Урок "Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу "Досліджую дієслова""

Про матеріал
Завдання уроку спрямовані на узагальнення та систематизацію знань учнів про дієслово; закріплення вміння добирати дієслова, складати з ними речення, сприяння розвитку зв’язного мовлення, формування ключових компетентностей.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Досліджую дієслова»

 

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про дієслово; закріплювати вміння добирати дієслова, складати з ними речення, сприяти розвитку зв’язного мовлення, формуванню ключових компетентностей.

 

Перебіг уроку

 

І. Повідомлення теми, мети уроку. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

 

  • Сьогодні ми завершуємо вивчення теми, над якою працювали останні два тижні. Яка це тема?

Технологія «Мозковий штурм»

  • Що нам відомо про дієслово?

Каліграфічна хвилинка

Сс сс сл слово дієслово

Звуко-буквений аналіз слова «дієслово»

 

ІІ. Основна частина уроку

  • Які частини мови вивчали до дієслова?
  • Що називають іменники?
  • Що називають прикметники?
  • Що називають дієслова?

Завдання 1

Розподілити слова в колонки «Іменник», «Прикметник», «Дієслово».

(Кожен отримує картку зі словом, виходить до дошки, прикріплює картку під відповідною назвою частини мови.)

Слова на картках: парк, розваги, безпека, професія, атракціон, веселий, корисний, безпечний, цікавий, захоплюючий, загубив, знайшла, роблю, лечу, пройду.

Завдання 2

Записати в зошит тільки дієслова з попереднього завдання.

  • Дію одного чи багатьох предметів вони називають?

Завдання 3

До виписаних дієслів дібрати й записати дієслова, які називають дію багатьох предметів.

Завдання 4 (гра «Доміно»)

  • Чи є серед записаних дієслів синоніми?
  • Чи є серед них антоніми?
  • Утворіть «ланцюжок» із дієслів-антонімів.

(Кожен отримує картку з написаними двома дієсловами: перше слово картки є антонімом до другого слова картки одного з однокласників; завдання – уважно слухати й швидко створювати «ланцюжок» антонімів.)

 

 

Продали

купили

закінчили

почали

опускав

підіймав

рухалися

стояли

раділи

сумували

плакали

сміялись

трудились

лінувались

говорив

мовчав

пірнаю

виринаю

зустрічають

проводжають

виливаю

наливаю

відчиняю

зачиняю

впало

підвелося

кричали

шепотіли

збільшити

зменшити

змерз

нагрівся

 

 

  • У яких парках були наші друзі?
  • Прочитайте враження Ґаджика від походу до зоопарку.

 

У зоопарку

Минулого місяця ми пішли до зоопарку. Ми пішли із задоволенням, адже довго чекали цієї екскурсії.

Там ми слідкували за слоном, слідкували за потішними мавпочками. Милувалися незвичайною красою павичевого хвоста і різнобарвних папуг. Наприкінці екскурсії рушили до бегемота, а потім рушили додому.

Нам дуже сподобалось у зоопарку.

 

Завдання 5

Знайти у тексті дієслова.

  • Чи хороший текст Ґаджика? Чи потребує він удосконалення?

Завдання 6

  • Замініть дієслова, які повторюються, синонімами та запишіть їх парами.
  • Для чого потрібні синоніми?

 

  • Швидко біжить час уроку… Яке дієслово почули у вислові?
  • У якому значенні вжито вислів «біжить час»?
  • Чи істинним буде твердження: «Дієслово „біжить“ – багатозначне»?

Завдання 7

  • Доведіть багатозначність дієслова. Складіть словосполучення.

(Запис 3-4-х словосполучень у зошити.)

  • Введіть одне зі словосполучень (на вибір) у речення, запишіть.

 

 

  • Під час вивчення теми «Досліджую дієслово» ми ознайомилися з медіа – рекламою. Що таке реклама?
  • Якою має бути реклама, щоб привернути увагу?

Завдання 8

  • Уявіть, що ви власники рекламних агенцій. Ви отримали замовлення на створення друкованої реклами одного з парків: зоопарку, рослинного парку, мотузкового парку, парку професій. Ви маєте 5 хвилин, конверт із зображеннями, які можна використати, кольорові олівці, фломастери, ручки, клей, ножиці, знання і фантазію. Створіть рекламні афіші та презентуйте власні роботи.

(Самостійне об’єднання учнів у творчі групи, робота над проєктами, презентація роботи.)

 

  • Чи були використані дієслова у рекламах?
  • У прямому чи переносному значенні вжито дієслова?

ІІІ. Заключна частина уроку

  • Що сьогодні зробили за урок?
  • Що називають дієслова?
  • На які запитання відповідають?

IV. Повідомлення домашнього завдання

Завдання на картках: виписати дієслова з поданих речень; дібрати до запропонованих дієслів по два іменники.

 

 

Список використаних джерел

  1. Абрамюк Т. Л. Українська мова та читання. 2 клас. Частина 2. Харків: Вид. група «Основа», 2019. (Серія «Мій конспект»).
  2. Паламарчук В. М., Лобчук О. Г. Навчаймося рідної мови. Система розвивальних вправ для учнів 3(2)-4(3) класів: посібник для вчителя. Київ: Освіта, 1999.
  3. Пономарьова К. І. Українська мова та читання: підручник для 2-го класу ЗЗСО: у 2-х частинах: частина 1. Київ: УОВЦ «Оріон», 2019.

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку