Урок-узагальнення на тему "Дії над векторами"

Про матеріал
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь, навичок. Форми роботи: групова Задачі уроку: 1. Закріпити теоретичні знання з теми «Вектори». 2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на вектори. 3. Оцінити рівень засвоєння учнями знань та вмінь розв’язувати задачі на вектори.
Перегляд файлу

Тема: Дії над векторами. 

Мета:

  •             Навчальна: повторити вивчений матеріал: формули, означення, властивості, формувати вміння учнів застосовувати вивчені означення та властивості до розв’язування задач, виховувати логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  •             Розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, усну і письмову культуру мовлення, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови;
  •             Виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Обладнання: картки з задачами для кожної групи, комп’ютерна презентація, проектор;

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь, навичок.

Форми роботи: групова

Задачі уроку:

  1.          Закріпити теоретичні знання з теми «Вектори».
  2.          Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на вектори.
  3.          Оцінити рівень засвоєння учнями знань  та вмінь розв’язувати задачі на вектори.

План уроку:

  1. Організаційний момент
  2. Перевірка домашнього  завдання
  3. Актуалізація опорних знань
  4. Застосування знань та вмінь
  5. Підведення підсумку уроку
  6. Домашнє завдання

 

Хід уроку

  1.          Організаційний момент

Привітання з класом та перевірка відсутніх.

  1.          Перевірка домашнього завдання.

Завдання 39.10

Знайдіть модуль вектора , якщо М(10;-4;20), К (8;-2;19)

Розв’язання:

Завдання 40.6

Дано вектори

вектора +

2)

Розв’язання:

  1. += +

Додаткове завдання

Задано вектори довжина вектора дорівнює

Розв’язання:

  1.          Актуалізація опорних знань
  1. Гра «Математичне доміно»

( Учитель готує набір карток двох кольорів. На одних записується початок речення, на інших його закінчення ;  діти працюють в парах ).

Початок речення

Закінчення речення

Вектори називаються рівними …

Якщо вони співнапрямлені і мають рівні довжини

Два ненульових вектори називаються колінеарними…..

Якщо вони паралельні одній прямій

Щоб задати вектор…

Достатньо вказати його початок і кінець.

Два вектори називають протилежними векторами….

Якщо вони мають рівні модулі, але протилежні напрями.

Співнапрямленими векторами називають колінеарні вектори…

Якщо вони мають однаковий напрямок.

Нуль-вектором називають вектор…

Якщо його початок і кінець співпадають.

Довжиною вектора називають…

Відстань між його початком і кінцем.

Довжина нуль-вектора….

Дорівнює нулю.

Довжина і напрям вектора не залежать від…

Розміщення його початку в системі координат

Вектори рівні…

Коли їх відповідні координати рівні.

Вектори колінеарні…

Коли їх відповідні координати пропорційні

(Кожній  групі  учнів роздається доміно, яке необхідно скласти у відповідності:  початок речення – кінець )

4. Застосування знань і вмінь

  1. Розглянемо задачі на додавання векторів з побудовою.

Задача. Дано паралелепіпед ABCDA1B1C1D1. Назвіть вектор, початок і кінець якого являются вершинами паралелепіпеда, рівний сумі векторів:              

а)

б)

в)

г)

д)

  1. Групова робота (учні розділені на групи за рівнем знань і мають різні за складністю завдання)

1 група

Знайти довжину вектора

Розв’язання:

2 група

Знайти координати вектора , якщо

Розв’язання:

 ),  

3 група

Задано точки  , , , Доведіть, що – паралелограм.

Розв’язання:

 

  1. Самостійна робота з  взаємоперевіркою
  1. Вставити пропущені слова

https://learningapps.org/display?v=pp6ugb3zn20

  1. Встановити відповідність

 

      А)                   

      Б)

      В)

      Г) 

      Д)

      Е)

      Є)

5. Підведення підсумків уроку

6.  Домашнє завдання

п. 40-41 (повторити)

№41.10

№41.14

Додаткове завдання

Дано правильну чотирикутну піраміду SABCD виразіть через вектори вектор .

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
20 березня 2020
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку