Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Тригонометричні рівняння»

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизація знань з теми «Тригонометричні рівняння». Урок-гра допоможе у цікавій формі узагальнити вивчений матеріал з даної теми
Перегляд файлу

                                  Урок N 40 (05.02.2023)

10 клас                              Академічний рівень

Учитель: Гончаренко Анатолій Миколайович

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Тригонометричні рівняння»

Мета:     узагальнити і систематизувати знання учнів про тригонометричні функції;

  • розвивати вміння використовувати властивості тригонометричних функцій для розв`язання вправ, творчу активність,  увагу, логічне мислення, пам’ять, культуру математичного мовлення, вміння працювати самостійно, вміння спілкуватись, допомагати іншим;
  • розширювати кругозір учнів, розвивати навички самостійної роботи з додатковою літературою;
  • виховувати уважність, кмітливість, наполегливість , охайність, працьовитість,  дисциплінованість,  самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів,   вміння  оцінювати дії свої та інших учнів;

Тип уроку: систематизації та узагальнення знань,  урок-гра.

Обладнання: роздаткові картки для математичного диктанту, картки для

математичного лото.

Епіграф уроку:

«Математика – цариця наук. Її улюблениця – істина. Її вбрання – простота.

Палац цієї володарки оточений тернами. І щоб досягти його, кожному

доводиться пробиватися крізь хащі. Краса його відкривається тільки розуму».

 

 

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент. Робота з епіграфом.

ІІ. Фронтальне опитування класу

1. Записати формули для розв’язання тригонометричних рівнянь:

sin x= a,cos x=a, tg x=a, ctg x=a

2. Якщо отримано у=arccos(-x), у=arcctg(-x), як правильно записати

розв’язок таких рівнянь?

3. Чому  дорівнює  sin(arcsinx ),  cos (arcosx ) , tg (arctg x),  ctg (arcctg x)?

ІІІ. Математичний диктант (За виконане завдання кожен учень може максимально отримати 4 бали)

Інструкція для виконання  завдання: у клітинці

біля правильної відповіді поставити хрестик

 

 

 

 

Прізвище та ім'я учня

 

½

 

 

Sin x

 

 

               arcos x

 

 

            √5

 

                     π

                        √3

 

                               1

 

                 Cos x

 

 

                  arcsin x

                      1/3

 

 

√2/2

 

           arctg x

 

               -1

√3/2

 

 -1/2

 

 

 

        tg x

 

                                                                            √2

 

                       ctg x

 

arctg x

 

                 0

 

         √3/3

 

Питання диктанту

1. Обернена функція для синуса- відповідь (АРКСИНУС)

2. Косинус 600     -    відповідь  (1/2)

3. Тангенс 450     -    відповідь  ( 1 )

4. Обернена функція для тангенса   -  відповідь  (АРКТАНГЕНС)

5. Синус 600     -    відповідь   ( √3/2)

6. Котангенс 300    -      відповідь     (√3 )

7. Обернена функція для косинуса – відповідь (арккосинус)

8.соs ( arcosπ)  -       відповідь     (π)

9. Обернена функція для котангенса    - відповідь   (АРККОТАНГЕНС)

10. Синус (-300)       -   відповідь  (-1/2)

11. Косинус 450       - відповідь (  √ 2/2  )

12. Тангенс (-450)      -   відповідь  (-1)

 

IV. Математичне лото (За виконане завдання кожен учень може максимально отримати 4 бали)

 Інструкція для виконання  завдання: З мішечка дістаємо

пластикове яйце з-під «КІНДЕР-СЮРПРИЗУ» під певним номером. На дошці

знаходиться кольорова картка на яку ми наклеюємо заготовлений номерок.

Всередині яйця завдання на розв’язання тригонометричних рівнянь окремих

випадків).

Картка для математичного лото

 

   11

 

 

 

     5

 

 

       9

 

   7

  1

 

 

       3

 

  10

 

 

     4

 

     2

    8

 

   12

 

      6 

 

1. sin x=0    ; 2. cos x=1;       3. tg x=0;      4. sin x=1;      5. cos x=0;      6. sin x=-1;

7. tg x=-1;     8. tg x=1;        9. cos x=-1;    10. ctg x=0;    11. ctg x=-1;    12.ctg x=1.

Фізкульхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо —

Знання здобуваємо!

 

V. Розв’язування тригонометричних рівнянь. (За виконане завдання біля дошки кожен учень максимально може отримати 4 бали)

1. -2 sin (х + π/4  )= √3

2. 6cos2-13sin x=12

3. -3 cos2 x+2 sin x cos x+5 sin2 x=2

VI. Рефлексія

  1. Чи цікаво вам було сьогодні на уроці?
  2. Що вам найбільше сподобалося або не сподобалося сьогодні на уроці?

За нашу спільну плідну працю я хочу вам подарувати ялинки та зачитати вірш

«Про математику»

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

VIІ. Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи.

Повторити §§15-17, Виконати N 17.4(3) , 17.6 (5,6)

 

 

doc
До підручника
Алгебра і початки аналізу (академічний рівень) 10 клас (Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С.)
Додано
3 січня
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку