Урок "Узагальнення до розділу" Перша світова війна "

Про матеріал

Розробка уроку - гри з історії України 10 класу " Узагальнення і систематизації до розділу

" Перша світова війна " дає можливість учителю максимально ефективно перевірити набути навички під час вивчення даного матеріалу. . Методи та прийоми використані на уроці дадуть можливіть учням працювати з різними формами роботи, самостійно, в групах, що є більш ефективно для засвоїння матеріалу. Матеріал направлений на розвиток критичного мислення учнів.

Перегляд файлу

Конспект уроку 10 клас Історія України

Тема уроку: «Узагальнення і систематизація до розділу Перша світова війна»

Мета: повторити, узагальнити, закріпити й оцінити знання, набуті  впродовж вивчення розділу « Перша світова війна»; розвивати їхні вміння та навички, сформовані на попередніх уроках, а також розвивати вміння працювати у команді; створити комфортну атмосферу на уроці; виховний аспект уроку реалізується в результаті осмислення учнями подій історії України та формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення своїх знань.

Тип уроку: урок - гра.

Обладнання: роздатковий матеріал (критерії оцінювання), документи,карти, тестові завдання, портрети, маркери.

 

Хід уроку.

І Вступна частина

       Організаційні моменти

Учитель оголошує учням тему, завдання уроку та інформує про заплановані форми роботи, ділить дітей на групи.

 

ІІ Основна частина

Учитель:  Діти, сьогодні будемо працювати у такому форматі, ознайомтесь, будь ласка, які види роботи будуть . У вас на партах є критерії оцінювання кожного етапу.

Кожна група має набрати 100 балів, де враховуються різні види роботи:

  1. Колективна робота -5 балів
  2. Тестові завдання – 12 балів
  3. Робота з історичними документами – 18 балів
  4. Робота з картою – 10 балів
  5. Робота з історичним портретом або архітектурними пам’ятками (складання пазлів, опис) – 15 балів
  6. Складання кросвордів, таблиць, кола Вена, заповнення фішбоун тощо (на вибір вчителя) – 15 балів
  7. Розв’язання проблемної задачі з історії – 25 балів

Шкала переведення:

100-90 балів – 11-12 балів; 89- 80 балів – 10 – 11 балів; 79-70 балів – 9 балів.

Можна оцінити окремих учнів з команди які набрали меншу кількість балів, але учень/учениця були активними, витягували групу, були креативні у вирішенні окремих видів завдань – 10-11 балів.

1. Колективна робота (відповіді, виконання різних видів роботи колективно, доповнення, мова виступу, культура поведінки під час уроку, толерантне ставлення до конкурентів, дотримання правил ) максимум 5 балів, не дотримання одного із перелічених знімається по 0,5 балу.

2. Тестові завданнямаксимум 12 балів -  швидкість виконання – 2 бали, 10 завдання – правильна відповідь 1 бал.

1. Коли було створено Легіон УСС?

А серпень 1914        В квітень 1915

Б червень 1914     Г вересень1914

2. Організоване виселення людей, установ, підприємств та матеріальних цінностей з небезпечної місцевості в ході війни…

А депортація             В інтервенція

Б евакуація                Г анексія

3. Оберіть ланцюжок лідерів СВУ:

А. М. Баран, Г. Коссак, Т. Рожанківський;

Б.  Д. Донцов, А. Жук, В. Липський;

В. В. Дорошенко, Д.Донцов, А. Жук;

Г. К. Левицький, А. Жук, В. Липський;

4. Назвіть цитований документ:

«Теперішня хвиля кличе український нарід стати однодушно проти царської імперії, при тій державі, в якій українське національне життя знайшло свободу розвитку… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!»

А «Платформа»      В "Маніфест"

Б" І Універсал"Г "Війна і українці"

5. У якій битві УСС здобули бойове хрещення з перемогою?

А Ужоцький перевал

Б гора Маківка

В гора Лисоня

Г Галицька битва

6. У яку партію входили С. Петлюра, В. Винниченко?

А ТУП            В СВУ

Б «Юнацька спілка»        Г УСДРП

7 Виберіть правильні відповіді, політика російського уряду на захоплених територія в ході Першої світової війни:

1 Насильницька русифікація

2 Заборона російської мови

3 Масові депортації

4 Лояльне ставлення до УГКЦ

5 Заборонено «Просвіти», політичні партії

6 Вікривали українські гімназії,  газети і журнали

7 Співпраця з А. Шептицьким

8 Установіть відповідність між датами та подіями:

1. Заснування Загальної Української Ради

2 . Галицька Битва

3. «Юнацька спілка»

 

4 .Легальне заснування УСС

А 23 квітня 1915 р

Б Серпень-вересень 1914 р

В. 1915 р

Г 5 травня 1915 р

9 Встановіть хронологічну послідовність

А Створення Антати;

Б Вбивство Франца Фердінанда;

В Брусилівський прорив;

Г Створення Галицько – Буковинського генерал-губернаторства.

10 Характерна риса економічного розвитку України на початку ХХ ст. – це

А Промисловий переворот;

Б Автоматизація виробництва;

В Цехове виробництво;

Г Монополізація виробництва

 

Відповіді:1 А; 2 Б; 3 В; 4 В; 5 Б;  6 Г; 7 1,3,5; 8 1Г, 2Б, 3В, 4А; 9 АБГВ;10 Г.

 

3 . Робота з історичним документом максимум 18 балів, 

- час виконання – вклалися у зазначений час -2 бали, ні – 0 балів;

- виступи із повідомленням – 16 балів:мова виступу – 3 бал,  висвітлення змісту -10 бали, швидка відповідь на запитання інших груп – 3 бали,

Зясуйте, яку пряму та опосередковану інформацію можна отримати з документа.

Мовою джерела . Із спогадів Р.Черепахи та І.Вербила – військовополонених, після втечі у 1915 р.  «… Нас поставили рити окопи…(Конвоїри) б’ють і лають . Їжа дуже погана. Ячмінний суп без м’яса і навару, один фунт хліба дуже поганого… І два стакани чаю на день… Німецьскоріше за так дасть нашому голодному полоненому кусок хліба, австрієць хоче продати і взяти за півфунта рубль»

 

4. Робота з картоюшвидке виконання – 2 бали, правильне позначення із коментуванням події чи місця -7 балів.

C:\Users\Admin\Downloads\Screenshot_20210721_164748.jpg

 

Алгоритм роботи з картою

Проаналізуйте зображення  карти і з’ясуйте:

  • Яка битва зображена
  • Коли і як відбувалась подія
  • Яку додаткову інформацію можна почерпнути

(Брусилівський прорив 1916 р)

 

5. Робота з історичним портретом або архітектурними пам’ятками – максимум 15 балів:

-  складання пазлів – швидкість -2 бали ,

- характеристика або факти – 5 балів,

- відповіді на питання суперників – 8 балів (враховувати повноту відповіді, хронологічну послідовність)

C:\Users\Admin\Downloads\Screenshot_20210721_164819.jpg

 

C:\Users\Admin\Downloads\Screenshot_20210721_164842.jpg

(С. Петлюра, В. Винниченко, К. Левицький, Д. Донцов)

6.Складання кросвордів,таблиць, кола Вена тощомаксимум 15 балів:

- дотримання правил виконання даного завдання – 3 балів;

- швидкість виконання – 2 бали;

- представлення завдання – 5 балів

- спільна робота групи – 5 балів

 

Кожна команда обирає індивідуально методом жеребкування вид роботи.

«Кросворд»

Математичний кросворд - У світі математики

Кросворди | Головоломки | Математика, логіка, інтелектКросворди | Головоломки | Математика, логіка, інтелект

Метод критичного мислення-" Кола Вена (Діаграма Вена)"

асоціативний кущ Луіс де Ґонґора і Арґоте​ - Школьные Знания.com

 

  1. Розв’язання проблемної задачі з історії:
  • розділення проблеми на частини – 2 бали;
  • розв’язання простіших проблем, що віддзеркалюють окремі аспекти основної проблеми – 8 балів;
  • використання графічних зображень, щоб подати проблему різними способами –  5 балів;
  • розглянуті окремі випадки – 5 балів;
  •  поетапне виконання дослідження -  5 балів.

 

Перша світова війна

Яка оцінка Першій світовій війні на вашу думку, найбільше відповідає дійсності: 1) «Перша світова війна – негативна подія, оскільки принесла багато страждань народам Європи»; 2) «Перша світова війна – позитивна подія, оскільки принесла свободу народам Європи».

Свою відповідь обґрунтуйте , спираючись на правила переконливої аргументації, закони логіки та докази

ІІІ Закріплення.

Учитель. Діти , підводимо підсумки вашої роботи на уроці..

ІV. Рефлексивно – оцінювальний етап

Ви сьогодні - молодці, гарно працювали, за роботу на уроці отримали бали.  Робота у групі _ це відповідальність не тільки за себе, а за цілу команду. Звичайно креативні учні оцінені за активну участь.

На партах у вас кружечки різних кольорів,  ( кружечки де зелений колір – веселий , жовтий – нічого особливого, червоний - втомлений), наклейте на дошку враження від уроку.

V  Домашнє завдання. Підготувати цікаві факти про Михайла Грушевського.

Література

  1. Бурейко І.О, Хлібовська Г.М  Історія України: Навчальний посібник – Т., Астон 2018
  2. Терно С Проблемні задачі з історії: дидактичний посібник – Т., 2009
docx
Додано
21 липня 2021
Переглядів
2039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку