Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Многочлени»
Обладнання: Презентація до уроку, Відеофільм «Народжені в Україні. Михайло Пилипович Кравчук», тестові завдання, картки із завданнями, шифровка, кросворд
Тип уроку: узагальнюючий
БЛОК «ВХІД» - МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП УРОКУ
1. Навчальний елемент «Створення сприятливої атмосфери» Слайд 1
Прийом: епіграф
Математик повинен бути поетом в душі.
Софія Ковалевська
Сенкан
Математика
Захоплююча, ясна
Доводить, навчає, переконує
Математика – цариця всіх наук
Меганаука
2. Навчальний елемент «Мотивація»
Прийом: міжпредметний зв'язок , залучення знань дітей з української мови та літератури
Що таке сенкан?
Це вірш, що складається з п’яти рядків Слайд 2
1. Тема – іменник
2. Два прикметники
3. Три дієслова
4. Фраза з 4-х слів і висловлює ставлення до теми
5. Одне слово – синонім до першого
Чим не літературний многочлен?
Оголошення теми уроку.
Обговоримо мету і завдання уроку.
І так, тема уроку: «Узагальнення знань з теми «Многочлени» . Слайд 3
3. Навчальний елемент «Цілепокладання»
Прийом: колективна робота учнів
3.1 Формування мети і проміжних цілей уроку:
Визначення складової предметної компетентності відповідно до навчальної програми
Змістовний компонент
Учень наводить приклади:
-числових виразів;
-виразів зі змінними;
-одночленів;
-многочленів
Учень пояснює:
- як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних;
- що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу,
одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт;
Діяльнісний компонент:
Учень формулює:
- означення: одночлена, степеня з натуральним показником;
- означення многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена;
- властивості степеня з натуральним показником;
- правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
Учень розв’язує вправи, що передбачають:
Ціннісний компонент:
Визначення ключових компетентностей:
Спілкування державною мовою:
Математична компетентність:
Основні компетентності у природничих науках і технологіях:
Інформаційно-цифрова компетентність:
Уміння вчитися впродовж життя:
Ініціативність і підприємливість:
Соціальна і громадянська компетентності:
Екологічна грамотність і здорове життя:
3.2 Прогнозування змісту та результатів роботи
Емоційно-ціннісна складова компетентності (очікувані результати)
Після цього уроку ви:
ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
ІІ. Блок «Теорія»
І. Підготовка до сприйняття нового матеріалу
Прийом: робота в парах, розгадування кросворду.
Кожна пара отримує схему кросворду
Супроводжується слайдом 4 (слайд показую для перевірки відповідей)
Розгадати кросворд.
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
р |
|
|
|
м |
|
|
|
|
ж |
|
д |
|
|
|
н |
|
|
р |
|
н |
|
и |
|
|
к |
о |
е |
ф |
і |
ц |
і |
є |
н |
т |
|
|
г |
|
|
в |
|
с |
|
а |
|
|
|
о |
|
|
н |
|
т |
|
т |
|
|
|
ч |
|
|
я |
|
ь |
|
а |
|
|
|
л |
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
ст |
е |
п |
і |
н |
ь |
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
я |
|
|
|
|
|
|
По вертикалі
1.Сума кількох одночленів.
2. Рівність,що містить змінну.
3.Рівність двох виразів.
4. Друга координата точки.
По горизонталі
5.Числовий множник одночлена, записаного в стандартному вигляді.
6. Добуток кількох рівних множників.
ІІІ Блок «Практика»
Прийом: індивідуальна робота з самоперевіркою
Сенкан 2
Навчання
Цікаве, пізнавальне
Навчає, зацікавлює, усвідомлює
Навчання без міркувань – даремне, міркування без навчання небезпечне.
Знання
1. Математичний диктант (коло дошки два учні, пишуть на дошці, перевіряємо)
1.Знайдіть добуток одночлена 3х на многочлен 5-6х²
2.Знайдіть добуток многочленів х+1 і х-3
3.Подайте у вигляді суми многочлени х-у² і х²+у²
4. Розкладіть на множники вираз х3 - ху2 - 6у2 + 6х2
Сенкан 3
Рівняння
Гармонічні, многоголосі
Заворожують, дивують, надихають
Вони відкрили мені гармонію математики
Рівності
2. Завдання в групах.
Прийом: робота в групах
Учні діляться на 3 групи . Кожна група отримує завдання (по одному рівнянню), розв’язують, обговорюють і представник з кожної групи розв’язує на дошці одне рівняння і коментує.
1. Розв’яжіть рівняння:
А) (х-2)(х+3) = х²-х
Б) (3у-4)(у+1)=у(3у+1)
В) 3х( х - 1 ) - 7 = 0,5х( 1 + 6х )
Сенкан 4
Учитель…
Мудрий, уважний,
Навчає, виховує, любить.
Той, хто творить Людину.
Майстер.
3. «Шифровка» Ми повинні розшифрувати вислів вченого Едісона.
Прийом: пошук відповідностей
Учні дописують праву частину виразу, підбирають слово і розшифровують вислів.
5х=20; 7-2х=3; (а+в)с; (а+в-с)у²; (2х-у)(3у+х); 6с+5х-(2с+5х)
Ключ Слайд 5
Навчити
|
Мислити |
Найважливіше |
Цивілізації - |
Людину |
Завдання |
|
|
|
|
|
|
|
|
Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити.
Томас Алва Едісон (англ. Thomas Alva Edison; 1847–1931) — американський учений і винахідник, автор понад 1000 патентів на винаходів. Винайшов, зокрема лампу розжарювання, телефон і фонограф.
Релаксація «Водоспад»
Виберіть зручну позу, заплющить очі. Дихайте рівномірно, спокійно. Звільніться від напруження. Глибоко вдихніть, повільно видихніть. Ви спокійні, ви задоволені.
Уявіть поле й себе на ньому. Ви стоїте босими ногами на теплій землі. Озирніться навкруги, зауважте все, що потрапляє вам на очі. Підніміть голову й подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте, тепле. Відчуйте тепло й енергію сонця.
Поверніть голову вправо, знайдіть поглядом водоспад. Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до нього. Подивіться, яка прозора вода, відчуйте свіжість біля водоспаду. Станьте під водоспаді прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне, очищає ваше тіло й душу. Відчувши приємне очищення й задоволення, вийдіть із-під водоспаду. Поверніться на луг і станьте обличчям до сонця.
Глибоко вдихніть і повільно видихніть. Ви змили з себе всі емоційні хвилювання, неприємні спогади й думки. Уявіть, що сонце вам посміхається. Посміхніться йому. Простягніть руки назустріч сонячному промінню, пориньте в нього. Прийміть «сонячний душ» з голови до ніг. Відчуйте, як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, наповнюючи його сонячним світлом, сонячною енергією. Ви насичені чистою енергією здоров'я, вам приємно, добре. Вдихніть і, не видихаючи, розкрийте очі.
4. Тестова робота (на оцінку)
Прийом: виконання тесту.
Тестові завдання. Виконання тестових завдань.
1) так. 2) ні; 3) не знаю.
1) тричлен. 2) двочлен. 3) многочлен нестандартного вигляду.
1) 2х – 3. 2) -21. 3) у(х - у).
1) 2х³ - с - 3с. 2) 2х³ - с + 3с. 3) 2х³ - с · 3с.
6сх – 9су:
9. Зведіть подібні члени многочлена: у² - 3у + у – 1 - 2у² - 5у.
1) у² - 7у – 1; 2) -у² - 7у – 1; 3) у² + 8у – 1.
БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»
Прийом: гра «Вірю не вірю»
Гра «Вірю не вірю»
На запитання відповідаємо мовчки за допомогою карток (червона – ні, жовта – так.)
Бесіда
Прийом: «Учені та їх відкриття»
Відеофільм «Народжені в Україні. Михайло Пилипович Кравчук»
IV. Завдання додому.
Ви дуже гарно попрацювали на уроці. Надіюсь, що те, що вивчили на уроці ви не забудете і закінчити урок хочу словами французького фізика – інженера Лауе «Освіта є те, що залишається, коли все вивчене вже забуто». Впевнена, що знання, які ви отримуєте на уроках математики відповідають вимогам часу, в якому ми живемо і будуть вам потрібні.
Домашнє завдання
Повторити п.10-13 ст. 87-88 Завдання №3 «Перевір себе» Тест
Піду в математики!
Піду в математики, вірші писатиму цифрами!
Шукатиму рими у коренях, навіть в іксах.
Та графік параболи просто поставлю епіграфом.
І душу ховатиму в мінусах. Може, в плюсах.
Піду в математики! Точність там, чіткість увічнені.
Безпристрасний рух різних ліній, без слів і принад.
А буде душа розриватись від болю і відчаю,
Візьму на папері і виведу: ігрик квадрат!
Катруся Матвієнко
Многочлени
КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК
Підготувала
вчитель математики
Прилуцької
ЗОШ І-ІІІст№12
Котелянська
Ірина Едуардівна