Урок "Узагальнення та систематизація матеріалу з теми «Іменник»"

Про матеріал
Тема. Узагальнення та систематизація матеріалу з теми «Іменник» Мета. узагальнити й систематизувати знання учнів із теми „Іменник”; удосконалити вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати пам’ять, увагу, уяву; виховувати почуття колективізму, повагу до традицій різних народів
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення та систематизація матеріалу з теми «Іменник»

Мета. узагальнити й систематизувати знання учнів із теми „Іменник”; удосконалити вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати память, увагу, уяву; виховувати почуття колективізму, повагу до традицій різних народів

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організація класу

- Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка. Я, Алла Вікторівна, проведу сьогодні урок української мови, і  мені приємно зустрітися з вами в переддень новорічних свят.

ІІ. Емоційне налаштування

- Я впевнена, що всім нам подобається красива і казкова традиція наряджати новорічну яллинку. Зараз я пропоную вам прикрасити уявну ялинку святковими кульками. Але прошу вас обрати кульку лише одного кольору, адже це допоможе мені перевірити вашу емоційну готовність до уроку.

 

D:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar227.jpg( Учні обирають кульку)

 

 

D:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar226.jpgФіолетовий колір кульки свідчить: ви готові до активної роботи.

D:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar225.jpgТі, хто з вас обрав червону кульку, у цю хвилину ви насторожені, можливо, не готові до роботи, але здатні до перетворення.

D:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar224.jpgВибір синьої кульки свідчить, що під час роботи на уроці ви не тільки успішно впораєтеся із завданнями, а й виявите уміння творчо мислити.

Ваш вибір зелена кулька – ви готові до розв’язання серйозних проблем.                                                                    

 

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Учитель. Перше письмове свідчення про прикрашені ялинки датоване 1605 роком. Ми ж розгортаємо  робочі зошити та записуємо дату й тему нашого уроку.

Вісімнадцяте грудня

Класна робота

Узагальнення й систематизація матеріалу з теми «Іменник»

 

  • Чи можете ви за темою визначити мету уроку?

узагальнити й систематизувати знання учнів із теми „Іменник”; удосконалити вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навчальних досягнень із даної теми; розвивати творчі здібності школярів; виховувати почуття колективізму, повагу до традицій різних народів

Учитель. Я впевнена, що сьогодні ви покажете свої знання з даної теми, я переконана, що ви застосуєте їх під час виконання вправ.

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

 

 

 

4.1. Актуалізація опорних знань

Діти, відгадайте, будь ласка, загадку.

Сани його літають, олені розмовляють, із собою він везе повен мішок подарунків  (Санта-Клаус).Знають його в кожній країні, лиш називають по-різному: Санта-Клаус, Тао Куен, Увлін Увгун, Дзед Мароз, Юленіссен…

І сьогодні на урок до нас завітають деякі з них із завданнями, приготовленими для вас. Отже,через димохід вашої школи завітав Санта-Клаус, добрий дідусь, що приносить подарунки дітям Америки. А вам він приніс кульки-питання.

http://infomisto.info/gp/3/e/a/5/4ed694644867b5541ae690b92328/4uni1gr55a6z/w900h600.jpg


 

  • Яка частина мови називається іменником?
  • На які питання відповідають назви істот?
  • За чим змінюються іменники?
  • Яку синтаксичну роль виконує іменник у реченні?
  • Які ви знаєте відмінки?
  • Які іменники належать до І відміни?
  • Які іменники належать до ІІ відміни?
  • Які іменники належать до ІІІ відміни?
  • Які іменники належать до ІV відміни?

Молодці!!! Ви дали відповіді на всі запитання кульок. А чи знаєте ви, що перша скляна кулька була видута в 16 столітті.

4.2. Вибірковий диктант

http://i58.photobucket.com/albums/g240/lubmart/Diary/Happy%20New%20Year/ded_moroz2.jpgНаступне завдання для вас підготував Дід Тріскун, як раніше на Україні називали сучасного Діда Мороза. Отже, вам необхідно переглянути відео та виписати 10 іменників, визначивши їх відміну.

Відео про фабрику іграшок

До речі, це єдина фабрика (Клавдіївська) в Україні, де видувають скляні іграшки та розписують їх вручну.

(Визначають відміну ланцюжком)

А в яких іменниках неможливо визначити відміну? (ті, що вживаються у множині та в незмінюваних (двері, леді).

 

4.3. Малюнковий диктант

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/44/30/39/443039ba8831b9fd9fa76d93d16468c5.jpgІталійський Дід Мороз – Баббо Натале подарунки розкладає в червоні шкарпетки. Подивимося, яке завдання-подарунок він підготував для нас.

Завдання.

Визначити рід незмінюваних іменників, дібрати до них прикметники та записати.

Шимпанзе кумедний

Фламінго рожевий

Кашне тепле

Какаду яскравий

Таксі швидке

Меню різноманітне, ресторанне

Желе смачне, солодке

Какао ароматне

АЗС сучасна

4.4. Фізкультхвилинка

http://4.bp.blogspot.com/-RMmAWFUzHQo/Tumr1DapeyI/AAAAAAAABRc/P8l45tq9rDY/s1600/7b11232b3744.jpgА зараз іспанський Дід Мороз, Папа Ноель, запрошує вас відпочити.

 

http://www.o-cz.ru/wp-content/uploads/2013/12/sv-mikulas.jpg4.5. Дослідження-відновлення

Про ще одного Діда Мороза ми дізнаємося, виконавши наступне завдання.

Завдання

  • Поставте іменники, що в дужках, у потрібній відмінковій формі.

До чеських (дітлахи)_________________ приходить Мікулаш, він одягнений у довгу (шуба)___________ та високу (шапка)_____________. Тим (діти)_____________ , що добре вчилися, вручає (подарунок)_______________, а (неслух)___________ - вуглинки.

Чому пишеться разом?

Робота з підручником сторінка 135

http://facts-world.ru/wp-content/uploads/2014/06/53390930_1262757048_jultomten.jpgА тепер запишімо прислівя та пригадаємо правопис не з іменниками.

У нероби завжди неврожай. Не краса прикрашає, а розум.

4.6. Слвониковий диктант

Сніговик Дасті, помічник шведського Діда Мороза, Юля Томтена, допоможе нам закріпити правопис іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Отже, словниковий диктант.

Ніжність – ніжністю, заметіль – заметіллю, радість – радістю, ніч – ніччю, тінь – тінню, піч – піччю, ввічливість – ввічливістю, ґречність – ґречністю, толерантність – толерантністю, наполегливість – наполегливістю, щедрість – щедрістю, любов – любов’ю, подорож – подорожжю, паморозь – памороззю.

Гречність – вихованість, толерантність - терпимість

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/0/53/479/53479493_Germaniya_Vaynasm.jpg4.7.  Синтаксичне конструювання

У Німеччині Дід Мороз зветься Німанд, тобто Ніхто. А я б хотіла, щоб хтось із вас виконав синтаксичний розбір речення.

У Німеччині Німанд залишає подарунки дітям на підвіконні.(розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, неускладнене)

http://infomisto.info/gp/e/5/c/2/9715687244abb3b3ed45ad725bbf/rtff3ufem9sk/w675h900.jpg4.8. Тестова перевірка знань

Монгольського Діда Мороза називають Увлін Увгун. Від  нього залежить, чи багатим буде наступний рік. А від ваших зусиль залежить рівень вашої грамотності, який зараз можемо перевірити за

допомогою тестів.

 

Бліц – тест «Іменник»

  1. У якому рядку всі слова є іменниками?

А. Синь, тисяча, удень.

Б. Зорепад, четверо, зранку

В. Мужність, двоє, узимку.
Г. Сутінки, сотня, зілля.

       2. В якому варіанті тільки друге слово пишеться з великої літери

          А. (В,в)улиця (Р,р)іздвяна

           Б.  (Ч,ч)ервона (Ш,ш)апочка

           В.  (Д,д)ід  (М,м)ороз

 Г. (К, к)ривий (Р, р)іг.

 3. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?

А. Листоноша, учитель, директор.

Б. Староста, задавака, сирота.

В. Професор, колега, суддя.

Г. Незнайко, плакса, степ.

     4. У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові?

А. Ігоревич, Юріївна, Олегівна.

Б. Іванівна, Іллівна, Анатоліївна.

В. Григоріївна, Микитович, Андрійовна.

Г. Сергіївна, Миколаївна, Васильовна.

     5. Які твердження є правильними?

А. В українській мові сім відмінків.

Б. Іменники змінюються за родами.

В. Іменники поділяються на три відміни.

Г. Іменники з не пишуться завжди окремо.

          6. Усі іменники належать до ІV відміни в рядку:

 А. Оселя, теля, стеля.

 Б. Оленя, коліща, хлопя.

 В. Мрія, історія, імя.

 Г. Курча, село, свято.

V. Підсумок

5.1. Рефлексія

Фінський Дід Мороз, Йоулупуккі, надзвичайно виважений та допитливий. Він хоче знати, що, де, коли і як відбувалося. А я хочу теж почути відповіді на певні питання. Дехто з вас отримав кульки, тож давайте прикрасимо нашу ялинку.

  • Чи сподобався урок?
  • Я знаю…
  • Я вмію…
  • Я пригадав….
  • Сьогоднішній урок мене навчив…
  • Я впевнений, що…
  • На уроці я себе почував…

5.2. Оцінювання (паралельно)

VІ. Домашнє завдання

Кожен обирає завдання, яке бажає.

На 7-9 виконати стор.141, вправа 346

На 10-12 написати казку «Новорічні пригоди іменника». Пригоди іменника повязати з орфограмами, що закріпили на уроці.


Узагальнення та систематизація матеріалу з теми «Іменник»

Міні-підручник

D:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar226.jpgD:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar224.jpgD:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar225.jpgD:\6 клас\Іменник\Кульки\elshar227.jpg

 

 

 

 

Вибірковий диктант

Випишіть 10 іменників, визначивши їх відміну.

Дослідження-відновлення

Поставте іменники, що в дужках, у потрібній відмінковій формі.

До чеських (дітлахи)_________________ приходить Мікулаш, він одягнений у довгу (шуба)___________ та високу (шапка)_____________. Тим (діти)_____________ , що добре вчилися, вручає (подарунок)_______________, а (неслух)___________ - вуглинки.

Бліц – тест «Іменник»

  1. У якому рядку всі слова є іменниками?

А. Синь, тисяча, удень.

Б. Зорепад, четверо, зранку

В. Мужність, двоє, узимку.
Г. Сутінки, сотня, зілля.

   2. У якому варіанті тільки друге слово пишеться з великої літери?

      А. (В,в)улиця (Р,р)різдвяна.

      Б.  (Ч,ч)ервона (Ш,ш)апочка.

      В.  (Д,д)ід  (М,м)ороз.

  Г. (К, к)ривий (Р, р)іг.

 3. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?

А. Листоноша, учитель, директор.

Б. Староста, задавака, сирота.

В. Професор, колега, суддя.

Г. Незнайко, плакса, степ.

     4. У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові?

А. Ігоревич, Юріївна, Олегівна.

Б. Іванівна, Іллівна, Анатоліївна.

В. Григоріївна, Микитович, Андрійовна.

Г. Сергіївна, Миколаївна, Васильовна.

     5. Які твердження є правильними?

А. В українській мові сім відмінків.

Б. Іменники змінюються за родами.

В. Іменники поділяються на три відміни.

Г. Іменники з не пишуться завжди окремо.

     6. У якому рядку всі іменники належать до ІV відміни?

А. Оселя, теля, стеля.

 Б. Оленя, коліща, хлопя.

 В. Мрія, історія, імя.

 Г. Курча, село, свято.

 

Домашнє завдання

На «7-9» виконати вправу 346 на стор.141.

На «10-12» написати казку «Новорічні пригоди іменника». Пригоди іменника повязати з орфограмами, що закріпили на уроці.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку