Урок узагальнення. Контрольна робота

Про матеріал
Підсумково-узагальнюючий урок за темою "Україна в умовах десталінізації". Контрольна робота
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2

 Україна в умовах десталінізації

Варіант 1

1 рівень: у запропонованих завданнях виберіть одну правильну відповідь:


1. Яка нова область була створена в складі УРСР з нагоди святкування 300-річчя Переяславської ради?
а)Закарпатська;   б)Кримська;   в)Івано-Франківська;   г)Черкаська.
2. Яке твердження є хибним?
а)повний текст доповіді М. Хрущова на закритому засіданні ХХ з’їзду КПРС не публікувався в радянських ЗМІ аж до 1989 року;
б)доповідь М. Хрущова на закритому засіданні ХХ з’їзду КПРС містила детальний аналіз причин культу особи;
в)повість І. Еренбурга «Відлига» була написана до річниці смерті Й. Сталіна;
г)висловлена М. Хрущовим критика культу особи Й. Сталіна сприяла політичному та морально-психологічному оздоровленню радянського суспільства.
3. У якому місті УРСР у 1963 році протестні акції робітників щодо політики влади призвели до встановлення на тиждень воєнного стану?
а)Краматорську;  б)Кривому Розі;  в)Харкові;   г)Запоріжжі.
4. Коли були створені раднаргоспи?
а)1956 р.;   б)1957 р.;   в)1960 р.;  г)1964 р.
5. Укажіть представників покоління «шістдесятників»:
а)І. Драч, Л. Костенко, В. Симоненко;
б)О. Гончар, Л. Первомайський, О. Довженко;
в)В. Сосюра, П. Тичина, М. Рильський;
г)Є. Сверстюк, М. Стельмах, І. Світличний.
6. Які з названих заходів партійно-державного керівництва середини 1950-середини 1960-х років вплинули на життєвий рівень населення України?
1. Заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце роботи.
2. Упровадження державних позик і збільшення присадибних господарств колгоспників.
3. Ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва.
4. Створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування.
5. Встановлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.
6. Підвищення рівня оплати праці, упровадження п’ятиденного робочого тижня.
а)1, 4, 5;
б)3, 5, 6;
в)1, 2, 4;
г)2, 3, 6.


2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між містом розташування підприємства і продукцією, яку воно випускає:
1. Запоріжжя;   2. Кременчук;   3. Луцьк;   4. Львів.
а)автобуси;   б)легкові автомобілі;   в)вантажні автомобілі;   г)авторефрижератори;   д)трактори.
8. Установіть відповідність між прізвищем митця та галуззю культури:
1. М. Примаченко;   2. Л. Костенко;   3. Л. Кос-Анатольський;  4. Н. Ужвій.
а)Живопис;   б)музика;   в)архітектура;   г)театр;  д)література.

3 рівень: завдання з вибором трьох правильних відповідей:
9. Укажіть заходи, що здійснювались на селі у роки «відлиги»:
1. Запровадження пенсійних виплат колгоспникам.
2. Розширення посівів кукурудзи.
3. Приватизація житла.
4. Відкриття перших приватних шкіл.
5. Укрупнення колгоспів.
6. Зміцнення матеріально-технічної бази колгоспів.
7. Ліквідація обмежень щодо розмірів присадибних ділянок колгоспників.

10. Які заходи десталінізації стосуються суспільно-політичної сфери?
1. Запровадження територіальних органів управління народним господарством.
2. Розширення прав союзних республік у питаннях адміністративно-територіального і юридичного характеру.
3. Реабілітація жертв репресій 1937-1938 рр.
4. Падіння «залізної завіси».
5. Надання дозволу кримським татарам повертатись на історичну батьківщину.
6. Українізація партійно-державного апарату.
7. Запровадження пенсійного законодавства для колгоспників.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Доведіть, що «відлига» мала суперечливий, непослідовний характер.
12. Які особливості життя періоду «відлиги» висміяно у тогочасних анекдотах?
1. «За Леніна було як у метро: один веде, усюди темрява, попереду- світло;
за Сталіна – як у трамваї: один веде, половина сидить, інша половина тремтить; за Хрущова як у літаку: один веде, усіх нудить, а дітись нікуди».
2. Хрущову ставлять питання:
- Микито Сергійовичу, правда що за комунізму продукти будемо замовляти по телефону?
- Правда, тільки видавати їх будуть по телевізору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Управління галузями народного господарства УРСР через систему раднаргоспів здійснювалось упродовж:
а)1945-1953 рр.  б)1954-1964 рр.  в)1957-1965 рр.   г)1964-1972 рр.
2. Що було однією зі складових політики десталінізації?
а)лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад.
б)Ліквідація ГУТАБу, реабілітація незаконно засуджених.
в)реорганізація партійного апарату, створення місцевих компартій.
г)Ліквідація монополії КПРС на владу, передача її з’їзду народних депутатів.
3. Яким методом вирішували житлову проблему у період «відлиги»?
а)Створення житлових кооперативів.
б)Надання кредитів на купівлю житла.
в)Широкомасштабним будівництвом житла за типовим проєктом.
г)Перебудовою існуючого житла.
4. Виберіть хибне твердження:
а)ХХІІ з’їзд КПРС розробив нову програму «будівництва комунізму».
б)у 1956 р. почато кампанію за реабілітацію українських письменників і діячів культури, що стали жертвами сталінських репресій.
в)1957 року замість міністерств було створено  11 раднаргоспів на території України.
г)дисидентські організації періоду «відлиги» вважали пріоритетним збройний шлях боротьби за відновлення самостійності України.
5. В 1962 році Академію наук УРСР очолив:
а)О. Палладін;
б)В. Глушков;
в)Б. Патон;
г)О. Богомолець.
6. Якими рішеннями щодо сільського господарства доба «відлиги» відрізнялась від повоєнної відбудови?
1. Укрупнення колгоспів.
2. Розширенні посівів кукурудзи.
3. Скорочення розмірів присадибних ділянок колгоспників.
4. Упровадження системи закупівель сільськогосподарської продукції.
а)2, 3;
б)2, 4;
в)1, 4;
г)1, 3.
2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між прізвищем діяча культури та його здобутками:
1. М. Амосов;  2. А. Горська.  3. Л. Костенко.  4. С. Параджанов.
а)художниця, авторка вітражів;
б)український кардіохірург;
в)авторка поезій «Земне тяжіння», «Мандрівки серця»;
г)кінорежисер, автор фільму «Тіні забутих предків»;
д)кінорежисер, автор фільму «Криниця для спраглих».

8. Установіть відповідність між реформою та її наслідком:
1. Розширення посівів кукурудзи.
2. Реорганізація МТС у РТС.
3. Освоєння цілинних земель.
4. Скасування паспортних обмежень.
а)Поява неперспективних сіл.
б)Зростання кількості колгоспів-боржників.
в)Підрив продуктивних сил сільського господарства.
г)Поліпшення матеріально-технічного обслуговування робітників.
д)Виснаження посівних площ.
 

3 рівень: завдання з вибором трьох правильних відповідей:
9. Які твердження визначають розвиток промисловості періоду «відлиги»?
1. Зміна галузевого принципу управління промисловістю на територіальний.
2. Об’єднання державних підприємств у госпрозрахункові трести на принципах самоокупності та рентабельності.
3. Пріоритетний розвиток галузей ВПК.
4. Пріоритетний розвиток експортних галузей промисловості для розширення контактів з країнами Східної Європи.
5. Створення нової галузі – сільськогосподарського машинобудування.
6. Зростання безробіття внаслідок закриття збиткових підприємств.
7. Поєднання директивного принципу управління економікою з ринковим.
10. Які твердження характеризують культурний розвиток періоду «відлиги»?
1. Посиленню русифікації сприяла нова норма Закону про освіту, яка дозволяла батькам обирати мову навчання дітей.
2. Інститут надтвердих матеріалів розпочав синтез штучних алмазів.
3. Уособленням «шістдесятництва» став Клуб творчої молоді «Супутник».
4. Збільшено державні асигнування на реставрацію культових споруд.
5. Головним конструктором ракети СС-18, відомої як «Сатана», став С. Корольов.
6. Заборонено створювати на базі Обчислювального центру в Києві Інститут кібернетики.
7. Тривала заборона на перевидання творів письменників «розстріляного відродження».
 

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:

11. Охарактеризуйте причини зародження дисидентського руху в УРСР і його особливості.
12. Які особливості життя періоду «відлиги» висміяно у тогочасних анекдотах?
1. Перед звільненням Хрущову не підписують в Мавзолеї обхідний лист: він прийняв двох, а здав одного.
2. Маленький хлопчик питає у Хрущова:
- Чи правда, що ви запустили супутник і сільське господарство?
- Хто це тобі сказав?
- Тато.
- Скажи татові, що я вмію саджати не лише кукурудзу.
 

 

Варіант 3
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
 


1. Коли відбувся ХХ з’їзд КПРС?
а)Жовтень 1952 р.
б)Лютий 1956 р.;
в)Січень 1959 р.;
г)Березень 1961 р.
2. Про кого йдеться: став першим українцем на посаді очільника КПУ?
а)М. Хрущова;   б)Л. Кагановича;   в)О. Кириченка;   г)Л. Мельникова.
3. Які адміністративно-територіальні зміни відбулись в УРСР в 1950-х роках?
1.У складі УРСР утворились дві нові області: Кримська і Черкаська.
2. З карти УРСР зникли Ізмаїльська та Дрогобицька області.
а)тільки перше твердження правильне;
б)тільки друге твердження правильне;
в)правильні обидва твердження;
г)жодного правильного твердження.
4. Виберіть хибне твердження:
а)Українська робітничо-селянська спілка утворилась за ініціативою молодих юристів – Л. Лук’яненка та І. Кандиби.
б)Найвідомішими у таборах ГУТАБу були повстання у Воркуті, Норильську, Кенгірі.
в)У 1964 р. почався експорт радянських літаків АН-24, ТУ-104.
г)Друга післявоєнна грошова реформа мала конфіскаційний характер, як і перша.
5. Які з вказаних заходів партійно-державного керівництва УРСР вплинули на життєвий рівень населення періоду «відлиги»?
1. Встановлення 6-годинного робочого дня для молоді 16-18 років.
2. Запровадження обов’язкових державних позик у населення.
3. Масштабне житлове будівництво за типовим проєктом.
4. Збільшення випуску побутової техніки.
5. Запровадження гарантованої мінімальної зарплатні.
6. Скорочення тривалості декретних відпусток.
7. Запровадження плати за навчання у вишах.
а)1, 2, 4.
б)1, 3, 4.
в)2,5, 7.
г)3, 6, 7.
6. Якому поняттю відповідає визначення: територіальні органи управління, створені замість галузевих міністерств:
а)машинно-тракторні станції;
б)ремонтно-технічні станції;
в)раднаргоспи;
г)радгоспи.


2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та його характеристикою:
1. Д. Коротченко;  2. Л. Лук’яненко.  3. В. Глушков.  4. М. Янгель.
а)Автор праць теоретичної та прикладної кібернетики.
б)Головний конструктор балістичних ракет СС-18.
в)Ініціатор створення і очільник Української робітничо-селянської спілки.
г)Голова Ради Міністрів УРСР.
д)Перший секретар ЦК КПУ.
8. Установіть відповідність між датою і подією:
1. 1954 р.;  2. 1957 р.   3. 1959 р.  4. 1960 р.
а)Створення в Києві Клубу творчої молоді «Супутник».
б)Початок освоєння цілинних земель.
в)Запуск першого штучного супутника.
г)Створення Об’єднаної партії визволення України.
д)Створення Української робітничо-селянської спілки.

3 рівень: завдання з вибором трьох правильних відповідей:
9. Які терміни доцільно використовувати для характеристики періоду середини 1950-х – середини 1960-х років?
1. Реабілітація.
2. Русифікація.
3. Репатріація.
4. Депортація.
5. Колективізація.
6. Централізація.
7. Лібералізація.

10. Які з названих організацій належать до самостійницької течії дисидентського руху?
1. Клуб творчої молоді «Супутник».
2. Український національний комітет.
3. Українська робітничо-селянська спілка.
4. Спілка визволення України.
5. Об’єднана партія визволення України.
6. Українська партія соціалістів-самостійників.
7. Клуб творчої молоді «Пролісок».


4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Які здобутки і прорахунки характеризують період «відлиги» у соціально-економічній, суспільно-політичній та культурно-освітній сферах? Назвіть по три пункти.
12.  Які особливості життя періоду «відлиги» висміяно у тогочасних анекдотах?
1. Їде Хрущов автострадою, за ним женуться гангстери. Він написав записку і викинув її у вікно. Гангстери повтікали.
- Що Ви таке написали? – запитує водій.
- Написав, що ця дорога веде до комунізму, - відповів Хрущов.
2. На ХХ з’їзді Хрущов виступає з доповіддю, описуючи злочини Сталіна. Голос із залу:
- А чому ж Ви мовчали?
Зупинившись, Хрущов звертається до зали:
- Хто це сказав?
У відповідь – тиша.
- То хто це сказав?
Знову – мовчання.
Тоді Хрущов, показуючи рукою на залу:
- Мовчите? Ось так і ми мовчали.

 

 

 

Варіант 4
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. 1953, 1957, 1963 роки в історії – це:
а)початок нових надпрограм М. Хрущова;
б)початок етапів політичної реабілітації;
в)призначення нових перших секретарів ЦК КПУ;
г)створення антирадянських організацій.
2. Поняття «раднаргоспи» стосується:
а)укрупнення колгоспів;
б)освоєння цілинних земель;
в)здійснення децентралізації управління народним господарством;
г)запровадження госпрозрахунку на підприємствах.
3. Гостра критика культу особи Й. Сталіна з оприлюдненням злочинної діяльності в Україні Л. Кагановича прозвучала на:
а)ХХ з’їзді КПРС;
б)ХХІ з’їзді КПРС;
в)ХХІІ з’їзді КПРС;
г)ХХІІІ з’їзді КПРС.
4. У якому варіанті названо ознаку продовольчої кризи 1963 року?
а)міграція української молоді на цілинні землі;
б)зростання посівних площ під кукурудзою;
в)ліквідація МТС і викуп техніки колгоспами;
г)закупівля СРСР зерна за кордоном.
5. Виберіть правильне твердження:
а)передвісником духовного пробудження стала публікація у  «Літературній газеті» у червні 1955 року статті О. Довженка «Мистецтво живопису і сучасність»;
б)ліквідація МТС призвела до реального зміцнення матеріально-технічної бази колгоспів;
в)у 1962 році Академію наук УРСР очолив В. Глушков;
г)у статті І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація» висловлено підтримку національній політиці КПРС.
6. Про кого йдеться: визначний український поет, журналіст, за критику партійно-бюрократичного апарату зазнавав переслідувань і цькувань. У 1963 році на вокзалі у Черкасах був жорстоко побитий, невдовзі помер.
а)М. Вінграновський;
б)І. Драч;
в)В. Симоненко;
г)В. Стус.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності:
7. Установіть відповідність між поняттям і визначенням:
1. Десталінізація.   2. Реабілітація.   3. Асиміляція.  4. Лібералізація.

а)Процес зростання міського населення та посилення ролі міст в економічному та культурному житті суспільства.
б)Злиття одного народу з іншим шляхом засвоєння його мови, культури, звичаїв тощо.
в)Політика відходу від негативних рис сталінізму як різновиду більшовицької політики.
г)Послаблення державного контролю над різними сферами життя суспільства.
д)Виправдання, поновлення чесного імені незаконно обвинуваченої чи засудженої людини.
8. Установіть відповідність між містом і об’єктом:
1. Вінніпег.   2. Львів.   3. Київ.   4. Дніпропетровськ.
а)Конструкторське бюро «Південне».
б)Відкриття пам’ятника І. Франку в 1964 році.
в)Відкриття пам’ятника Т. Шевченку в 1961 році за проєктом Лео Мола.
г)Наукова конференція з питань культури української мови.
д)Об’єднана партія визволення України.

3 рівень: завдання з вибором трьох правильних відповідей:
9. Представниками «шістдесятництва» були:
1. Л. Лук’яненко.
2. В. Стус.
3. А. Горська.
4. А. Малишко.
5. М. Янгель.
6. С. Параджанов.
7. О. Довженко.

10. У 1950-середині 1960-х років відбувалось:
1. Стрімке падіння життєвого рівня населення.
2. Запровадження елементів ринкової економіки.
3. Згасання і припинення збройної боротьби УПА.
4. Завершення формування території республіки.
5. Зростання громадської активності під впливом процесів лібералізації суспільства.
6. Відновлення зруйнованого у роки війни господарства.
7. Запровадження карткової системи на продукти споживання.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді:
11. Охарактеризуйте форми та методи боротьби дисидентів періоду «відлиги».
12.  Які особливості життя періоду «відлиги» висміяно у тогочасних анекдотах?

  1. Чи можна назвати М. Хрущова великою людиною?
    - Безумовно, сорок років західні капіталісти намагались розвалити економіку СРСР і не змогли, а він це зробив менше, ніж за десять років.
  2.  Як змінилось життя за одну п’ятирічку: в 1951 році хтось сказав, що Сталін-дурень, його розстріляли, а в нещодавно юнак сказав, що Хрущов –дурак, так його засудили на 8 років за «розголошення державної таємниці».

     

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку