Урок. Узагальнення матеріалу за темою ,, Стародавній Рим за царської та республіканської доби''

Про матеріал
Мета. Узагальнити знання учнів з теми , перевірити вміння застосовувати набуті знання, вдосконалювати вміння учнів орієнтуватися в просторі та часі.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення матеріалу за темою: ,,Стародавній Рим за царської та республіканської доби”

Мета: узагальнити знання учнів з теми; перевірити вміння застосовувати набуті знання, вдосконалювати вміння учнів орієнтуватися в часі та просторі; виховувати інтерес до історії як науки, відчуття приналежності до європейської культури, бережливе ставлення до надбань світової культури.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.

 

                                                 Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Арабські мудреці стверджували:
,,Учень, який вчиться без бажання – це птах без крил.”

Я бажаю вам, щоб на сьогоднішньому уроці кожен з вас відчув себе птахом з потужними крилами.

ІІ. Мотивація.
Ми з вами завершили вивчення теми ,,Стародавній Рим за царської та республіканської доби”. На сьогоднішньому уроці ми узагальнмо, підсумуємо і перевіримо свої знання. Ви матимете можливість продемонструвати свої інтелектуальні здібності, вміння працювати в групі, спілкуватися.
ІІІ. Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.
Щоб розпочати роботу вам потрібно отримати перепустку(допуск до роботи), а для цього ви повинні довести, що добре знаєте історію Риму. Якщо ви правильно відповіли на запитання про Рим, тоді муза історії Кліо дасть вам перепустку ,,Ні в чому не помилятися – це властивість Богів”. Отже, усі отримали перепустки і розпочинаємо роботу.

1 Завдання. Робота з картою.
2 Завдання. Пригадай подію.

Розташувати дати в хронологічній послідовності та пов’язані з ними події. До яких століть належать дати?

І група                                 ІІ група
509р. до н.е.                       44р. до н.е.
  74р. до н.е.                     264р. до н.е.
753р. до н.е.                      71р. до н.е.
 

ІІІ група
    265р. до н.е.
     146р. до н.е.
     390р. до н.е.

 

3 Завдання. Розшифруй анаграму і поясни термін.

І група                          ІІ група

бепїел                            рітїпица
норіяпців                       ронбутцікия      
 

ІІІ група
  баркелупіс
  носулк

 

4 Завдання. Поясни крилатий вислів.

          І група

,,Гуси Рим врятували”                            ІІІ група
                                                               “Жереб кинуто”

 ІІ група

,,Піррова перемога”

5 Завдання. Історія оживає.
Із якими подіями римської історії пов’язані зображення? Дайте коротку характеристику подіям.

6 Завдання. Герої римської історії.
Визначте, про яких осіб, пов’язаних із римською історією йдеться?
1. Один із членів Першого тріумвірату, очолив римські війська в Галльській війні.

2. Член партії популярів, ініціатор проведення земельної реформи, що передбачала обмеження оренди державних земель.

3. Раб-гладіатор, який підняв повстання в Римі.

4. Головнокомандувач військами Карфагена, який зумів отримати блискучу перемогу у битві при Каннах.

5. Талановитий полководець із Греції, який боровся проти Риму на півдні Апеннінського півострова.

6. Народний трибун, ініціатор проведення земельної реформи, сутність якої полягала у створенні нових провінцій та давала можливість селянам отримати там землю.

7 Завдання. Прокоментуй історичне джерело.
І група.
                               З творів Тіта Лівія та Плутарха

 

  “Захопленому у полон у 256 р. до н.е. римському полководцю Ахілію Регулу представники карфагенського уряду запропонували очолити делегацію Карфагена  на переговорах з Римом , щоб схилити римлян до підписання мирного договору, вкрай необхідного Карфагену. Карфагеняни примусили його присягнути , що він повернеться після виконаної справи назад.

    Прибувши до Риму, Регул керувався лише інтересами своєї держави. Він вказав на слабкість карфагенян і порадив римлянам боротися далі. Потім , дотримуючись слова, повернувся до Карфагена, де загинув  у страшних муках” .
 

 

1. Пригадайте, про які події йде мова в документі?

2. Які риси характеру Ахілія Регула ви можете відзначити?

3. Подумайте , чи був у Ахілія Регула вибір? Як би ви вчинили в подібній ситуації?

 

ІІ група.

                                  Плутарх . «Порівняльні життєписи».

 

 «Навіть дикі звірі мають свої нори і лігвища, і тільки ті, хто гине за Італію, не мають притулку і змушені разом із своїми жінками і дітьми вести бродяче життя. Воєначальники обманюють солдатів, коли говорять їм, що вони віддають своє життя за батьківщину.

Вони воюють і гинуть заради розкоші і достатку інших. Цих воїнів називають «володарями всього світу» , а тим часом у них немає ні клаптика власної землі».

 

1. Пригадайте, про які події йде мова в документі?

2. Про які вади Римської держави говорить виступаючий?

3. Інтереси якої верстви населення він захищав? Чи погоджуєтеся ви з оратором?

 

     ІІІ група.

                              Плутарх . «Порівняльні життєписи».

 

  “Перед початком бою Спартаку підвели коня, але він, витягнувши меч, вбив його, говорячи, що в разі успіху отримає кращих коней від ворогів, а в разі поразки йому не потрібен буде і свій.

         Цим він хотів підкреслити , що тепер, коли мова йде про життя та смерть, він до останнього подиху залишиться вірним своїм товаришам.

         Після цього Спартак дав знак своїм воїнам  і пішим кинувся у бій. Героїчно пробивався він крізь ряди римлян, що падали під ударами його меча, прагнучи знайти Красса і зійтися з ним у поєдинку. Але до нього він до добрався і вбив лише двох центуріонів , які намагались зупинити його. 

         Хоча повсталі бились, як леви, стало зрозуміло, що вони не в змозі протистояти чисельності та кращому озброєнню римлян. Тисячі трупів вже вкрили поле битви, але тих, хто гинув біля них під ударами мечів та списів було ще більше.

        Спартак також був важко поранений списом у стегно, але не відступив. Опустившись на коліно та прикриваючись щитом, він відчайдушно захищався від насідаючи на нього ворогів доти, доки остаточно не впав під їхніми ударами. Довго шукали потім його тіло та знайти його під горами мертвих було неможливо”.

 

  1. Пригадайте, про які події йде мова в документі?
  2. Які риси характеру їх учасників  ви можете відзначити, виділити?
  3. Вкажіть, які саме, на вашу думку, причини поразки повстанців?

 

IV. Підсумок уроку.

Сьогодні на уроці ми разом пригадали і узагальнили матеріал теми ,,Стародавній Рим за царської та республіканської доби”. Упродовж неї ви ознайомилися з найважливішими подіями та іменами діячів цього періоду.

,,Горішок знань”. На дошці плакат із зображення горішка. Кожен учень записує на стікері свою думку про те, що йому найбільше сподобалося під час уроку, що пригадав, що нового дізнався на уроці.

Вправа ,,Бортовий журнал”.

Методичний коментар. Кожен учень заповнює таблицю.

1. Своєю роботою на уроці я

задоволений / незадоволений

2. Урок для мене здався

коротким / довгим

3. Мій настрій

покращився / погіршився

4. Матеріал уроку мені був

корисний / непотрібний

5. Домашнє завдання мені здається

цікавим / нецікавим

легким / важким

V. Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему: ,,Що найбільше вразило мене під час вивчення теми і чому?”

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку