Урок. Українська література
Клас. 5 - 6
Тема. Усна народна творчість .
Мета: узагальнити знання учнів про усну народну творчість; розвивати вміння
правильно використовувати приказки, прислів’я під час спілкування;
виховувати повагу до народної творчості.
Тип уроку: урок узагальнення
Обладнання: збірки загадок, прислів’їв та приказок, записи мелодій, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Діти,сьогодні ми з вами вирушимо на легендарній запорозькій «Чайці» в далеку і цікаву подорож у країну Фольклороград. А супроводжуватиме нас козак Читайло, на кожній зупинці будуть проводитися екскурсії… А хто їх проводитиме – загадка!
Під мелодію чується команда «Три, два, один, повний вперед!»
Слайд 1.
Козак Читайло. Наша подорож продовжується, наступна зупинка в Прислів’їно. Послухайте, будь-ласка, що розповість про нього… Як ви думаєте?.. Хто?
Слайд 2.
(Розповідь про прислів’я та приказки, до якої залучаються учні).
(Коментар. Екскурсовод – бешкетник Лис, тому можна запропонувати учням «обстріл» прислів’ями та приказками, хто більше згадає за 1 хв., той переможець).
Козак Читайло. Продовжуємо нашу подорож. Тримаємо курс на Загадай - Відгадай.
А зустрічає нас в порту незрівнянна, надзвичайно мудра дівчинка… Хто це?
Слайд 3.
Дівчинка згадує з учнями, що таке загадка, їх види.
Козак Читайло. Ми знаємо, що, за легендою, Бог нагородив Україну неоціненним даром, який уславив країну на цілий світ — піснею. Та і який козак може прожити без пісні? Тож остання зупинка – Пісенна.
Слайд 4.
Дівчина Україна згадує з дітьми про українські народні пісні.
Учні виконують пісні (за бажанням) разом з дівчиною та козаком.
Козак Читайло. Якою цікавою не була б наша подорож, та, на жаль, вона закінчується. Чайка причалює до берега, дозвольте з вами попрощатися, шановні пасажири. До зустрічі!
ІІІ. Підсумок уроку.
На дошці прикріплені в різнобій картки зі словами, їх треба скласти так, щоб вийшло прислів’я. Це і буде підсумок уроку.
«Народ скаже, як зав’яже»
Учитель пропонує учням висловитися, підвести підсумок одним реченням, а потім оцінює учнів, коментуючи виставлені бали.
ІV. Домашнє завдання.
Підготуватися до уроку позакласного читання.
Коментар. Під час вивчення даної теми, учні збирають додатковий матеріал і оформлюють збірки по темі «Усна народна творчість».