. А супроводжуватиме нас козак Читайло, на кожній зупинці будуть проводитися екскурсії… А хто їх проводитиме – загадка!

      Під мелодію чується команда   «Три, два, один, повний вперед

  1. Козак Читайло знайомить учнів з маршрутом та зупинками:
  • Перша зупинка в Казкограді. Ми маємо час, тому знавець цього міста проведе нам екскурсію. Знайомтеся: відважний, надзвичайно сильний, спритний рятівник…

Слайд 1.

Картинки по запросу котигорошко фото

 

  1. Котигорошко згадує, що таке казка та її особливості.
  2. Гості Казкограда демонструють казки, які вони написали та оформили ілюстраціями на попередньому уроці.
  3. Інсценізація уривку з казки ( на вибір).

Козак Читайло. Наша подорож продовжується, наступна зупинка в Прислів’їно. Послухайте, будь-ласка, що розповість про нього… Як ви думаєте?.. Хто?

Слайд 2.

Похожее изображение

озповідь про прислів’я та приказки, до якої залучаються учні).

  1. Учні зачитують прислів’я та приказки, записані в зошиті, пояснюють їх зміст.

(Коментар. Екскурсовод – бешкетник Лис, тому можна запропонувати учням «обстріл» прислів’ями та приказками, хто більше згадає за 1 хв., той переможець).

Козак Читайло. Продовжуємо нашу подорож. Тримаємо курс на Загадай - Відгадай.

А зустрічає нас в порту незрівнянна, надзвичайно мудра дівчинка… Хто це?

Слайд 3.

Картинки по запросу дівчинка маруся з казки мудра дівчина фото

Дівчинка згадує з учнями, що таке загадка, їх види.

  1. Учні зачитують загадки. Відгадки доповнюються малюнками.

Козак Читайло. Ми знаємо, що, за легендою, Бог нагородив Україну неоціненним даром, який уславив країну  на цілий світ  — піснею. Та і який козак може прожити без пісні?  Тож остання зупинка – Пісенна.

Слайд 4.

Народна легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею

Дівчина Україна згадує з дітьми  про українські народні пісні.

Учні  виконують пісні (за бажанням) разом з дівчиною та козаком.

Козак Читайло. Якою цікавою не була б наша подорож, та, на жаль, вона закінчується. Чайка причалює до берега, дозвольте з вами попрощатися, шановні пасажири. До зустрічі!

ІІІ. Підсумок уроку.

На дошці прикріплені в різнобій картки зі словами, їх треба скласти так, щоб вийшло прислів’я. Це і буде підсумок уроку.

«Народ скаже, як зав’яже»

Учитель пропонує учням висловитися, підвести підсумок одним реченням, а потім оцінює учнів, коментуючи виставлені бали.

ІV. Домашнє завдання.

Підготуватися до уроку позакласного читання.

 

Коментар. Під час вивчення даної теми, учні збирають додатковий матеріал і оформлюють збірки по темі «Усна народна творчість».

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку