Урок узагальнення "Літературний процес кінця 70-90х років 19 століття!

Про матеріал

Повторювально-узагальнюючий, нестандартний урок типу гри “Морський бій” є тематичним оцінюванням з представленої теми. Урок покликаний узагальнити та систематизувати отриманий учнями матеріал з теми, розвивати основні групи компетентностей, розвивати вміння асоціативно мислити, навички зіставлення, порівняння, узагальнення, виховувати любов до природи, музики, літератури, повагу до дорослих, зацікавлення до навчання.


Перегляд файлу

 

 Літературний процес 70-90 років ХІХ століття

(тематичне оцінювання з української літератури, 10 клас)

 

МЕТА: узагальнити та систематизувати отриманий учнями матеріал з теми, розвивати в учнів основні групи компетентностей, розвивати вміння асоціативно мислити, навички зіставлення, порівняння, узагальнення, виховувати любов до природи, музики, літератури, повагу до дорослих, зацікавлення до навчання.

 

ТИП УРОКУ: повторювально-узагальнюючий, нестандартний урок типу гри “Морський бій”.

 

ХІД УРОКУ

 

 І. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми та мети уроку-1 хвилина.

   ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Організаційний момент (умови гри, презентація команд) – 3 хвилини.

 

 

а

б

в

г

д

1

5

10

15

5

10

2

10

5

10

15

15

3

15

10

5

10

15

4

5

15

10

15

10

5

10

15

10

5

5

 

ЗАВДАННЯ НА 5 БАЛІВ

 

  1. Відгадати героя, опис якого зачитується. Назвати твір та автора.

(Додаток 1- зачитуються портрети  Омелька Кайдаша, Чіпки, Галі з повісті Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”) – 1,5 хвилини.

  1. Назвати автора за поданим уривком, пояснити свою відповідь (Додаток 2- уривки з творів Нечуя – Левицького та Панаса Мирного) – 1,5 хвилини.
  2. Пантомімою показати рекламу книги, давши супернику можливість відгадати (запропоновано твори “Хазяїн” та “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”) – 4 хвилини.

 

 ЗАВДАННЯ НА 10 БАЛІВ

 

  1. Теоретичний бліц (Додаток 3- кожна команда отримує по 10 запитань, кількість отриманих балів залежить від кількості правильних відповідей) – 4 хвилини.
  2. Розвязати кросворди, вказавши ключові слова – 5 хвилин.

 

 ЗАВДАННЯ НА 15 БАЛІВ

 

  1. Відновити рими у поданих уривках з поезій І.Франка (Додаток 4) – 5 хвилин.
  2. Дом. завдання: знайти співзвучність поезій Франка та музики, підібравши відповідний вірш на музику певного настрою – 4 хвилини.
  3. Дом. завдання: скласти літературну карту України, вказавши місця, повязані з життєвими і творчими шляхами вивчених письменників – 3 хвилини.

 

ІУ. Підсумки уроку. Оголошення результатів, виставлення оцінок.

У. Домашнє завдання.

       

ДОДАТОК 1

Відгадати героя

  1. ”Отакої саме пори тим шляхом, що звивався гадюкою, ішов молодий чоловік. “Не багатого роду!”- казала проста свита, накинута наопашки. -“Та чепурної вдачі”, - одмовляла чиста, біла, на грудях вишита сорочка… Ішов справді парубок. На перший погляд йому, може, літ до двадцятка добиралося”.

 

  1. “Ніби намальований, сидів він в білій сорочці з широкими рукавами, що закачалися до ліктів, з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, неначе лице в ченця."

 

  1. “Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітками, вона й трохи не схожа була на селянок, часто запечених сонцем, високих, іноді дуже неповоротних дівчат. Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом вона здавалася русалкою.”

      

ДОДАТОК 2

 

Відгадати автора

  1.               “Недалеко од Богуслава, коло Росі, в довгому покрученому яру розкинулось село. Яр вється гадюкою між крутими горами, між зеленими терасами; од яру на всі боки розбіглись, неначе гілки дерева, глибокі рукави й поховались десь далеко в густих лісах. На дні яру блищать рядками ставочки в очеретах, зеленіють левади. В глибокому яру, ніби вється оксамитовий зелений пояс, на котрому блищать ніби вправлені в зелену оправу прикраси з срібла. Два рядки білих хат попід горами біліють, неначе два рядки перлів на зеленому поясі”.

 

2. “Надворі  весна вповні.  Куди не глянь – скрізь розвернулося, розпустилося, зацвіло пишним цвітом. Ясне сонце, тепле й привітне, ще не вспіло наложити палючих слідів на землю: як на Великдень дівчина, красується вона в своїм розкішнім убранні. Поле - що безкрає море - скільки зглянеш - розіслало зелений килим, аж сміється в очах. Над ними синім шатром розіпялось небо - погляд так і тоне… З неба, як розтоплене золото, ллється на землю блискучий світ сонця…”

 

       ДОДАТОК 3

 

ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛІЦ

(варіанти запитань)

 

  1. Зумовлена змістом побудова, розміщення та співвіднесення складових частин твору, порядок розгортання подій  (Композиція).
  2. Неримований вірш  (Білий).
  3. Зупинка голосу під час читання (Пауза).
  4. Співзвучність закінчення рядків, що підсилює ритмічність  (Рима).
  5. Урочиста пісня на честь героя чи визначної події (Гімн).
  6. Трискладова стопа з наголосом на третьому складі  (Анапест).
  7. Розповідний художній твір, за розміром і широтою охоплення подій і за глибиною розкриття більший за оповідання та менший за роман (Повість).
  8. Різке викриття, гостре осміяння (Сатира).
  9. Рід літератури, в якому життя  відображується  через передачу почуттів, переживань та думок людини (Лірика).
  10. Елемент сюжету – момент найвищого напруження (Кульмінація).
  11. Опис зовнішності персонажа (Портрет).
  12. Художнє означення (Епітет).
  13. Дослівний витяг з твору (Цитата).
  14. Спосіб розміщення рим у вірші (Римування).
  15. Узагальнена центральна думка твору (Ідея).
  16. Прихована насмішка (Іронія).

 

 

ДОДАТОК 4

 

ВІДНОВИТИ    РИМИ

(варіанти завдань)

 Я не жалуюсь на тебе, доле,

 Добре ти  вела мене, мов …(мати).

 Там, де хліб родити має … (поле),

 Мусить плуг квітки з корінням рвати.

 

 Розвійтеся з вітром, листочки … (зівялі),

 Розвійтесь, як тихе зітхання,

 Незгоєні рани, невтішені жалі,

 Завмерлеє в серці… (кохання).

 

 Як почуєш колись край свойого… (вікна),

 Що хтось плаче і хлипає важко,

 Не тривожся зовсім, не збавляй собі сна,

 Не дивися в той бік, моя…(пташко).

 

doc
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
26 липня 2018
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку