ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
Тема заняття: Дії над раціональними числами
Мета заняття: узагальнити й систематизувати навчальний матеріал на тему дії над раціональними числами.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь, навичок.
Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, картки для роботи в парі і групі, презентація розроблена у Microsoft PowerPoint.
План заняття:
Використана методична література:
1.Тарасенкова Н. А., Богатирьова І. М., Бочко О. П. Математика. 5. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2013.
2.Бевз Г. П. Методика викладання математики. — К. : Вища школа, 1977.
3.Інтерактивні технології на уроках математики / Упорядник І. С. Маркова. — Х. : Вид. група «Основа», 2007.
4.Глейзер Г. И. История математики в школе. 4–6 классы // Пособие для учителя. — М. : Просвещение, 1991.
Хід уроку (розгорнутий конспект уроку)
Девіз уроку (Слайд 2)
Те, що я встиг пізнати, - чудово.
Сподіваюся, таке ж чудове те,
що мені ще доведеться пізнати.
Сократ
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. Оскільки це перший урок з теми, то можна ознайомити учнів з планом вивчення теми, переліком умінь і навичок, яких учні набудуть під час вивчення теми, тощо.
Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами невирішених проблем.
Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
(Слайд 3)
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
(ЗНАННЯ)
Правильно, вартість путівок виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій.
З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок.
1. Фронтальне опитування (метод «Мозковий штурм») (Слайд 4)
- Якими правилами та визначеннями ви користувалися при виконанні домашнього завдання?
- Дайте визначення модуля числа.
- Як скласти числа з однаковими знаками?
- Як скласти числа з різними знаками?
- Як знайти різницю раціональних чисел?
2. Гра «Вірю – не вірю» (методичний прийом) (Слайд 5)
1.Чи вірите ви, що число -9 натуральне число?
2.Чи вірите ви, що число - 9 менш нуля?
3.Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?
4.Чи вірите ви, що число π - раціональне?
5.Чи вірите ви, що модуль числа 5 дорівнює -5?
6.Чи вірите ви, що сума від'ємних чисел завжди від'ємна?
Отже, зрозуміло, що всі завчасно придбали путівки. І серед нас нема «зайців». Тому, скоріше відправляємось у подорож.
Цікава країна Раціональних чисел. Красива українська природа: долини, поля, узлісся, галявини.
І ось ми потрапили на галявину усної лічби. Треба повідомити батькам, що ми доїхали і в нас все добре. Але ж ми в країні Раціональних чисел, тому повідомимо їм по математичному телефону.
(Слайд 6)
Галявина усної лічби - дидактична гра «Математичний телефон».
І сувора, й солов'їна
Математики країна
Праця тут іде завзята
Вмій лиш спритно рахувати.
Перша галявина . Учні усно вирішують ланцюжком числові приклади та озвучують кінцевий результат. (Слайд 7)
+ 5 |
+ 3 |
+ (- 2) |
-6 |
+ 12 |
* 25 |
Друга галявина. Учні вказують сусідні цілі числа даних чисел. (Слайд 8)
Третя галявина. Знайти всі цілі числа, для яких справджується нерівність |x|≤2,8, і позначити їх на координатній прямій. (Слайд 9)
Долина наукова. (Слайд 10)
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов'язково.
Спростити вираз: (Слайд 11)
Знайти значення виразу (Слайд 12)
Узлісся «Кмітливе». (Слайд 12)
Додаткове завдання. Розв'язати рівняння. (Слайд 14-15)
Нам слід повертатися. Як кажуть, у гостях гарно, а вдома краще. Або: Вдома і стіни допомагають. Сподіваюсь, що домашнє завдання ви виконаєте успішно.
Підготуватися до контрольної роботи ст. 284-285 завдання 1-12 (розписувати).
Подорож закінчилася. Хто ж зумів повернутися додому з гостинцями?
Якою країною ми подорожували?
Чи сподобалася ця подорож?
А що ми повторили під час мандрування?
На уроці ми досягли успіху завдяки
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.
Дякую за урок! (Слайд 17)