29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Урок узагальнення та систематизацї вивченого з розділу"Фразеологія"

Про матеріал
Урок побудований у формі гри для роботи у групах для повторення та узагальнення вивченого з розділу "Фразеологія".Матеріал поданий на визначення лексичного значення фразеологізмів, на розширення синонімії та збагачення мовленнєвого зпапсу учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЦІКАВАФРАЗЕОЛОГІЯурок- гра

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ЕПІГРАФ УРОКУНемає мудріших, ніж народ, учителів;у нього кожне слово — це перлина. М. Рильський

Номер слайду 4

1 тур. Розминка1. Що вивчає фразеологія?2. Що таке фразеологізм?3. Чим фразеологізми відрізняються від одно-звучногого з ним вільного сполучення?4. Які за походженням фразеологізми наявнів українській мові?5. Яка роль фразеологізмів у мовленні?6. Якими членами речення можуть бути фразеологізми

Номер слайду 5

2 тур. «Латка» на фразеологізм. Доповнити поданими «латками» слова, щобдістати фразеологізм (завдання для двох груп на швидкість).1. «Латки»: ніс, язик, око, вухо, губа, зуб. Фразеологізми: тримати … за вітром; на … нічогопокласти; і за … не свербить; робити з … халя-ву; хоч в … стрель.2. «Латки»: кіт, кінь, курка, свиня, собака, коза. Фразеологізми: гарна як … в дощ; носиться як… з яйцем; нагадати … смерть; як … наплакав; пише як … лапою.

Номер слайду 6

3 тур. «Розумній голові досить два слова»Дібрати фразеологічне порівняння.1. Бити як___________Упав як______________Жити як______________2. Гризе як_____________Зник як________________Це буде тоді як__________

Номер слайду 7

4 тур. «Маєш голову — май же й розум»Розкрити значення фразеологізмів.1. Росте як на дріжджах;обценьками слова не витягнешсхрестити мечі його мати моїй матері двоюрідна Параска2. Вискочив, як Пилип з конопельмало каші з’їв не наламати дровсім п’ятниць на тижні

Номер слайду 8

5 тур. «Слово — не горобець,вилетить — не впіймаєш»1. Байки правити, писати байки; без п’яти хви-лин дев’ята година, без п’яти хвилин студент;трава в’яне, вуха в’януть; варити борщ, вари-ти воду.2. Дитя водити, водити за ніс; витрішки купу-вати, зошити купувати; годувати кашею, го-дувати жданиками; горить у руках, горить наплиті

Номер слайду 9

6 тур. «Не пером пишуть, а умом»Пояснити значення фразеологізмів, скластиз ними кілька речень, визначити, яким членомречення виступає фразеологізм.1. Палати з цікавості, перетворитися на слух,душа співає, кирпу гнути.2. Підбитий вітром, заговорила совість, низько слатися, пасти задніх.

Номер слайду 10

7 тур. «Страшне перо не в гусака, а в дурня. Пояснити значення фразеологізмів, дібрати іздовідки до них по кілька синонімічних.1. Ні риба ні м’ясо, узяти у свої руки, байдикибити.(Довідка: ні рак, ні риба, за холодну воду небратися, узяти в шори, зробити шовковим, ніпава ні ґава, собак дражнити, ні те ні се, вкру-тити хвоста, посиденьки справляти, ні грач ні помагач.)2. Кинутися навтікача, точити ляси, верзти дурниці.(Довідка: накивати п’ятами, теревені правити,дати ходу, язик свербить, молоти дурниці,дати тягу, дати ногам знати, чесати язика, на-говорити сім мішків гречаної вовни, плести нісенітниці, взяти ноги на плечі.)

Номер слайду 11

8 тур. «У голову, як у торбу, що знайдеш, те й сховаєш»До поданих слів дібрати фразеологізми-сино-німи.1. Мало — Мовчати — Дуже давно — 2. Тісно — Багато —Близько —

Номер слайду 12

9 тур. «Де грамотні люди, там біди не буде»Розкрити значення фразеологізмів, до кожно-го дібрати протилежне значення — антоніми.1. Води в рот набрати, з відкритою душею, бутина сьомому небі.(Довідка: держати камінь за пазухою, розпуска-ти язика, мов у воду опущений).2. Видимо-невидимо, спустивши рукава, різатиправду-матінку.(Довідка: висмоктати з пальця, закачавши ру-кава, один як палець).

Номер слайду 13

Підсумок гри

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

pptx
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку