Урок узагальнення і систематизація знань "Дім. Квартира"

Про матеріал

Мета: продовжувати роботу за темою «Дім. Квартира» розширювати й уточнювати словниковий запас учнів; формувати вміння давати повні відповіді на запитання, будувати зв'язні висловлювання; учити сприймати на слух, розуміти і запам'ятовувати з одного прослуховування інструкцію, що стосується ігрових завдань, розвивати комунікативні здібності учнів, уяву, пам'ять, мислення; виховувати чуття мовленнєвого етикету.

Бажані результати: розвиток ключових компетентностей

  • -спілкування державною мовою: вміти усно висловлювати і тлумачити поняття( через слухання говоріння, читання, та застосування мульти недійних засобів.
  • -уміння навчатися: вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення,оцінювати власні результати навчання.
  • -соціальні і громадські: уміння працювати з іншими на результат,
  • -здоров'язбережувальна: усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя та здоров'я людини, здатність та бажання дотримуватися здорового способу життя.
Перегляд файлу

Клас: 1-В

Предмет: українська мова

Дата проведення: 14.02.2017

Вчитель: Безцінна В. В.

Тема: Дім. Квартира

Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань

Мета: продовжувати роботу за темою «Дім. Квартира»розширювати й уточнювати словниковий запас учнів; формувати вміння давати повні відповіді на запитання, будувати зв’язні висловлювання; учити сприймати на слух, розуміти і запам’ятовувати з одного прослуховування інструкцію, що стосується ігрових завдань, розвивати комунікативні здібності учнів, уяву, пам’ять, мислення; виховувати чуття мовленнєвого етикету.

Бажані результати: розвиток ключових компетентностей

  • спілкування державною мовою: вміти усно висловлювати і тлумачити поняття( через слухання говоріння, читання, та застосування мульти недійних засобів.
  • уміння навчатися: вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення,оцінювати власні результати навчання.
  • соціальні і громадські: уміння працювати з іншими на результат,
  • здоровязбережувальна: усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя та здоровя людини, здатність та бажання дотримуватися здорового способу життя.

Словник: стіл, стілець, диван, крісло, ліжко, полиця, шафа, комод, вішалка,помешкання, будинок, хата, оселя, дім, квартира, вітальня, спальня, дитяча, передпокій.

Обладнання: предметні малюнки із зображенням меблів, малюнки «Вітальня», «Спальня», «Дитяча», презентації, музичний супровід.

 

Хід уроку

  1. Організація класу до роботи
  • Подивіться мені в очі. Поглянемо один на одного, посміхнемося.

Девіз нашого заняття такий:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

  • Як ви розумієте ці слова?

IIАктуалізація та мотивація навчальних знань

Мовна  розминка  «Щоб язичок був слухняним»

1)Чистомовка.

Іл, іл, іл —  у нас великий стіл,

Ець, ець, едь —  стоїть стілець,

Иця, иця, иця —  на стіні полиця,

Афа, афа, афа —  у кутку велика шафа,

Ира, ира, ира —  у нас нова квартира.

- Приготуйте, будь ласка,  долоні. При другому читанні чистомовки ви плескаєте в долоні, коли почуєте звук і.

2) Скоромовка (проговорювання).

На столі стоїть сільниця,

У сільниці —  сіль.

  1. Повідомлення теми уроку
  • Сьогодні науроці, як ви вже здогадалися, ми будемо знайомитися з нашими квартирами,д омами та меблями ,які в них знаходяться. Будемо вчитися правильно називати та вимовляти їх українською мовою,складати речення з цими словами Навчимося запрошувати один одного у гості. Вивчимо нові слова. Продовжуємо вчитись працювати в групах. Для цього пригадаємо правила успіху в групах.
  • Груповийуспіхзалежитьвідуспіху та зусильусіхчленів.

! Ми так само важливо , як і Я

! Працювати так, щоб не заважати іншим

!  Не говорити всім одночасно

!  Намагатися зрозуміти один одного

!  Перед роботою потрібно домовитися ,хто яку роботу буде виконувати

 

  1. «Мозкова атака»

-Діти, за малюнками дайте, будь ласка відповіді на питання.

        -Як по-різному можна назвати житло? (Хата, будинок, дім, оселя)

-Чим відрізняються будинки один від одного? (Матеріалом: глиняний, дерев’яний, цегляний; розмірами: великий, маленький, 1,2,3-кімнатний; висотою: одноповерховий, багатоповерховий тощо.)

-Для чого їх будують?

-В яких будинках люди мешкають у місті ,селі?

- Правду люди кажуть, що всюди добре, а дома найкраще. Хто ж не любить свого помешкання?

    2. Розповідь дітей.

     - Розкажіть,за якою адресою знаходиться ваш дім?

IV. Сприйняття та осмислення нового матеріалу

1. «Доповни речення»

Кімната, де готують-це…

Кімната, де відпочивають-це…

Кімната, де зустрічають гостей-це…

Кімната, де вмиваються-це…

- Кімнати які? (гарні, затишні, чисті,привітні, світлі, просторі…)

2.Гра «Що тут не так?»

— У ванній кімнаті я граюся. (Ні у ванній кімнаті миються.)

— У кухні я вмиваюся. (Ні у кухні готують їжу.)

— У дитячій кімнаті я обідаю. (Ні, у дитячій кімнаті граються, роблять уроки, читають, відпочивають.)

— У спальні я приймаю гостей. (Ні, у спальні сплять.)

— У вітальні я сплю. (Ні, у вітальні приймають гостей.)

— Квартира гарна, світла, чиста, велика. Але чого в ній бракує?

 

 

3.Словникова робота

- Я демонструю предметні картинки і чітко промовлятиму їхні назви, а ви хором повторюйте.

Я у кожній є квартирі:

Сидіння та ноги чотири.

Для комфорту спинку маю,

Багато місця не займаю ( Стілець)

 

Односпальне чи двоспальне

Прямокутне чи овальне

Ми на ньому лежимо,

А як ніч прийде - спимо. ( Ліжко)

 

Є компютерний, письмовий,

Однотонний, кольоровий.

Ми за ним навчаємось,

Пишемо і граємось. ( Стіл)

 

Одяг у собі збирає,

На поличках розкладає.

Є стандартна, є висока,

Є вузька, а є глибока. ( Шафа)

 

Він не ліжко, хоч спимо,

Лежимо і сидимо.

Не простий, а розкладний,

Невеликий і зручний. ( Диван)

 

- Як назвати це все одним словом?

 

V. Закріплення та осмислення знань.

1. Робота в групах.

Перша і друга команди збирають малюнок , готують розповідь про кімнату. Одна із частин малюнка у сусідньої команди. Вам потрібно обмінятися частинами, використовуючи ввічливі слова.

Третя команда підбирає меблі для вітальні. Четверта команда для дитячої кімнати.

План розповіді.

1.Як називається кімната?

2.Для чого вона призначена?

3.Які меблі в нійзнаходяться?

Фізкультхвилинка.

VI. Узагальнення і систематизація знань.

  • Що зображено на малюнках?
  • У яких випадках кажуть «живуть, як кішка з собакою»?
  • Кого називають «не розлий вода»?
  1. Повторення лічилки.

Рахувати дітки вчили,

Барбариски полічили:

Раз, два, три, чотири, пять-

Дуже смачно рахувать!

  1. Інсценізація ситуації «Запрошення в гості», «Знайомство друга (подруги) з мамою».

 

IV. Підсумок уроку

— Які нові слова запам’ятали?

— Що вони означають?

— Що було для вас найцікавішими?

Гра «Перекладач»

•Кровать (ліжко)

•стул (стілець)

•кресло (крісло)

•полка (полиця).

Гра «Який малюнок зайвий?»

 

 

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку