Михайлик Наталія Миколаївна
Розробка уроку
біології у 8 класі
вчителя біології Надлацької ЗШ І-ІІІ ст.
Надлацького НВО
Михайлик Наталії Миколаївни
2017-2018 н.р.
Тема . Кров та кровообіг.
Мета:
Методи та прийоми :
а)наочний ( використання малюнків, муляжів, гаджетів);
б) репродуктивний ( повторення опорних знань із зоології);
в) проблемно-пошуковий (евристична бесіда, творчі завдання)
Матеріали та обладнання:малюнки, плакат , шаблони опорних конспектів, муляж «Кровоносна система»
Тип уроку:узагальнення систематизації знань.
Discĕre ne cesses – Не переставай вчитися.
Хід уроку.
І. Розминка. (Створення психо-емоційного настрою).
А)Побажання учнями гарної роботи на уроці один- одному.
Б)″Інтелектуальна розминка″
На кожну літеру слова УРОК запропонуйте вашу якість роботи на уроці , щоб він був результативний і цікавий.
Наприклад: У- уважні, успішні
Р – розумні, результативні
О- оперативні, оригінальні
К- кмітливі,комунікабельні
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
« Я знаю тільки те, що нічого не знаю»- так любив повторювати
Давньогрецький філософ Сократ.
ІІІ.Узагальнення і систематизація знань.
Робота з опорним конспектом.
А.Виконання тестів закритого типу з обговоренням « Так чи Ні»
10)Велике коло кровообігу починається в правому шлуночку (–)
11)У ВІЛ – інфікованої людини спостерігається імунодефіцит (+)
Б .Робота біля дошки.
У горизонтальному, вертикальному, або діагональному напрямках з′єднайте прямою лінією по три клітинки за ознакою:
а)Елементи будови серця.
б)Серцевий цикл.
систола міокард капіляр 0,3 0,1 0,8
0,2 0,4 0,5
тромб епікард інфаркт
донор ендокард діастола 0,4 0,03 0,6
а) б)
В. Вправа «Знайди пару»
Підберіть тварин за типом кровоносної системи . Поясніть свій вибір.
а) б) в) г) д)
Мал.1 Схеми кровоносних систем.
1)
2)
2)
5)
3) 4)
Мал.2 Представники різних класів хребетних тварин
Г. Робота з підручником
1. Виконати завд.13, с.117 (підручник Н.Ю. Матяш,8кл.)
2. Завдання 14,2(Б), с.117
Д. Робота з ″Логічним ланцюжком″
а)Доповніть відсутні ланкита вкажіть цифрами шлях Малого кола кровообігу у такій послідовності послідовність :
капіляри ? …. вени передсердя шлуночок артерії артеріоли … ?…. вени … ?…..
б) Робота з муляжем «Велике коло кровообігу»
Е. Ситуаційне моделювання «У лікаря»
Ваші дії, як лікаря – терапевта.
1. 2.
Є. Бліцтурнір « Ти- мені, я- тобі»
( хлопці і дівчата складали по 10 запитань)
З. Розв*яжіть задачі.
ІV.Домашнє завдання :
V. Підсумок уроку.
Притча про Мудреця
Використані джерела
Discĕre ne cesses – Не переставай вчитися.
Опорний конспект
А.Виконання тестів закритого типу з обговоренням « Так чи Ні»
Б .Робота біля дошки.
У горизонтальному, вертикальному, або діагональному напрямках з′єднайте прямою лінією по три клітинки за ознакою:
а) Елементи будови серця.
б)Серцевий цикл.
В. Вправа «Знайди пару»
Підберіть тварин за схемами кровоносної системи . Поясніть свій вибір.
Г. Робота з підручником
1. Виконати завд.13, с.117 (підручник Н.Ю. Матяш,8кл.)
2. Завдання 14,2(Б), с.117
Д. Робота з ″Логічним ланцюжком″
а)Доповніть відсутні ланкита вкажіть цифрами шлях Малого кола кровообігу у такій послідовності :
капіляри ? …. вени передсердя шлуночок артерії артеріоли … ?…. вени … ?…..
б) Робота з муляжем «Велике коло кровообігу»
Е. Ситуаційне моделювання «У лікаря»
Ваші дії, як лікаря – терапевта.
Є. Бліцтурнір « Ти- мені, я- тобі»
( хлопці і дівчата складали по 10 запитань)
. Розв*яжіть задачі.
ІV.Домашнє завдання :