Тема:Узагальнення знань з теми: «Основні класи неорганічних сполук».
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів; визначити рівень навчальних досягнень учнів з даної теми; знання формул, розуміння основних понять та уміння використовувати їх на практиці; виховувати комунікативність та уміння сконцентруватися; виховувати звичку до систематичної розумової праці та інтерес до вивчення хімії.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань , умінь і навичок.
Обладнання:мультимед. дошка, підручник, зошит, картки завдання, роздатковий матеріал, ПСХЕ.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Підготовка учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учням роздаються смайлики, які розкажуть про враження від уроку:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних речовин. В країні неорганічних сполук легко заблукати, якщо не володіти поняттями: оксиди, кислоти, основи, солі. Тому кожен з вас повинен підтвердити свої знання і здібності. Дуже важливо володіти знаннями цієї теми , адже ця тема виноситься на ЗНО з хімії.
Ми вивчили з вами оксиди , кислоти, основи та солі, а також їх фізичні та хімічні властивості,навчилися розв’язувати рівняння та задачі.
«Мозковий штурм»:
Діти, як ви думаєте яка тема нашого уроку?
Тема нашого уроку : «Узагальнення знань з теми : «Основні класи неорганічних сполук».
Метою уроку є: узагальнити і систематизувати знання з даної теми; визначити рівень навчальних досягнень та знання формул; розуміння основних понять та уміння використовувати їх на практиці; виховувати звичку до систематичної розумової праці та інтерес до вивчення хімії.
Для досягнення мети уроку ми повинні:
-бути активними на уроці;
-поважати один одного та думки іншого учня;
-бути уважним;
-виконати ряд завдань і за це отримаєте певну кількість балів.
Це буде оцінка за вашу працю. Бажаю вам успіху! Розпочинаємо!
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
Наш урок складається з двох частин: теоретичної та практичної.
Теоретична:
Завдання 1: «Чи знаєте ви терміни?»
1.Які є класи неорганічних сполук?
2.Дати визначення оксидів.
3.На які дві групи поділяються оксиди?
4. Що утворюється при взаємодії кислотного оксиду з водою?
5.Дати визначення кислот.
6.Як змінюється забарвлення лакмусу в кислому середовищі?
7. Як класифікують кислоти?
8. Які сполуки називають основами?
9. На які дві групи поділяють основи?
10. Дати визначення терміну солі.
11. Як називається реакція між кислотою і основою?
12. Реакція обміну це…?
Завдання 2 « Сортувальник»(асоціативний кущ)
Завдання : класифікувати речовини за класами.
На дошці магнітом учні мають віднести правильно формули до відповідних класів сполук.
Завдання 3. «Так чи Ні». (Робота з сигнальними картками)
Практична частина:
Завдання 4. «Хрестики- нулики»
Завдання 5. «Ланцюжок»
Завдання 6. «Морський бій»
Завдання 7.«Ерудит» (розв’язання задач)
V. Підсумок уроку.
Метод «Вільний мікрофон»
-Цікавим на уроці для мене було….
-Я знаю….
-Я вмію….
«Смайлики настрою»
VІ. Оцінювання роботи учнів.
Виставлення оцінок
VІІ. Домашнє завдання
Повторити параграф 23-32 підручника
Задача:
Обчисліть масу нітратної кислоти, необхідну для нейтралізації розчину, що містить 120 г барій гідроксиду.