Урок узагальнення і систематизації знань з розділу "Прикметник"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань з розділу "Прикметник"
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Прикметник»

Мета уроку:

  • повторити, систематизувати та поглибити знання учнів про прикметник як частину мови;
  • навчати робити дослідження, лінгвістичний експеримент  та сприяти розвитку аналітичного мислення;
  • формувати вміння розпізнавати прикметники в мовленні, визначати рід, число та відмінки прикметників,з'ясовувати їх синтаксичну роль та їх роль у мовленні;
  • розвивати комунікативні уміння , навички вживати прикметники в усному та писемному мовленні, сприяти збагаченню образного мислення шестикласників.
  • удосконалювати навички роботи в групі
  • виховувати  шанобливе ставлення до рідної мови, народних символів-рослин

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань з використанням ІКТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

І. Організація учнів до роботи

               Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку

Учитель. Добрий день. Я дуже рада вас усіх бачити. Сідайте за свої робочі місця і перевірте, чи все необхідне для уроку у вас знаходиться на парті. Мені хочеться, щоб на сьогоднішньому уроці до нас прийшла ВОНА!А хто саме - ви дізнаєтесь, якщо визбираєте розпорошені вітром літери і складете з них слово. (У кабінеті в довільному порядку розвішені літери, що складають слово ВЕСНА)

        Опишіть весну, якою б ви хотіли її бачити!

 

     Тепла, зелена, усміхнена, сонячна, прекрасна, чудова, ароматна, …

 

ІІ. Актуалізація знань та умінь.

  1.                   Перевірка домашнього завдання (Plickers)

Якщо твердження правильне «Так» - плескаємо в долоні, якщо неправильне «Ні»  - тупочемо ногами.

 

1. Прикметник – це службова частина мови? (Ні)
2. Прикметник означає дію? (Ні)
3. Відповідає на питання чий? який? (Так)
4. Слова теплішає, радісно –прикметники? (Ні.)

5. У реченні прикметник є означенням, рідше присудком? (Так.)

6. Прикметник має три розряди за значенням? (Так)
7. Прикметник найчастіше використовується художньому  стилі? (Так.)
8. Ступені порівняння прикметника мають дві форми (Так)
9. Прикметник має кличний відмінок? (Ні)
10.Прикметник змінюється за родами, числами й відмінками? (Так)

11. Початкова форма прикметника -  називний відмінок однини жіночого роду? (Ні.)

12. Прикметник – друга за значенням частина мови після іменника? (Так.)

 

     2. Перегляд відео (повторення відомостей про прикметник)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже, діти,  тема нашого уроку « Узагальнення вивченого  про прикметник».
  • Розгорніть свої робочі зошити й запишіть дату  й тему  уроку.
  • Мета нашого уроку: повторити , узагальнити , систематизувати вивчений матеріал про прикметник.
  • На уроці ви повинні бути уважними, розумними, організованими, кмітливими

Такими Ви будете обовꞌязково, бо Ви  - найкращі,  бо Ви - ерудовані, бо Ви-активні.

  • Епіграфом до уроку я невипадково взяла  слова давньогрецького драматурга Есхіла: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні».

Прочитаймо всі разом ці слова, як ви їх розумієте?

 

 

1.  Кола Вена

Діти, а хто допомагає нам навчатися? А сусід по парті?

Хто є найближчим другом-сусідом Прикметника? Правильно! Це – іменник!

Пропоную Вам зараз попрацювати у парах – ви отримуєте ось такі кола – вони називаються кола Вена.

Прикметник пов’язаний із іменником, тому є багато спільних ознак, але є й відмінні. Це завдання саме на визначення спільного й відмінного між іменником і прикметником .

Діаграма Вена - це два кола, що частково накладаються одне на одне, утворюючи, таким чином, одну спільну частину та дві відмінні.

 

Завдання: у  спільній для двох кіл частині  записати спільні ознаки іменника та прикметника, а у відмінних частинах - відмінні ознаки.

 

Презентація робіт

 

2. Робота в парах

Щоб закріпити теоретичний матеріал, пропоную Вам обмінятися парами і виконати ще одне завдання

  • Замініть описові іменники прикметниками за зразком. Усно визначте групу прикметника за значенням.

ЗРАЗОК: пшениця з України – українська пшениця.

М’яч зі шкіри, вода з мінералами, кросівки Романа, зарядка зранку, гантелі з металу, дієта на тиждень, груша для боксу, нагороди батька.


3. Гра «Веселе коло»

Пропоную трішки пограти: ви отримуєте картки, передаєте їх по колу під музику. Коли музика зупиняється, описуєте ту картку, яка у вас залишилася і називаєте групу прикметників за значенням.

 

4. Робота в групах – Гра «Естафета»

 

По одному представнику від кожної команди по черзі виходять до дошки і виконують завдання.

  1. Кам’яний, м’який, легкий.
  2. Скляний, ввічливий, літній.
  3. Бабусин, малиновий, лисячий.
  4. Важкий, нічний, гарний.
  5. Бетонний, солодкий, паперовий.
  6. Мавпячий, квадратний, собачий.
  7. Осінній, білий, шкільний.
  8. Темний, учнівський, теплий.
  9. Словниковий, футбольний, теплий.
  10. Планетарний, батьків, сестрин.

 

 

 

 

5. Робота в групах – гра «Хмари слів»

Завдання: знайти у хмарках слів прикметники і утворити від них ступені порівняння

 

Вищий ступінь

+ -ш-

   -іш-

 

              більш

              менш      +

Найвищий ступінь

       най

       якнай      +

       щонай 

        найбільш     

        найменш       +

C:\Users\User\Downloads\Word Art 2 (1).pngE:\Прикметник_Відкритий урок\Новая папка\Word Art 2.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\Word Art 4.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://wordart.com/my-word-art

 

 

6. Колективна робота

Повторимо написання складних прикметників разом і через дефіс та написання прикметників з часткою не

https://learningapps.org/4671867

https://learningapps.org/6787590

7. Інтерактивна вправа « Сенкан»

 

Прикметник

Незамінний, прекрасний

Виражає, зв'язує , допомагає

У поезії створює образи

Означення.

 

Прикметник

Самостійний, змінний.

Виражає, називає, утворює.

Може мати ступені порівняння.

Повнозначне слово.

 

Рефлексивна мішень

Її можна використовувати не тільки для учнів, а й для ваших колег, слухачів, наприклад, майстер-класу. На уроках її добре використовувати протягом усього вивчення теми.

Мішень потрібно розділити на кілька частин (я поділила на 4 сектори), в залежності від чинників, які вас цікавлять. Чим ближче до цілі – тим більший бал. Кожен учень може зробити чотири постріли – у кожен сектор по одному. Якщо йому не сподобалося, то він обирає 0, якщо середньо – то 5, якщо йому все сподобалося – то буде ближче до середини.

 

Рефлексивна мішень 

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку