Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирицифрових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.
Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Урок математики 4 клас
Тема: Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач.
Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирицифрових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.
Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку. ( Тема Слайд 1)
І. Організація класу до уроку.
- Діти, всі готові до уроку? Сідайте.
У нас сьогодні ніби свято.
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться.
Й веселенько усміхніться.
Діти: Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя завжди буде.
Не на день і не на рік –
А на довгий – довгий вік.
ІІ варіант:
- Любі учні! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.
2. Мотивація навчальної діяльності:
- Математика - це цариця наук. Вона присутня повсюди: у повсякденному житті, у поезії, музиці, архітектурі, історії та географії. Сьогодні за допомогою математичних знань ми дізнаємося багато нового та цікавого про чудове місто України. А яке саме – дізнаємося, розв’язавши приклади .
( Слайд 2) - 4 клика
3. Усний рахунок
- А зараз ми з вами проведемо розумову розминку і дізнаємося багато цікавого про Київ. (Слайд 3)
Як і кожне місто, Київ має свою емблему - герб. Перший герб був створений в 15 столітті, а 230 років тому Київ отримав новий герб з зображенням архангела Михаїла.
парне; можна розкласти на три доданки: 200+30+0)
(Слайд 4)
100
50 17
90 117 80
110
4. Хвилинка каліграфії
- А зараз відкриємо зошити, покладемо їх під нахилом та проведемо хвилинку каліграфії.
- У 988 році київський князь Володимир хрестив Київську Русь. На честь князя над Дніпром споруджено ось такий пам’ятник. (Слайд 5)
- Пропишіть рядок цифр 9,8,8, повторюючи закономірність.
- Згадаємо, що цифри ми пишемо охайно, без виправлень, каліграфічно.
- Які трицифрові числа можна скласти з цифр 9 та 8?
(записати каліграфічно на дошці)
- Підкресліть однією лінією найбільше трицифрове число; двома лініями – найменше.
5. Робота над темою.
- Сьогодні ми починаємо знайомство з «Багатозначними числами». На першій сходинці живуть чотирицифрові числа.
Сьогодні на уроці ми почнемо знайомство саме з ними. Але спочатку:
- Полічіть одиницями до 10. Що утворюють 10 одиниць? (1 десяток)
- Полічіть десятками до 10 десятків. Що утворюють 10 десятків?( 1 сотню)
- Полічіть сотнями до 10 сотень. Що утворюють 10 сотень? (1 тисячу)
- Ми вміємо називати, читати і записувати числа до 1000. Однак є числа, більші від 1000. Якщо до тисячі додати одиницю, то отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один йде число тисяча два, а потім — тисяча три, тисяча чотири, тисяча п 'ять і т. д.
( У найбільшому пучку одна тисяча паличок. (Число тисяча двісті тридцять два.))
6. Дидактична гра «Оплески»
(До дошки виходять 4 учні: розряди тисяч, сотень, десятків, одиниць. Хтось із дітей називає чотирицифрове число. Кожен з учнів біля дошки повинен зробити по черзі стільки оплесків, скільки в розряді одиниць)
7. Робота в группах
- Попрацюємо в групах. У вас на столах картки із завданням. Напишіть в клітинках чотирицифрове число, назва якого складається з певної кількості слів: одного, двох, трьох, чотирьох.
з одного слова |
|
|
|
|
з двох слів |
|
|
|
|
з трьох слів |
|
|
|
|
з чотирьох слів |
|
|
|
|
8. Фізкультхвилинка. (Слайд 8)
Ми по Києву гуляєм
Фізкультхвилинку починаєм
Справа – Лавра, тут – Хрещатик,
А внизу – Дніпро.
В синім небі сонце сяє
І за нами промовляє:
Раз, два, три, чотири, п’ять
Будем дружніми зростать.
На «відмінно» будем вчитись
І ніколи не лінитись.
7. Робота з підручником.
а) Закріплення та осмислення знань.
- А зараз ми попрацюємо з підручником. Відкрийте його на с. 17, № 111 (усно, ланцюжком)
- Якщо ми додаємо до числа 1, то отримуємо …наступне число.
- Якщо ми віднімаємо від числа 1, то отримуємо …попереднє число.
б) Розвиток математичних умінь.
1. Приклади № 112- обчислити добутки, користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення ( 4 пр. – колект.; 2 пр. – сам.)
- Яким заканом множення ми скористалися?
2. Задача № 113 ( колект.)
- Прочитайте умову задачі.
- Про кого розповідається в задачі?
- В яких класах навчалися учні?
- Який журнал передплатили учні?
- Скільки учнів 1 класу передплатили журнал?
- А 2 класу?
- Що відомо про учнів 3 класу, котрі передплатили журнал?
- Яке запитання задачі?
- Чи зможемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі?
- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?
- Складемо план розв’язування задачі:
- Про що дізнаємося в 1 дії? 2 дії? 3 дії?
- Запишемо умову задачі коротко.
- Які головні слова?
- Продовжимо подорож по місту Києву.
- Як називається головна вулиця Києва?
- Сьогодні Хрещатик красива і сучасна вулиця. А колись на місці Хрещатика була Хрещата долина. Російський поет-мандрівник В.Ізмайлов більш ніж 200 років тому писав, що вулиці Хрещатика вимощені, майже не було кам’яних будинків, і називав це місце селищем, а не містом.
- А зараз ми уявимо, що мандруємо Хрещатиком і розв’яжемо задачу:
3. Задача № 114 ( умова на слайд 9), колективно розібрати, самостійно записати розв’язання.
|
За 1 год |
Кількість годин |
Відстань |
Велосипедист |
12 км |
2 год |
Однакова |
Турист |
? |
6 год |
4. Задача № 115* (усно), скласти вираз.
8. Робота з геометричним матеріалом.( Слайд10, 11)
- Порахуйте, скільки трикутників.
9. Підсумок уроку. «Мікрофон».
- Яким містом ми сьогодні подорожували?
- Що цікавого ви запам’ятали?
- Чого навчилися на уроці?
10. Домашнє завдання: с. 17 № 116.