Урок "Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач."

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирициф­рових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.

Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок математики 4 клас

Тема: Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах  2000. Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирициф­рових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння  розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.

 

Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку. ( Тема Слайд 1)

 

І. Організація класу до уроку.

-     Діти, всі готові до уроку? Сідайте.

У нас сьогодні ніби свято.

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться.

Й веселенько усміхніться.

Діти:  Добрий день вам, добрі люди!

           Хай вам щастя завжди буде.

           Не на день і не на рік –

          А на  довгий – довгий вік.

ІІ варіант:

- Любі учні! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром:

                              Ми вам раді, люди добрі,

                              І вітаєм щиро вас,

                             Та запрошуєм ласкаво

                             На урок в четвертий клас.

2. Мотивація навчальної діяльності:

- Математика - це цариця наук. Вона присутня повсюди: у повсякденному житті, у поезії, музиці, архітектурі, історії та географії. Сьогодні за допомогою математичних знань ми дізнаємося багато нового та цікавого про чудове місто України. А яке саме – дізнаємося, розв’язавши приклади .

( Слайд 2) -  4 клика

  • Молодці!
  • Наш урок – це маленька екскурсія  по  Києву. Ми не тільки познайомимося з його історією, але й дізнаємося як утворюються , називаються й читаються чотирицифрові числа, будемо розв’язувати задачі та приклади, працювати з геометричним матеріалом.

 

3. Усний рахунок

- А зараз ми з вами проведемо розумову розминку і дізнаємося багато цікавого про Київ. (Слайд 3)

Як і кожне місто, Київ має свою емблему - герб. Перший герб був створений в 15 столітті,  а  230  років тому Київ отримав новий герб з зображенням архангела Михаїла.

 

  • Полічіть від 15 до 23;            від 95 до 109;            від 993 до 1000
  • Розкажіть про число 230.                    ( 2 сот., 3 дес., 0 од.; трицифрове;

                                                парне; можна розкласти на три доданки: 200+30+0)

  • Назвіть сусідів числа  230; 325; 400; 699;           

 

 

  • А яка найбільша річка України  протікає в Києві?
  • Дніпро вважається річкою трьох народів, бо протікає не лише через Україну, а й Росію та Білорусію. Греки називали Дніпро Борисфеном, а ми , слов’яни, Славутою.

 

  • Знайдіть суму чисел 300 і 100                          ( 400)
  • Саме така найменша ширина Дніпра в межах Києва.
  • Знайдіть різницю чисел 750 і 150                    (600)
  • Це найбільша ширина Дніпра в межах Києва.
  •  Скільки сантиметрів в 9м 8дм 1 см?              (981см)
  • Саме така протяжність Дніпра, але в кілометрах на території України.
  • Знайдіть добуток чисел 2 і 3                            (6)
  • Саме така глибина Дніпра в наймілкішому місці.

 

 

(Слайд 4)

  • Перед вами  зображення Києво-Печерської лаври. Це найдавніший храм  міста. В ньому захоронено 117 святих-ченців. Вони мешкали у печерах, підземних келіях.

 

  • Доповніть числа, які ви бачите, до 117.

 

                                      100

              50                                                 17

              90                    117                       80

                                      110

  • Як можна назвати числа 50, 80, 100, 90?               (круглі)
  • Які числа зайві?  Чому?                                           (17, 117)

 

4. Хвилинка каліграфії

     - А  зараз відкриємо зошити, покладемо їх під нахилом  та проведемо хвилинку каліграфії.

- У 988 році київський князь Володимир хрестив Київську Русь. На честь князя над Дніпром споруджено ось такий пам’ятник. (Слайд 5)

- Пропишіть рядок цифр 9,8,8, повторюючи закономірність.

- Згадаємо, що цифри ми пишемо охайно, без виправлень, каліграфічно.

- Які  трицифрові числа можна скласти з цифр 9 та 8?

(записати каліграфічно на дошці)

 -  Підкресліть однією лінією найбільше  трицифрове число; двома лініями – найменше.

  5. Робота над темою.

- Сьогодні ми починаємо знайомство з  «Багатозначними числами». На першій сходинці  живуть чотирицифрові числа.

 

 Сьогодні на уроці ми почнемо знайомство саме з ними. Але спочатку:

- Полічіть одиницями до 10. Що утворюють 10 одиниць?  (1 десяток)

- Полічіть десятками до 10 десятків. Що утворюють 10 десятків?( 1 сотню)

- Полічіть сотнями до 10 сотень. Що утворюють 10 сотень?          (1 тисячу)

      -  Ми вміємо називати, читати і записувати числа до 1000. Однак є числа, більші від 1000. Якщо до тисячі додати одиницю, то отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один йде число тисяча два, а потім — тисяча три, тисяча чотири, тисяча п 'ять і т. д.

 

  • Розгляньте мал. (с.16, № 109 підручника) (Слайд  6)
  • Скажіть, яке число тут зображено за допомогою пучків з паличок  і окремих паличок?

( У найбільшому пучку одна тисяча паличок. (Число тисяча двісті тридцять два.))

  • Так, це число тисяча двісті тридцять два.
  • У ньому одна тисяча, дві сотні, три десятки і дві одиниці.
  • Це чотирицифрове число.
  •  У чотирицифровому  числі, крім розрядів одиниць, десятків і сотень, є ще розряд тисяч.

 

  •  Розгляньмо запис чотирицифрових чисел у нумераційній таблиці (с.17 підр.)  (Слайд 7)

 

  •  Прочитаймо ці числа. Числа починаємо читати з розряду тисяч. (Учитель читає числа, записані в таблиці, а потім пропонує учням прочитати їх повторно.)

 

  • А зараз навчимося записувати чотирицифрові числа. Їх починають записувати з розряду тисяч, тобто в такому ж порядку, як і читають.

 

  • Наприклад, число 1348 так і записують 1348.

 

  • Запишіть числа : 1897, 1903, 1400, 1040.

 

  • Із скількох цифр складаються чотирицифрові числа? (Чотирьох)

 

  6. Дидактична гра «Оплески»

(До дошки виходять 4 учні: розряди тисяч, сотень, десятків, одиниць. Хтось із дітей називає чотирицифрове число. Кожен з учнів біля дошки повинен зробити по черзі стільки оплесків, скільки в розряді одиниць)

 

7. Робота в группах

- Попрацюємо в групах. У вас на столах картки із завданням. Напишіть в клітинках чотирицифрове число, назва якого складається з певної кількості слів: одного, двох, трьох, чотирьох.

 

з одного слова

 

 

 

 

з двох слів

 

 

 

 

з трьох слів

 

 

 

 

з чотирьох слів

 

 

 

 

 

 

8. Фізкультхвилинка. (Слайд 8)

Ми по Києву гуляєм

Фізкультхвилинку починаєм

Справа – Лавра, тут – Хрещатик,

А внизу – Дніпро.

 

В синім небі сонце сяє

І за нами промовляє:

Раз, два, три, чотири, п’ять

Будем дружніми зростать.

На «відмінно» будем вчитись

І ніколи не лінитись.

7. Робота з підручником.

а) Закріплення та осмислення  знань.

- А зараз ми попрацюємо з підручником. Відкрийте його на с. 17, № 111 (усно, ланцюжком)

- Якщо ми додаємо до числа 1, то отримуємо …наступне число.

- Якщо ми віднімаємо від числа 1, то отримуємо …попереднє число.

 

б) Розвиток математичних умінь.

 

1. Приклади № 112- обчислити добутки, користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення ( 4 пр. – колект.; 2 пр. – сам.)

- Яким заканом множення ми скористалися?

 

2. Задача № 113 ( колект.)

 

- Прочитайте умову задачі.

- Про кого розповідається в задачі?

- В яких класах навчалися учні?

- Який журнал передплатили учні?

- Скільки  учнів 1 класу передплатили журнал?

- А  2 класу?

- Що відомо про учнів 3 класу, котрі передплатили журнал?

- Яке запитання задачі?

- Чи зможемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі?

- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?

 

 

 

- Складемо план розв’язування задачі:

- Про що дізнаємося в 1 дії? 2 дії? 3 дії?

 - Запишемо умову задачі коротко.

- Які головні слова?

 

 

 

 

- Продовжимо подорож по місту Києву.

- Як називається головна вулиця Києва?

- Сьогодні Хрещатик красива і сучасна вулиця. А колись на місці Хрещатика була Хрещата долина. Російський поет-мандрівник В.Ізмайлов більш ніж 200 років тому писав, що вулиці Хрещатика вимощені, майже не було кам’яних будинків, і називав це місце селищем, а не містом.

- А зараз ми уявимо, що мандруємо Хрещатиком і розв’яжемо задачу:

 

3. Задача № 114 ( умова на слайд  9), колективно розібрати, самостійно  записати розв’язання.

 

      За 1 год

     Кількість 

        годин

     Відстань

  Велосипедист

 

        12 км

 

         2 год

 

    Однакова

       Турист

 

            ?

 

         6 год

  • Про кого розповідається в задачі?
  • Скільки км проїжджає велосипедист за 1 год?
  • Скільки год він був в дорозі?
  • Знаючи, скільки км проїжджає велосипедист за 1 год і скільки годин він був в дорозі, про що можна дізнатися?
  • Що нам відомо про відстань велосипедиста та туриста?
  • Значить, знаючи відстань, що проїхав турист і скільки год він був у дорозі, зможемо дати відповідь на запитання задачі?

 

4. Задача № 115*  (усно), скласти вираз.

 

 

 

8. Робота з геометричним матеріалом.( Слайд10, 11)

- Порахуйте, скільки трикутників.

 

9. Підсумок уроку. «Мікрофон».

- Яким містом ми сьогодні подорожували?

- Що цікавого ви запам’ятали?

- Чого навчилися на уроці?

10. Домашнє завдання: с. 17 № 116.

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
3736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку