Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую дієслова»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про дієслово; закріплювати вміння добирати дієслова, складати з ними речення, сприяти розвитку зв’язного мовлення, формуванню ключових компетентностей.
Перебіг уроку
І. Повідомлення теми, мети уроку. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
Технологія «Мозковий штурм»
Каліграфічна хвилинка
Сс сс сл слово дієслово
Звуко-буквений аналіз слова «дієслово»
ІІ. Основна частина уроку
Завдання 1
Розподілити слова в колонки «Іменник», «Прикметник», «Дієслово».
(Кожен отримує картку зі словом, виходить до дошки, прикріплює картку під відповідною назвою частини мови.)
Слова на картках: парк, розваги, безпека, професія, атракціон, веселий, корисний, безпечний, цікавий, захоплюючий, загубив, знайшла, роблю, лечу, пройду.
Завдання 2
Записати в зошит тільки дієслова з попереднього завдання.
Завдання 3
До виписаних дієслів дібрати й записати дієслова, які називають дію багатьох предметів.
Завдання 4 (гра «Доміно»)
(Кожен отримує картку з написаними двома дієсловами: перше слово картки є антонімом до другого слова картки одного з однокласників; завдання – уважно слухати й швидко створювати «ланцюжок» антонімів.)
|
Продали |
купили |
закінчили |
почали |
опускав |
підіймав |
рухалися |
стояли |
раділи |
сумували |
плакали |
сміялись |
трудились |
лінувались |
говорив |
мовчав |
пірнаю |
виринаю |
зустрічають |
проводжають |
виливаю |
наливаю |
відчиняю |
зачиняю |
впало |
підвелося |
кричали |
шепотіли |
збільшити |
зменшити |
змерз |
нагрівся |
|
У зоопарку
Минулого місяця ми пішли до зоопарку. Ми пішли із задоволенням, адже довго чекали цієї екскурсії.
Там ми слідкували за слоном, слідкували за потішними мавпочками. Милувалися незвичайною красою павичевого хвоста і різнобарвних папуг. Наприкінці екскурсії рушили до бегемота, а потім рушили додому.
Нам дуже сподобалось у зоопарку.
Завдання 5
Знайти у тексті дієслова.
Завдання 6
Завдання 7
(Запис 3-4-х словосполучень у зошити.)
Завдання 8
(Самостійне об’єднання учнів у творчі групи, робота над проєктами, презентація роботи.)
ІІІ. Заключна частина уроку
IV. Повідомлення домашнього завдання
Завдання на картках: виписати дієслова з поданих речень; дібрати до запропонованих дієслів по два іменники.
Список використаних джерел