Урок-узагальнення "Кров та кровообіг"

Про матеріал
урок- узагальнення до теми "Кров.Кровообіг"містить завдання різного характеру та складності. Розрахований на учнів з різним рівненм навчальних досягнень.
Перегляд файлу

Михайлик Наталія Миколаївна

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

біології у 8 класі

вчителя біології Надлацької ЗШ І-ІІІ ст.

Надлацького НВО

Михайлик Наталії Миколаївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-2018 н.р.

Тема . Кров та кровообіг.

 

Мета:

  • перевірити знання учнів про склад і функції крові, будову і роботу серця, кровоносних судин, профілактику захворювань серцево-судинної системи;
  • сприяти, під час опитування, формуванню відчуття успіху; надати учням можливість спробувати свої сили як дослідників і діагностиків;
  • підготувати до усвідомлення необхідності здорового способу життя; використати можливості уроку для професійної орієнтації.
  • виховувати культуру мовлення та толерантності.

Методи та прийоми :

а)наочний ( використання малюнків, муляжів, гаджетів);

         б) репродуктивний ( повторення опорних знань із зоології);

в) проблемно-пошуковий (евристична бесіда, творчі завдання)

Матеріали та обладнання:малюнки, плакат , шаблони опорних конспектів, муляж «Кровоносна система»

 

Тип уроку:узагальнення систематизації знань.

 

 

Discĕre ne cesses – Не переставай вчитися.

 

Хід уроку.

І. Розминка. (Створення психо-емоційного настрою).

            А)Побажання учнями гарної роботи на уроці один- одному.

            Б)″Інтелектуальна розминка″

На кожну літеру слова УРОК запропонуйте вашу якість роботи на уроці , щоб він був результативний і цікавий.

Наприклад: У- уважні, успішні

                     Р – розумні, результативні

                     О- оперативні, оригінальні

                     К- кмітливі,комунікабельні

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

« Я знаю тільки те, що нічого не знаю»- так любив повторювати

Давньогрецький філософ Сократ.

ІІІ.Узагальнення і систематизація знань.

Робота з опорним конспектом.

А.Виконання тестів закритого типу з обговоренням « Так чи Ні»

  1. Артерії несуть кров від серця.(+)
  2. В артеріях завжди артеріальна кров (–)
  3. Гемоглобін входить до складу лейкоцитів (–)
  4. Гемостаз – це процес зсідання крові.
  5. Людям з І групою крові можна вливати кров ІІІ і ІV груп (–)
  6. У малому колі кровообігу кров із венозної перетворюється на артеріальну (+)
  7. Інтерферон – складова частина гуморального імунітету (+)
  8. В артеріях найнижчий тиск крові (–)
  9. Міокард – м’язова стінка серця (+)

10)Велике коло кровообігу починається в правому шлуночку (–)

     11)У ВІЛ – інфікованої людини спостерігається імунодефіцит (+)

  1. При гіпертонії тиск артеріальний тиск - знижений (–)

Б .Робота біля дошки.

  1. Гра ″Хрестики-нулики″

У горизонтальному, вертикальному, або діагональному напрямках з′єднайте прямою лінією по три клітинки за ознакою:

а)Елементи будови серця.

б)Серцевий цикл.

 

систола  міокард     капіляр                       0,3         0,1          0,8

 

                                                           0,2         0,4          0,5

тромб     епікард      інфаркт

 

донор      ендокард      діастола                     0,4         0,03        0,6

 

 

               а)                                                                б)

 

В. Вправа «Знайди пару»

Підберіть тварин за типом кровоносної системи . Поясніть свій вибір.

 

 

Картинки по запросу типи кровоносних систем птахівКартинки по запросу типи кровоносних систем тваринПохожее изображение 

Картинки по запросу схема кровоносних систем  плазунівКартинки по запросу типи кровоносних систем тварин 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а)                   б) в)                            г)                             д)

 

Мал.1 Схеми  кровоносних систем.

 

Картинки по запросу горила 

Картинки по запросу саламандра 

 

 

 

 

1)

 

Картинки по запросу скат 

 

 

 2)

 

                            2)

 

 

Похожее изображение                5)

 

 

Картинки по запросу крокодил 

 

 

 

      3) 4)

Мал.2 Представники різних класів хребетних тварин

 

Г. Робота з підручником

1. Виконати завд.13, с.117 (підручник Н.Ю. Матяш,8кл.)

2. Завдання 14,2(Б), с.117

Д. Робота з ″Логічним ланцюжком″

а)Доповніть відсутні ланкита вкажіть цифрами  шлях Малого кола кровообігу у такій послідовності  послідовність :

капіляри                      ? ….                 вени                  передсердя    шлуночок                   артерії                 артеріоли                ?….      вени                   ?…..

 

б) Робота з муляжем «Велике коло кровообігу»

Е. Ситуаційне моделювання «У лікаря»

  • Хворий звернувся зі скаргами на постійну втому, запаморочення,головокружіння.

Ваші дії, як лікаря – терапевта.

  • Проаналізуйте показники загального аналізу крові.

D:\Наташа\біологія\анатомія\0.jpg 

 

D:\Наташа\біологія\анатомія\1457_2.jpg 

 

 

 

 

 

 

                   1.                   2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Є. Бліцтурнір « Ти- мені, я- тобі»

( хлопці і дівчата складали по 10 запитань)

З. Розв*яжіть задачі.

  • Визначте кількість гемоглобіну (Нb) в крові восьмикласника, якщо у 100 г крові міститься в середньому 16,7 г  b) , а маса крові восьмикласника становить приблизно 3 кг 850г. ( В-дь: 642,95 г)
  • Обчисліть максимальну кількість кисню, що може містити кров восьмикласника, якщо 1 г (Нb) може зв*язати 1,34 мл кисню, а а кількість гемоглобіну в крові учня становить приблизно 643 г. ( В-дь: 861,62 мл )
  • У Соломії ІІІ (В0) група крові Rh- ,у Тетяни ІІ( А0) група крові Rh+ . Чи може Тетяна  бути донором для Соломії?
  • У Святослава І (00) група крові Rh+ ,у Діани ІV група крові Rh+.Чи може Святослав бути донором для Діани?

 

ІV.Домашнє завдання :

  1. D:\Наташа\біологія\анатомія\QR Droid (1).pngОпр. §24, с.118; Розгл. Мал.101, с.119
  2. QR – код *

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

Притча про Мудреця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1. http://www.pinax.com.ua/krylati-vyslovy/latina/
  2. Н. Ю. Матяш «Біологія» 8 клас, 2016р.
  3. « Біологія» журнал №16-18 (532-534) червень 2017 р. ,-Основа,с.70,71

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Discĕre ne cesses – Не переставай вчитися.

 

Опорний конспект

А.Виконання тестів закритого типу з обговоренням « Так чи Ні»

Б .Робота біля дошки.

  1. Гра ″Хрестики-нулики″

У горизонтальному, вертикальному, або діагональному напрямках з′єднайте прямою лінією по три клітинки за ознакою:

а) Елементи будови серця.

б)Серцевий цикл.

 

В. Вправа «Знайди пару»

Підберіть тварин за схемами  кровоносної системи . Поясніть свій вибір.

Г. Робота з підручником

1. Виконати завд.13, с.117 (підручник Н.Ю. Матяш,8кл.)

2. Завдання 14,2(Б), с.117

Д. Робота з ″Логічним ланцюжком″

а)Доповніть відсутні ланкита вкажіть цифрами  шлях Малого кола кровообігу у такій послідовності  :

капіляри                    ? ….                 вени                   передсердя    шлуночок                артерії                  артеріоли               ?….      вени                   ?…..

 

б) Робота з муляжем «Велике коло кровообігу»

 

Е. Ситуаційне моделювання «У лікаря»

  • Хворий звернувся зі скаргами на постійну втому, запаморочення,головокружіння.

Ваші дії, як лікаря – терапевта.

  • Проаналізуйте показники загального аналізу крові.

 

Є. Бліцтурнір « Ти- мені, я- тобі»

( хлопці і дівчата складали по 10 запитань)

 

 

. Розв*яжіть задачі.

  • Визначте кількість гемоглобіну (Нb) в крові восьмикласника, якщо у 100 г крові міститься в середньому 16,7 г  b) , а маса крові восьмикласника становить приблизно 3 кг 850г.
  • Обчисліть максимальну кількість кисню, що може містити кров восьмикласника, якщо 1 г (Нb) може зв*язати 1,34 мл кисню, а а кількість гемоглобіну в крові учня становить приблизно 643 г.
  • У Соломії ІІІ (В0) група крові Rh- ,у Тетяни ІІ( А0) група крові Rh+ . Чи може Тетяна  бути донором для Соломії?
  • У Святослава І (00) група крові Rh+ ,у Діани ІV група крові Rh+.Чи може Святослав бути донором для Діани?

 

ІV.Домашнє завдання :

  1. D:\Наташа\біологія\анатомія\QR Droid (1).pngОпр. §24, с.118; Розгл. Мал.101, с.119
  2. QR – код *

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
1757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку