Урок " Усне додавання і віднімання. Складені задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків"

Про матеріал
Урок - казка на закріплення умінь додавати і віднімати трицифрові числа на основі знань з нумерації.
Перегляд файлу

 Урок з математики «Новорічна казка»

3 клас

Тема. Усне додавання і віднімання виду 430+500, 430+50, 760-400, 760-40. Складені задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків.

 

Мета: закріпити уміння додавати і віднімати трицифрові числа на основі знань з нумерації, вчити порівнювати трицифрові числа; формувати уміння застосовувати загальні правила додавання і віднімання трицифрових чисел до окремих випадків, коли в одному із компонентів цих дій відсутні сотні або десятки; закріплювати  вміння розв’язувати задачі; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, винахідливість; виховувати інтерес до математики, охайність записів, взаємодопомогу.

 

Обладнання: геометричні фігури, ілюстрація діда Мороза, сніжинки, картки з прикладами, схема структурних записів, ребуси, мішечок, підручник, зошит, ялинка, іграшки.

 

Тип уроку: закріплення знань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

- Сьогодні незвичайний день, до нас завітало багато гостей. Станьте рівно, посміхніться одне одному, мені, поверніться  до гостей, привітайтесь і подаруйте їм свої усмішки. Побажайте собі та одне одному успіху. А тепер сідайте будь-ласка і налаштовуємось на урок.

  Ситуація «Успіху»

-Яка сьогодні пора року? (Сьогодні пора року зима.)

-Що найбільше на подвір’ї взимку веселить дітей? (Взимку найбільше веселить дітей сніг.)

-А що таке сніг? (Сніг – це замерзла вода у вигляді сніжинок.)

-В моїх руках знаходиться сніжинка блакитного кольору, отже в мене гарний настрій і я бажаю вам того ж.

- Погляньте на свої парти, на них знаходяться сніжинки двох кольорів. Отже, блакитна сніжинка – це гарний настрій, а сніжинка синього кольору – це сумний, невеселий настрій. Прикріпіть будь- ласка свої сніжинки відповідного настрою до моєї на дошці. (Якщо хтось із учнів прикріпить сніжинку синього кольору, запитати: Чому ти прикріпив такого кольору сніжинку? Я бажаю, щоб до кінця уроку настрій у тебе змінився.)

-Сьогодні ідучи до школи, я  устріла дідуся з сивою бородою. Але одягнений він був у червоний кожушок. Здогадались хто це? (Відповіді дітей)

-Так, це дід Мороз. (Фото)

-Він сказав, що напередодні нового року відбуваються різні чудеса. Ось і у нього теж так сталося. Замість мішечка з подарунками дідусь отримав мішечок із завданнями. Він  просить йому допомогти, виконати завдання, щоб отримати свій мішечок.

-Чи згодні ви йому допомогти?

 

Говорять під Новий рік,

Що не побажається,

Все завжди відтвориться,

Все завжди збувається.

Як же нам не загадати скромненьке бажання:

На відмінно виконувати всі завдання дідуся.

Згодні?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

-Свій урок розпочнемо з перевірки домашнього завдання, вам були №№508, 509.

№508 Назвіть результати обчислення виразів.

Результати:850, 350, 250, 200, 860, 990, 680, 890.

                   

№509 Зачитати відповідь до задачі.

Відповідь: у восьми суліях 64 л соку.

-Молодці, ви добре виконали домашнє завдання.

2. Гра «Світлофор» (Якщо відповідь правильна – зелений кружечок, якщо ні – червоний).

 

Сивому дідусю більше як 100 років. (+)

100 – це 1 десяток. (-) А скільки десятків? (10)

Довжину дороги від нас до діда Мороза визначатимемо в кілометрах. (+)

Довжину новорічного дерева вимірюють в сантиметрах.(-)

На новорічну ялинку можна прикріпити тільки 263 іграшки.(-)

Найменше трицифрове число це 99.(-) А яке?(100)

Найбільше трицифрове число це 999. (+)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-Уважно подивіться на дошку і скажіть мені тему сьогоднішнього уроку. А підказкою буде ось ця картинка.

 

   430+500,  430+50

 

 

   760-400,   760-40

               

 

               

 

 

 

-Сьогодні ми з дідом Морозом  подаруємо вам чарівний урок, на якому ми продовжимо роботу над закріпленням знань усних прийомів додавання і віднімання чисел в межах 1000. Вам доведеться розв’язати багато завдань. Якщо ви з ними справитесь, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося пізніше.

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

-Навіщо вивчати математику? (Тому, що ця наука кожен день поряд з нами крокує у житті. Навіть елементарно – щоб зуміти порахувати здачу в магазині.)

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1) «Мозковий штурм»

-Яке сьогодні число? 20

-Назвіть сусідів цього числа. 19, 21

-Навіть наступне число. 21

-Назвіть попереднє число. 19

-Назвіть суму цифр цього числа. 2+0=2

-Скільки десятків в цьому числі? 2

-А одиниць? 0

-А всього одиниць? 20

-Молодці, із завданням впорались.

2)Пояснення за структурними записами (с.80,завдання 511)

  а)Повторення правил додавання і віднімання трицифрових чисел.

-Відкрийте свої підручники на с.80. Погляньте на №511.

  б)Пояснення обчислень.

                 430+500=930

-Для того, щоб до 430 додати 500, потрібно перший доданок розкласти на розрядні доданки (400 і 30). У  другому доданку немає десятків. Отже, треба додати 400 і 500 та до знайденого результату додати 30.

 

                    430+50=480

-У другому прикладі у другому доданку немає сотень. Отже, треба додати 30 і 50, а знайдений результат  додати до 400.

-Поясніть обчислення.

     200+640      20+640

 760-400 та 760-40 пояснюю за аналогією до дії додавання.

-Як обчислити: 540-300; 870-30.

3)Картки «Знайдіть відповіді до прикладів»(з’єднайте стрілочками)

        690 – 90 =                    700

        450 – 400 =                  380

        420 +500 =                   50

        750 + 500 =                  600

        340 + 40 =                    920

Взаємоперевірка ( учні обмінюються картками).

4)Фізкультхвилинка.

 упиняємо урок – робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз,

А тепер присядка.

Руки в боки – нахиляйся,

Як деревце – похитайся.

Всі у класі відпочили,

До роботи приступили.

 

VІ. Розвиток математичних знань.

1)Запис дати.

-Перш ніж почати виконувати задання в зошиті, що ви записуєте? (Число і місяць)

Зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно не зігнусь,

Буду я писати вправно, до роботи я берусь.

2)Робота з підручником.

   Колективне розв’язування задачі №515.

   Учень зачитує умову задачі.

   В ході колективного аналізу задачі на дошці малюю схему до задачі.

                             280 км

              ______________________

              ---------                ------------                   

                60км      ? км        70км

 

-Якою була відстань між містами? (280 км)

-Яку відстань за годину проїхав перший автобус? (60км)

-Яку відстань за годину проїхав другий автобус? (70км)

-Що в задачі запитують? (На якій відстані були в ту мить автобуси)

-Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання? (Ні)

-Чому? (Тому, що не знаємо яку відстань за годину проїхали обидва автобуси)

-Чи можемо це дізнатися? (Можемо, для цього потрібно 60+70=130)

-Тепер можемо відповісти на запитання задачі? (Можемо)

-Що для цього потрібно зробити? (Від відстані між містами відняти відстань, яку проїхали два автобуси: 280-130=150)

Розв’язання:

1)60+70=130(км) – проїчали обидва автобуси;

2)280-130=150(км)

Відповідь: автобуси в ту мить були на відстані 150км один відодного.

Учні записують розв’язання в зошитах, складають вираз 280-(60+70).

 

3.Завдання з логічним навантаженням.

   Розгадування ребусів.

 

100вбур, 100вп, 100рінка, мі100к, сви100к, 100лиця.(Фото кожного ребусу)

 

VІІ. Підсумок уроку.

1)Гра «Допоможіть діду Морозу»

Робота в парах.

-Знайдіть приклади з помилками і розв’яжіть їх правильно.

460-430=890                   750-240=990                 670-320=990

770-520=250                   790-370=420                 860-760=100

120+500=620                  310+40=350                  440-400=40

-Ось ми виконали всі завдання і мішечок повертається до діда Мороза, червоного кольору з подарунками. Ви сьогодні молодці, але мені б хотілося дізнатися чи сподобався вам урок?

2) «Мішечок засвоєння»

   Учні прикріплюють на чарівний мішечок сніжинки різних кольорів: синій – сподобалося все, червоні – не сподобалося.

3)Рефлексія.

-Скажіть будь-ласка, чи можливий новий рік без ялинки? (Ні)

-Отже, новорічне дерево повинно бути, а ви його прикрасите новорічними іграшками, які отримали на протязі уроку. (Діти прикрашають ялинку)

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання.

-На домашнє завдання вам будуть №№517, 518.

№517 обчислити вирази.

№518 розв’язати задачу.

ІХ. Оцінювання учнів за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Попович Галина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 січня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку