Розробка уроку - гри з історії України 10 класу " Узагальнення і систематизації до розділу
" Перша світова війна " дає можливість учителю максимально ефективно перевірити набути навички під час вивчення даного матеріалу. . Методи та прийоми використані на уроці дадуть можливіть учням працювати з різними формами роботи, самостійно, в групах, що є більш ефективно для засвоїння матеріалу. Матеріал направлений на розвиток критичного мислення учнів.
Конспект уроку 10 клас Історія України
Тема уроку: «Узагальнення і систематизація до розділу Перша світова війна»
Мета: повторити, узагальнити, закріпити й оцінити знання, набуті впродовж вивчення розділу « Перша світова війна»; розвивати їхні вміння та навички, сформовані на попередніх уроках, а також розвивати вміння працювати у команді; створити комфортну атмосферу на уроці; виховний аспект уроку реалізується в результаті осмислення учнями подій історії України та формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення своїх знань.
Тип уроку: урок - гра.
Обладнання: роздатковий матеріал (критерії оцінювання), документи,карти, тестові завдання, портрети, маркери.
Хід уроку.
І Вступна частина
Організаційні моменти
Учитель оголошує учням тему, завдання уроку та інформує про заплановані форми роботи, ділить дітей на групи.
ІІ Основна частина
Учитель: Діти, сьогодні будемо працювати у такому форматі, ознайомтесь, будь ласка, які види роботи будуть . У вас на партах є критерії оцінювання кожного етапу.
Кожна група має набрати 100 балів, де враховуються різні види роботи:
Шкала переведення:
100-90 балів – 11-12 балів; 89- 80 балів – 10 – 11 балів; 79-70 балів – 9 балів.
Можна оцінити окремих учнів з команди які набрали меншу кількість балів, але учень/учениця були активними, витягували групу, були креативні у вирішенні окремих видів завдань – 10-11 балів.
1. Колективна робота (відповіді, виконання різних видів роботи колективно, доповнення, мова виступу, культура поведінки під час уроку, толерантне ставлення до конкурентів, дотримання правил ) максимум 5 балів, не дотримання одного із перелічених знімається по 0,5 балу.
2. Тестові завдання – максимум 12 балів - швидкість виконання – 2 бали, 10 завдання – правильна відповідь 1 бал.
1. Коли було створено Легіон УСС?
А серпень 1914 В квітень 1915
Б червень 1914 Г вересень1914
2. Організоване виселення людей, установ, підприємств та матеріальних цінностей з небезпечної місцевості в ході війни…
А депортація В інтервенція
Б евакуація Г анексія
3. Оберіть ланцюжок лідерів СВУ:
А. М. Баран, Г. Коссак, Т. Рожанківський;
Б. Д. Донцов, А. Жук, В. Липський;
В. В. Дорошенко, Д.Донцов, А. Жук;
Г. К. Левицький, А. Жук, В. Липський;
4. Назвіть цитований документ:
«Теперішня хвиля кличе український нарід стати однодушно проти царської імперії, при тій державі, в якій українське національне життя знайшло свободу розвитку… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!»
А «Платформа» В "Маніфест"
Б" І Універсал"Г "Війна і українці"
5. У якій битві УСС здобули бойове хрещення з перемогою?
А Ужоцький перевал
Б гора Маківка
В гора Лисоня
Г Галицька битва
6. У яку партію входили С. Петлюра, В. Винниченко?
А ТУП В СВУ
Б «Юнацька спілка» Г УСДРП
7 Виберіть правильні відповіді, політика російського уряду на захоплених територія в ході Першої світової війни:
1 Насильницька русифікація
2 Заборона російської мови
3 Масові депортації
4 Лояльне ставлення до УГКЦ
5 Заборонено «Просвіти», політичні партії
6 Вікривали українські гімназії, газети і журнали
7 Співпраця з А. Шептицьким
8 Установіть відповідність між датами та подіями:
1. Заснування Загальної Української Ради
2 . Галицька Битва
3. «Юнацька спілка»
4 .Легальне заснування УСС
А 23 квітня 1915 р
Б Серпень-вересень 1914 р
В. 1915 р
Г 5 травня 1915 р
9 Встановіть хронологічну послідовність
А Створення Антати;
Б Вбивство Франца Фердінанда;
В Брусилівський прорив;
Г Створення Галицько – Буковинського генерал-губернаторства.
10 Характерна риса економічного розвитку України на початку ХХ ст. – це
А Промисловий переворот;
Б Автоматизація виробництва;
В Цехове виробництво;
Г Монополізація виробництва
Відповіді:1 А; 2 Б; 3 В; 4 В; 5 Б; 6 Г; 7 1,3,5; 8 1Г, 2Б, 3В, 4А; 9 АБГВ;10 Г.
3 . Робота з історичним документом – максимум 18 балів,
- час виконання – вклалися у зазначений час -2 бали, ні – 0 балів;
- виступи із повідомленням – 16 балів:мова виступу – 3 бал, висвітлення змісту -10 бали, швидка відповідь на запитання інших груп – 3 бали,
Зясуйте, яку пряму та опосередковану інформацію можна отримати з документа.
Мовою джерела . Із спогадів Р.Черепахи та І.Вербила – військовополонених, після втечі у 1915 р. «… Нас поставили рити окопи…(Конвоїри) б’ють і лають . Їжа дуже погана. Ячмінний суп без м’яса і навару, один фунт хліба дуже поганого… І два стакани чаю на день… Німецьскоріше за так дасть нашому голодному полоненому кусок хліба, австрієць хоче продати і взяти за півфунта рубль»
4. Робота з картою – швидке виконання – 2 бали, правильне позначення із коментуванням події чи місця -7 балів.
Алгоритм роботи з картою
Проаналізуйте зображення карти і з’ясуйте:
(Брусилівський прорив 1916 р)
5. Робота з історичним портретом або архітектурними пам’ятками – максимум 15 балів:
- складання пазлів – швидкість -2 бали ,
- характеристика або факти – 5 балів,
- відповіді на питання суперників – 8 балів (враховувати повноту відповіді, хронологічну послідовність)
(С. Петлюра, В. Винниченко, К. Левицький, Д. Донцов)
6.Складання кросвордів,таблиць, кола Вена тощо – максимум 15 балів:
- дотримання правил виконання даного завдання – 3 балів;
- швидкість виконання – 2 бали;
- представлення завдання – 5 балів
- спільна робота групи – 5 балів
Кожна команда обирає індивідуально методом жеребкування вид роботи.
«Кросворд»
Перша світова війна
Яка оцінка Першій світовій війні на вашу думку, найбільше відповідає дійсності: 1) «Перша світова війна – негативна подія, оскільки принесла багато страждань народам Європи»; 2) «Перша світова війна – позитивна подія, оскільки принесла свободу народам Європи».
Свою відповідь обґрунтуйте , спираючись на правила переконливої аргументації, закони логіки та докази
ІІІ Закріплення.
Учитель. Діти , підводимо підсумки вашої роботи на уроці..
ІV. Рефлексивно – оцінювальний етап
Ви сьогодні - молодці, гарно працювали, за роботу на уроці отримали бали. Робота у групі _ це відповідальність не тільки за себе, а за цілу команду. Звичайно креативні учні оцінені за активну участь.
На партах у вас кружечки різних кольорів, ( кружечки де зелений колір – веселий , жовтий – нічого особливого, червоний - втомлений), наклейте на дошку враження від уроку.
V Домашнє завдання. Підготувати цікаві факти про Михайла Грушевського.
Література