Дії над раціональними числами

Про матеріал

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

Тема заняття: Дії над раціональними числами

Мета заняття: узагальнити й систематизувати навчальний матеріал на тему дії над раціональними числами.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь, навичок.

Обладнання: комп'ютер, проектор, екран, картки для роботи в парі і групі, презентація розроблена у Microsoft PowerPoint.

План заняття:

  • I.Організаційний етап.
  • II.Перевірка домашнього завдання.
  • III.Оперування знаннями та використання умінь і навичок.
  • IV.Домашнє завдання.
  • V.Оцінювання учнів.
  • VI.Підбиття підсумків уроку.

Використана методична література:

1.Тарасенкова Н. А., Богатирьова І. М., Бочко О. П. Математика. 5. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2013.

2.Бевз Г. П. Методика викладання математики. — К. : Вища школа, 1977.

3.Інтерактивні технології на уроках математики / Упорядник І. С. Маркова. — Х. : Вид. група «Основа», 2007.

4.Глейзер Г. И. История математики в школе. 4–6 классы // Пособие для учителя. — М. : Просвещение, 1991.

Хід уроку (розгорнутий конспект уроку)

Девіз уроку (Слайд 2)

Те, що я встиг пізнати, - чудово.

Сподіваюся, таке ж чудове те,

що мені ще доведеться пізнати.

Сократ

  • I.Організаційний етап.

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. Оскільки це перший урок з теми, то можна ознайомити учнів з планом вивчення теми, переліком умінь і навичок, яких учні набудуть під час вивчення теми, тощо.

Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами невирішених проблем.

Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

(Слайд 3)

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

Їх не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш.

(ЗНАННЯ)

Правильно, вартість путівок виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій.

З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок.

  • II.Перевірка домашнього завдання.
  • - Оголошую аукціон розпродажу путівок.

1. Фронтальне опитування (метод «Мозковий штурм») (Слайд 4)

- Якими правилами та визначеннями ви користувалися при виконанні домашнього завдання?

- Дайте визначення модуля числа.

- Як скласти числа з однаковими знаками?

- Як скласти числа з різними знаками?

- Як знайти різницю раціональних чисел?

2. Гра «Вірю – не вірю» (методичний прийом) (Слайд 5)

1.Чи вірите ви, що число -9 натуральне число?

2.Чи вірите ви, що число - 9 менш нуля?

3.Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?

4.Чи вірите ви, що число π - раціональне?

5.Чи вірите ви, що модуль числа 5 дорівнює -5?

6.Чи вірите ви, що сума від'ємних чисел завжди від'ємна?

Отже, зрозуміло, що всі завчасно придбали путівки. І серед нас нема «зайців». Тому, скоріше відправляємось у подорож.

  • III.Оперування знаннями та використання умінь і навичок.

Цікава країна Раціональних чисел. Красива українська природа: долини, поля, узлісся, галявини.

І ось ми потрапили на галявину усної лічби. Треба повідомити батькам, що ми доїхали і в нас все добре. Але ж ми в країні Раціональних чисел, тому повідомимо їм по математичному телефону.

(Слайд 6)

Галявина усної лічби - дидактична гра «Математичний телефон».

І сувора, й солов'їна

Математики країна

Праця тут іде завзята

Вмій лиш спритно рахувати.

Перша галявина . Учні усно вирішують ланцюжком числові приклади та озвучують кінцевий результат. (Слайд 7)

+ 5

+ 3

+ (- 2)

-6

+ 12

* 25

Друга галявина. Учні вказують сусідні цілі числа даних чисел. (Слайд 8)

Третя галявина. Знайти всі цілі числа, для яких справджується нерівність |x|≤2,8, і позначити їх на координатній прямій. (Слайд 9)

Долина наукова. (Слайд 10)

Думаємо колективно,

Працюємо оперативно,

Сперечаємося доказово –

Це для всіх обов'язково.

Спростити вираз: (Слайд 11)

  • 1)73-a+b-34,2+a
  • 2)6,7+m+5,4-m-8,5

Знайти значення виразу (Слайд 12)

Узлісся «Кмітливе». (Слайд 12)

Додаткове завдання. Розв'язати рівняння. (Слайд 14-15)

  • 1)
  • 2)
  • IV.Домашнє завдання. (Слайд 16)

Нам слід повертатися. Як кажуть, у гостях гарно, а вдома краще. Або: Вдома і стіни допомагають. Сподіваюсь, що домашнє завдання ви виконаєте успішно.

Підготуватися до контрольної роботи ст. 284-285 завдання 1-12 (розписувати).

  • V.Оцінювання учнів

Подорож закінчилася. Хто ж зумів повернутися додому з гостинцями?

  • VI.Підбиття підсумків уроку.

Якою країною ми подорожували?

Чи сподобалася ця подорож?

А що ми повторили під час мандрування?

На уроці ми досягли успіху завдяки

У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.

Дякую за урок! (Слайд 17)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Девіз уроку: Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати. Сократ

Номер слайду 3

ЗАГАДКА: На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах, І ціни не підбереш. Знання

Номер слайду 4

Фронтальне опитування Якими правилами та визначеннями ви користувалися при виконанні домашнього завдання? Дайте визначення модуля числа. Як скласти числа з однаковими знаками? Як скласти числа з різними знаками? Як знайти різницю раціональних чисел?

Номер слайду 5

Гра «Вірю – не вірю» Чи вірите ви, що число -9 натуральне число? Чи вірите ви, що число -9 менше нуля? Чи вірите ви, що сума протилежних чисел дорівнює нулю? Чи вірите ви, що число π - раціональне? Чи вірите ви, що модуль числа 5 дорівнює -5? Чи вірите ви, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?

Номер слайду 6

Галявина усної лічби Дидактична гра «Математичний телефон» І сувора, й солов’їна Математики країна Праця тут іде завзята Вмій лиш спритно рахувати.

Номер слайду 7

+5 +3 +(-2) До числа -8 -6 +12 *25 Відповідь: 100 Перша галявина

Номер слайду 8

Вказати сусідні цілі числа чисел Друга галявина 4,48; 4; 5; 1) 2) 3) -39,403; -40; -39; 0; -1; 1.

Номер слайду 9

Знайти всі цілі числа, для яких справджується нерівність |x|≤2,8, і позначити їх на координатній прямій Третя галявина |x|≤2,8 1) Розв’яжимо нерівність 2) За властивістю модуля |-x|=|x| маємо, що x задовільнють всі числа від -2,8 до 2,8 2,8 -2,8 -2 -1 0 1 2 3) Позначимо всі цілі числа, які входять у цей проміжок

Номер слайду 10

Долина «Наукова» Думаємо колективно, Працюємо оперативно, Сперечаємося доказово – Це для всіх обов’язково.

Номер слайду 11

Спростити вираз: 1) 73-a+b-34,2+a = 2) 6,7+m+5,4-m-8,5= 73-34,2+b= 38,8+b 12,1-8,5= 3,6

Номер слайду 12

Знайти значення виразу

Номер слайду 13

Узлісся «Кмітливе»

Номер слайду 14

Додаткове завдання Знайти невідомих, які заховались під парасольками, тобто розв'язати рівняння Кімната невідомих

Номер слайду 15

Перевір х=-20,4 х=-5,1

Номер слайду 16

Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи ст. 284-285 завдання 1-12 (розписувати)

Номер слайду 17

Дякую за урок !

ppt
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 січня 2019
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку